Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «یوشیهید سوگا» دبیر ارشد کابینه وزیران ژاپن، امروز اعلام کرد توکیو برنامه اعزام ناو جنگی خود را به خلیج عمان فارغ از تنش‌هایی که اخیرا میان ایران و آمریکا به وجود آمده، ادامه خواهد داد.

سوگا در یک نشست خبری در این خصوص گفت: «در حال حاضر، این برنامه تغییر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» او در ادامه افزود توکیو وضعیت را رصد خواهد کرد و آمادگی کامل برای اعزام نیرو‌های دفاع از خود (نیرو‌های نظامی ژاپن) را به منطقه دارد.

ناو جنگی ژاپن برای عملیاتی یک ساله به خلیج عمان اعزام می‌گردد. در مجموع ۲۶۰ سرباز ژاپنی در این عملیات حضور خواهند داشت. انتظار می‌رود ماموریت آن‌ها در ماه فوریه آغاز گردد. آن‌ها مجاز به استفاده از سلاح فقط در موارد اضطراری هستند. بودجه این ماموریت تخمین زده می‌شود در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۳ میلیون دلار (۴.۷ میلیارد ین ژاپن) باشد. بنا بر اعلام ژاپن، منطقه گشت این ناو تنگه هرمز و خیلج فارس نخواهد بود و توکیو قصد ندارد روابط دوستانه تاریخی خود با ایران را تحت الشعاع قرار دهد.

در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی، دولت ژاپن تصمیم گرفت ناو خود را برای گشت‌زنی و جمع‌آوری اطلاعات در خیلج عمان و دریای عرب به این منطقه اعزام کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خلیج عمان ناو جنگی ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ روز از مفقود شدن یسنا گذشت؛ اعزام بالگرد به منطقه

این بالگرد در راستای تسریع عملیات جست‌وجو در منطقه یلی بدراق کلاله و پشتیبانی عملیات جست‌وجو از فرودگاه بین‌المللی گرگان به این منطقه اعزام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، براساس گزارش‌های دریافتی از هلال احمر امروز در سومین روز جستجو این بالگرد در مزارع روستای یلی بدراق کلاله در حال گشت زنی است و عملیات جست و جو برای پیدا کردن دختر مفقود شده ادامه دارد.

همچنین امروز تیم‌های زمینی جمعیت هلال‌احمر گلستان هم به تیم جستجو پیوستند.

قاسم غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: مفقود شدن یسنا دیدار، کودک ۴ ساله در روستای یلی بدراق کلاله عصر روز یکشنبه نهم اردیبهشت گزارش داده شد و از آن زمان تا کنون نیرو‌های امدادی و مردمی بی وقفه در حال جست‌وجو هستند.

او افزود: خانواده کودک هنگام کار در مزارع روستا و برداشت نخود متوجه مفقود شدن کودکشان شدند.

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • بهترین فیلم های سامورایی قرن بیست و یکم؛ از The Last Ronin تا ۱۳ Assassins (+عکس)
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • ۳ روز از مفقود شدن یسنا گذشت؛ اعزام بالگرد به منطقه
  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان
  • اعزام بسیجیان لرستانی به اردوهای راهیان نور
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس