Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@02:23:44 GMT

حضرت زهرا موسس عملی مکتب تشیع هستند

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۳۴۹۵۷

حضرت زهرا موسس عملی مکتب تشیع هستند

حجت الاسلام قمی با بیان اینکه حضرت زهرا (ع) موسس عملی مکتب تشیع هستند، گفت: آن حضرت معیاری برای تشخیص حق و باطل به شمار می روند.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین «سیدحسین حسینی قمی»  امروز در حسینیه آیت الله حق شناس(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در طول تاریخ بنی امیه و بنی العباس اصرار داشتند که نام مظلومه عالم حضرت زهرا(س) را از روی زبان ها محو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یک استاد حوزه علمیه، افزود: اهل بیت(ع) نیز در برابر این اقدام خبیثانه دشمن اصرار داشتند که نام صدیقه طاهره(س) زنده بماند از این رو روایات زیادی در این زمینه بیان فرمودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با طرح این پرسش که چرا اهل بیت(ع) اصرار بر زنده نگاه داشتن نام حضرت زهرا(س) داشتند؟ پاسخ داد: دلیل این اصرار آن بود که حضرت زهرا(س) فدایی ولایت و دین بودند و بهترین الگوی ولایتمداری به شمار می روند.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برای ماندگاری و پایداری هر دین و آیینی سه عامل مهم تاسیس فکری، تاسیس عملی و حمایت از آن ضروری است؛ بنابراین برای بقای دین باید عده ای بیایند بنیانگذاری فکری داشته باشند و عده ای نیز آن را به مرحله عمل رسانده و دیگران نیز از آن حمایت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه اراده الهی موسس فکری مکتب شیعه بوده است، اظهار داشت: پس از تاسیس فکری عملیاتی ساختن آن اندیشه مهم است؛ حضرت زهرا(س) موسس عملی مکتب تشیع هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی ادامه داد: حضرت زهرا(س) از جان خویش مایه گذاشتند تا مکتب شیعه باقی بماند؛ ایشان با موضع گیری و بیانات صریح و قرائت آن خطبه قراء حکومتی که نتیجه سقیفه بود را استیضاح کردند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شیعیان حامی مکتب تشیع هستند، ابراز کرد: شیعیان در طول قرن ها با سختی ها و دشواری ها از مکتب تشیع حمایت کردند.

 

وی با بیان حدیثی حضرت زهرا(س) را معیار تشخیص حق و باطل دانست و گفت: در حق حضرت زهرا(س) ظلم بسیار شد به حدی که می توان گفت امام حسین(ع) را نه در کربلا بلکه در سقیفه به شهادت رساندند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری رسا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی سردار حاج قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی مسجد سردار شهید قاسم سلیمانی کرمان انتقام شهادت سردار سلیمانی شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی یک استاد حوزه علمیه حضرت فاطمه زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصرار بیرانوند و انکار مستند پزشکان برای وضعیت دروازه پرسپولیس

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا بیرانوند در تمرین امروز پرسپولیس مورد معاینه دقیق تیم پزشکی با دستگاه های مخصوص مربوط به سنجش قدرت عضله های دست قرار گرفت تا شانس خود را برای دریافت تایید از سوی آنها و ایستادن در دروازه پرسپولیس برای دیدار با سپاهان پیدا کند.

دروازه بان ملی‌پوش پرسپولیس که قبل از آغاز تست پزشکی هم احساس درد ناشی از تحمل وزن داشت با معاینه پزشکان از حضور در دروازه این تیم برای بازی فردا منع شد.

دروازه بان پرسپولیس به هیچ وجه آمادگی لازم را برای مهار شوت های سنگین و چرخش کامل مچ دست ندارد اما اصرار به بازی کردن داشت که منع شد.

بیرانوند در بخش هایی از تمرین اختصاصی دروازه بان ها نیز شرکت کرد تا تلاش دوباره ای برای بهبود وضعیت خود داشته باشد اما کمترین شانس را برای ایستادن در چارچوب دروازه تیمش در بازی فردا با سپاهان دارد.

امیررضا رفیعی دروازه بان جوان سرخ ها که در چهار دیدار قبلی این تیم مسوولیت حفاظت از دروازه پرسپولیس را داشت گزینه اصلی ایستادن در چارچوب دروازه سرخپوشان است. با این حال باید دید آیا دستیاران اوسمار می توانند بیرانوند را راضی به یک هفته نیمکت نشینی دیگر در لیگ کنند یا این بازیکن در مهم ترین رویداد پنج هفته آخر تیمش در لیگ برتر فصل جاری شرکت خواهد کرد.

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان اصفهان ساعت ۱۹:۳۰ فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در ورزشگاه ازادی برگزار می شود.

کد خبر 6093453

دیگر خبرها

  • آمریکا: برنامه‌ای عملی برای حفاظت از جان غیرنظامیان در رفح دیده نمی‌شود
  • از بیرانوند اصرار، از پزشکان پرسپولیس انکار؛ مقابل سپاهان هم رفیعی فیکس است
  • اصرار بیرانوند و انکار مستند پزشکان برای وضعیت دروازه پرسپولیس
  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • تبریک ویژه سپاهانی‌ها به ژوزه مورایس | عکس
  • هدایای ویژه بازیکنان سپاهان به مورایس (عکس)
  • عکس| سورپرایز ویژه سپاهانی‌ها برای مسلمان شدن مورایس