Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@20:10:18 GMT

یادداشت| تشییع جنازه‌ای منحصر به‌فرد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۳۵۴۵۴

یادداشت| تشییع جنازه‌ای منحصر به‌فرد

شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی، شخصیتی فراتر از هرگونه تشریفات و تعلقات دنیایی بود فلذا تشییع او تنها تشییع جنازه‌ با ویژگی سادگی و به دور از هرگونه تشریفات بود.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، ابوالقاسم علیزاده کارشناس مسائل سیاسی یادداشتی در خصوص شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و تشییع آن شهید بزرگوار نوشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن یادداشت به شرح ذیل است:

قال امیرالمومنین (علیه السلام):

إِنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أَبوابِ الجَنَّةِ فَتَحَهُ اللّه‏ُ لِخاصَّةِ أَولیائِهِ

خطبه ۲۷ نهج البلاغه از خطبه های آتشین و پرشور و انقلابی حضرت امیرالمومنین علیه السلام است که اول آن از  شان و جایگاه بلند و رفیع جهاد فی سبیل الله و مجاهدان راه خدا یاد می کند. به راستی جهاد مخلصانه ی در راه خدا چگونه معجزه آسا از یک عنصر زمینی، حقیقتی جاودانه و آسمانی می سازد. شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به حق مصداق روشنی از این حقیقت است که تنها جلوه ها و پیام های ویژه تشییع جنازه منحصر به فرد او که طعنه به همه رکورد های جهانی و بین المللی زد؛

کافی است مورد مداقه قرار گیرد. برای نشان دادن عظمت این مرد مجاهد الهی تشییع جنازه روح بخش و وحدت آفرینش کفایت میکند . شخصیتی که تشییع جنازه مطهرش، به ظاهر پایانی برای حیات و زندگی وی تلقی می گردید، اما در واقع جان های مرده را حیات بخشید و آغاز مبارکی برای گام‌های بلند و تحول آفرین در مقیاس جهانی و بین المللی تعریف می شود.

در بیان جلوه ها و پیام های ویژه این تشییع پرشور و عاشورایی که تداعی کننده اربعینی دیگر بود، به نکته هایی از خرمن آثار و برکات آن اشاره می نمایم:

1) آیا کسی تاکنون به لحاظ وقت و زمان، تشییع جنازه ای چند ده ساعته آن هم در مراحلی چند، دیده بود؟ تنها در مشهد مقدس بیش از ۷ ساعت تشییع این شهید سرافراز در ازدحامی وصف ناشدنی ادامه یافت.

۲)معمولا تشییع جنازه در روز انجام می گیرد، آیا تاکنون تشییع جنازه ای در شب آن هم به دلیل ازدحام جمعیت تشییع کننده، برای کسی اتفاق افتاده بود؟ آن گونه که در قم برای این شهید ارباً اربا صورت گرفت.

۳)انتظاری که جمع کثیری از مردم برای تشییع جنازه  شهید حاج قاسم در شهرهایی که این امر انجام شد نیز قابل تامل است . ساعت ها انتظار، با شور و عشق و اشک و عزاداری.

۴) آرزوی هر ارادتمندی به اهل بیت عصمت و طهارت  علیهم السلام است که پس از مرگش، وی را به طواف و زیارت یکی از اولیای خدا  ببرند. به راستی سراغ دارید جنازه‌ای را آنهم با ویژگی همراهی آحاد مردم و دل های مومنان بی شمار، که تقریباً همه بقاع متبرکه را در عراق و ایران اسلامی طوافش دهند و با بدرقه ای معنوی به خیل عظیم دوستان و همرزمان شهیدش بپیوندد.

5) حضور چند میلیونی تشییع کننده‌ها از تمامی قشرها و سطوح سنی تنها در تهران که پس از ارتحال جانسوز امام راحل (رض) گسترده‌ترین و پرشورترین تجمع انسانی بود، گواه دیگری بر عظمت این تشییع بشمار می رود.

۶)شهید حاج قاسم سلیمانی تنها شهیدی بود که همه مناطق کشور و بلکه جهان اسلام به ویژه شهرهای عراق و سوریه و لبنان و هند و پاکستان و افغانستان و... طالب تشییع جنازه وی بودند و آرزو داشتند ترتیبی اتخاذ می شد تا این کبوتر خونین بال در آسمان شهر و دیار و کشورشان به پرواز در می آمد، گرچه با تجمعات و تشییع جنازه های نمادین، این ارادت خالصانه خود را همچون مردم و مجاهدان شریف حلب به نحوی خیره کننده در معرض نگاه مردم دنیا به نمایش گذاردند درود خدا بر این همه قدر شناسی جبهه مقاومت و توده های مردمان تشنه امنیت و عدالت و معنویت در تمام جهان.

۷)اساساً حضور در تشییع جنازه ها، با انگیزه های متفاوت و گوناگون همراه می باشد، اما وجه اشتراک تمامی  مشایعت کنندگانی که در عراق و ایران، در تشییع جنازه این مجاهد نستوه حضور یافتند چیزی نبود جز عاطفه و عشق و اشک و بغض و شوری معنوی و باطنی و زلال و خالص.

۸) تنها تشییع جنازه ای که تبدیل شده بود به همایش بی نظیر، در مقیاس جهانی و بین المللی علیه استکبار و سیاست های شیطانی،  شیطان بزرگ آمریکا.

۹) نمک ویژه و جلوه منحصر به فرد این تشییع فوق‌العاده باشکوه و معنوی،  اقامه نماز توسط امام خامنه ای مدظله‌العالی آن هم با کیفیت و احساس خاصی که در سه مرتبه از ذکر ها و تکبیرات نماز صدای همگان را به ناله و گریه بلند کرد و از دیده ی خود و دیگر نمازگزاران حاضر و بلکه هر انسانی که در هر جای دنیا پای گیرنده های رادیو و تلویزیونی قرار داشت، همچون ابرهای بهاری، بارش سیل آسا از اشک دیدگان ، جاری ساخت.

۱۰) حجم گسترده رسانه هایی که در طی چند روز تشییع، لحظه لحظه این جریان غیر قابل وصف را مشغول انعکاس به سراسر دنیا بودند. به اعتراف بسیاری از آنان، برای اولین بار چنین حضور و پدیده ای را دیده و مخابره می کردند.

۱۱) تشییع جنازه ای که نه تنها پایان، بلکه طبق فرمایش یادگار حاج قاسم (زینب سلیمانی) آغازی دوباره است برای حیات جبهه مقاومت و بلکه سبک زندگی مومنانه، زاهدانه، مجاهدانه، صبورانه و ولایتمدارانه و...

۱۲) شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی، شخصیتی بود فراتر از هرگونه تشریفات و تعلقات دنیایی و لذا تشییع او تنها تشییع جنازه ای رقم خورد با ویژگی سادگی و بدور از هر گونه  تشریفات. هرچند در ازدحام پرشور مردم به ویژه در کرمان شاهد حادثه ای تلخ در جان باختن و مصدومیت تنی چند از تشییع کننده‌گان عزیز بودیم، اما عظمت و خلوص تشییع کنندگان در این تشییع در اوج اخلاص و مردمی بودن صورت گرفت تا جایی که بارها و بارها تابوتش به خاطر صدمه دیدن، ترمیم و یا تعویض گردید.

۱۳) تشییع جنازه‌ای با برد خبری و رسانه‌ای منحصر بفرد آن، زوایای مختلف این پدیده بی نظیر در فضای عمومی و رسانه‌ای جهان تحلیل می گردد.

۱۴) و در نهایت، کم و کیف و خاک سپاری این مجاهد خستگی‌ناپذیر، آرام گرفتن در بوستان لاله ها و گلزار شهیدان کرمان، آن هم در لحظات پایانی سحر و همزمان با اذان صبح که پس از استقبال بی سابقه مردم مومن و انقلابی کرمان و به دلیل ازدحامی که همواره مانع از خاکسپاری وی می گردید، بالاجبار در سحرگاهان در آغوش همرزمان شهیدش جای گرفت و قطعا از این پس زیارتگاه خاص و عام خواهد گردید.

این بود بخش کوچکی از جلوه ها و پیام هایی که تنها یک بعد از موضوعات مرتبط با دلاور شهید حاج قاسم سلیمانی و به حق این سفر کرده از جمع ما، با شهادتش باب  بحث و تحقیق را در ابعاد مختلفی پیش روی ما باز کرد که سال‌ها جا دارد پیرامون هر کدام از آن ها به گفتگو بپردازیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید یادداشت قاسم سلیمانی تشییع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۵۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان

امین سلیمانی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی اردوگاه ۵۰۰ نفری دانش‌آموزان نیز در استان اجرا می‌شود و ساخت این طرح یکی از پنج اردوگاهی است که امسال درکشور تصویب شده است.

وی افزود: سال تحصیلی گذشته، ۷۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در مدارس استان توزیع و ۱۸ مرکز رفاهی و اقامتی استان در دولت سیزدهم تجهیز و بروزرسانی شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های اصلی آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی و معلم است، اضافه کرد: پارسال با بازنشسته شدن هزار و ۵۶۰ نفر از معلمان در استان با چالش مواجه بودیم که این چالش با برنامه‌ریزی دقیق مدیریت شد و مشکل جدی در استان وجود نداشت.

سلیمانی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، در مجموع هزار و ۷۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان شدند، گفت: در سال‌گذشته نیز هزار و ۱۴۴ نفر از طریق آزمون ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان شدند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش در سالجاری، بیان داشت: امسال هزار و ۵۵۸ نفر از طریق آزمون‌های ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد.

بیشتر بخوانید

احداث خوابگاه دانش آموزی سامان تا پایان امسال

سلیمانی تصریح کرد: در دولت سیزدهم طرح رتبه‌بندی معلمان اجرایی شد و ۱۴ هزار و ۷۹۸ نفر از معلمان استان که واجد شرایط رتبه بندی بودند، مشمول این طرح قرار گرفتند.

وی به نقش و حضور معلمان در همه عرصه‌ها به خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: در طرح اسکان مسافران نوروزی و تابستانه در مدارس و همچنین انتخابات آموزش و پرورش نقش موثری داشته است.

سلیمانی افزود: ۷۰ درصد شعب اخذ رای در استان در مدارس مستقر بودند.

به گفته وی، در طرح اسکان مسافران تابستانه و نوروز نیز پارسال بیش از ۳۵ هزار نفر در مدارس اسکان داده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم
  • شهید ندادیم که یک خودی به ناموس ایران توهین کند
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • تشییع پیکر مطهر ٢ شهید گمنام در کرمان و رفسنجان/وداع با فرزندان روح الله در ديار حاج قاسم
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان