Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مسعود افشین اظهار کرد: براساس آخرین نتایج منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان تهران در فصل پاییز سال جاری، برابر با ۹.۴ برآورد شده است. به تعبیری دیگر،۹.۴درصد از جمعیت فعال(شاغل و بیکار) استان تهران در پاییز امسال بیکار بوده‌اند.

وی افزود: بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری استان تهران حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال ۱۳۹۷، ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱درصد کاهش یافته است.

افشین اظهار کرد: نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر، در پاییز ۱۳۹۸ برای کل کشور ۱۰.۶درصد بوده است. کمترین و بیشترین نرخ بیکاری در پاییز ۱۳۹۸ در استان های خراسان جنوبی و کرمانشاه به ترتیب با ۴/۵ و ۱۶.۳درصد گزارش شده است.

معاون آمار و اطلاعات گفت: در پاییز ۱۳۹۸، به میزان ۴۱.۷ درصد جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان تهران از نظر اقتصادی فعال بوده اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند.

به گفته افشین، بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ در استان تهران نسبت به فصل مشابه در سال قبل(پاییز ۱۳۹۷) به میزان۰.۶۰درصد کاهش داشته است.

وی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در پاییز ۱۳۹۸ برای کل کشور ۴۴.۳ درصد برآورد شده است. بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی در استان خراسان رضوی با ۵۲.۴درصد و کمترین مقدار آن در استان مرکزی با ۳۷.۰ درصد گزارش شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نرخ بیکاری در استان تهران مسعود افشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید

محمدرضا فرزین در جلسه روز یکشنبه هیات دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: بر اساس گزارش‌های تهیه شده نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است. براساس این گزارش نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا ۱۶ فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،رئیس کل بانک مرکزی افزود: رشد پول معیار مهمی برای انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن نشانگر کاهش انتظارات تورمی است. همچنین در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • فرزین: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • امسال رویکرد متفاوتی به اندیشه ورزان جوانی جمعیت داریم
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است
  • شیب سقوط آزاد کاهش موالید کم شده | 76 هزار ماما داریم و فقط 7 هزار پروانه فعال مامایی
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری