Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری جلسات بدون خروجی و نتیجه به آفتی برای مدیریت شهری بروجرد تبدیل شده، به طوریکه بی‌برنامگی مدیران در جلسه امروز شورای مبارزه با مواد مخدر داد فرماندار را درآورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، با ناکارآمدی سیاست‌های اجرایی در دهه‌های گذشته به منظور درمان پدیده اعتیاد، در سال‌های اخیر مقابله با این پدیده شوم عمدتا حول محور اقدامات پیشگیرانه و اجتماعی کردن آن در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ناکارآمدی چرخه درمانی این پدیده در گذشته، با ظهور مراکز اقامتی انتظار می‌رفت مقابله با این پدیده وارده مرحله جدید و البته کارآمدی شود.

پس از گرایش مراکز اقامتی به سمت درآمدزایی و تبدیل برخی از آن‌ها به مراکز پول‌سازی، اینک با تغییر رویه در مقابله با اعتیاد، کار وارد مرحله جدیدی شده که پیشگیری و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر رویکرد و سیاست اصلی آن است.

اگرچه این سیاست کلی در دستور کار شورای مبارزه با مواد مخدر کشور بوده و می‌بایست در برش‌های استانی و شهرستانی اجرایی شود که بروجرد پس از سال‌ها همچنان در گیر و دار مسائلی مانند وجود کمپ‌های غیرمجاز و ناکارآمدی آن‌ها، اهمال، کم‌کاری و موازی‌کاری ادارات است.

امروز نیز در حالی جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر بروجرد برگزار شد که عدم پیگیری مصوبات، اجرایی نشدن کار در کمیته‌های تخصصی و تکرار قصه تکراری و فعالیت کمپ‌های غیرمجاز و مسائلی از این دست موجب انتقاد شدید فرماندار و توبیخ ادارات کم‌کار در این زمینه شد.

به نظر می‌رسد مادامی که مدیران دستگاه‌های اجرایی به موضوع مواد مخدر نه به عنوان آفت و پدیده‌ای مهم و همه‌گیر که تنها موضوع جلسات نگاه کنند، شاهد تغییری در رویه کنونی نبوده و روال سست، ناقص و ناکارآمد کنونی ادامه می‌یابد.

 

کارت زرد فرمانداری آموزش و پرورش

فرماندار بروجرد با انتقاد از عملکرد اداره آموزش و پرورش به عنوان دبیر کمیته فرهنگی مقابله با مواد مخدر گفت: در فاصله قریب به چهار ماهه پیگیری به منظور دریافت عملکرد ارات زیرمجموعه این کمیته انجام نشده است.

عبدالرحیم رحیمی اظهار کرد: اگر قرار است هیچ اقدام پیگیرانه ای برای اجرای مصوبات انجام نشده و گام عملی در این زمینه برداشته نشود، دیگر برگزاری جلسات چه معنایی دارد؟

وی خاطر نشان کرد: در شرایطی که پیگیری تا اجرای مصوبات انجام نشده و مدیران تنها به برگزاری جلسات در فرمانداری دلخوش کرده‌اند، تصویب مصوبات جدید فایده‌ای ندارد.

فرماندار بروجرد با توبیخ اداراتی که عملکرد اجرایی خود در حوزه مقابله با مواد مخدر را انعکاس نداده‌اند، افزود: فایده برگزاری جلساتی که بدون اجرای دستور کار آن‌ها برگزار و فقط تکرار و تکرار می‌شود، چیست؟

رحیمی در ادامه با انتقاد از عملکرد مراکز اقامتی و تداوم فعالیت کمپ‌های غیرمجاز گفت: مدت‌ها است که بحث و چانه‌زنی درباره فعالیت این مراکز انجام شده و البته تنها در مرحله حرف باقی مانده است.

 

عملکرد کمپ‌ها در درمان بیماران مطلوب نیست

وی با اشاره به بازدید صورت گرفته از چند مرکز اقامتی در بروجرد تاکید کرد: نه تنها مراکز غیر مجاز و فاقد مجوز که فعالیت و عملکرد مراکز مجاز نیز مطلوب نیست.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: کمپ‌هایی در حال فعالیت هستند که با وجود گذشت بیش از چهار سال همچنان موضوعاتی مانند دریافت مجوز، حضور پزشک و روان‌شناس در آن‌ها حل نشده و باقی مانده است.

رحیمی اظهار کرد: درحالی مراکز اقامتی با دریافت مبالغی از سوی معتادان عملکرد در خور توجهی در درمان بیماران ندارند که انجمن معتادان گمنام بدون هیچگونه کمک مالی عملکرد بسیار بهتری را از خود ارائه داده است.

رشد قارچ‌گونه کمپ‌های غیرمجاز

در ادامه معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی لرستان با اشاره به رشد قارچ‌گونه مراکز اقامتی غیر مجاز گفت: این مراکز پس از پلمپ از جای دیگری سر درآورده و فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

ابتسام داشی با قدیمی خواندن موضوع کمپ‌های غیرمجاز در بروجرد بیان کرد: در مقاطع مختلف تصمیماتی در خصوص پلمپ و یا ادامه فعالیت این مراکز گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مقاطع زمانی تعداد کمپ‌های غیرمجاز در بروجرد به بیش از ۱۷ و حتی ۲۰ مرکز رسیده است.

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی لرستان از نداشتن تخصص‌های لازم توسط متولیان کمپ‌های غیرمجاز به عنوان یکی از مهمترین مشکلات این مراکز یاد و تاکید کرد: این کمپ‌ها باید با دارا بودن حداقل استانداردهای لازم مورد تایید سازمان بهزیستی فعالیت کنند.

داشی با اشاره به وجود ۱۲ کمپ مجاز و غیر مجاز در بروجرد افزود: از این تعداد ۷ مرکز دارای پروانه فعالیت بوده و ۵ مرکز دیگر مراحل اخذ پروانه را سپری می‌کنند. 

وی تاکید کرد: متاسفانه در هیچ‌یک از شهرستان‌های لرستان جز بروجرد مشکل  جذب پزشک در مراکز اقامتی وجود ندارد.

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی لرستان گفت: از مجموع ۳۷ مرکز اقامتی فعال در لرستان تنها مراکز بروجرد با چالشی به نام ناتوانی در جذب پزشک مواجه هستند.

 

TC؛ مرکز ناآشنا و مغفول در درمان اعتیاد

در ادامه مسوول مرکز اجتماع درمان‌محور (TC) گفت: فعالیت‌های این مرکز شامل ارائه آموزش‌های مهارت‌های چندگانه زندگی و برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف با هدف حرفه‌آموزی و اشتغال بیماران است.

رخشان اظهار کرد: اگرچه پس از سپری شدن دوره بهبودی در این مرکز، تا بیش از ۵۰ درصد بهبودیافتگان بیش از ۲ سال پاکی ۴۰ درصد آنان پاکی مادام‌المعر دارند که متأسفانه قابلیت‌های این مرکز معرفی و اطلاع‌رسانی نشده است.

وی خاطر نشان کرد: در حالی تنها مرکز TC لرستان در بروجرد قرار دارد که متاسفانه این مرکز برای بروجردی‌ها شناخته شده نبوده و بسیاری از مراجعان آن از شهرستان‌‌های اطراف می‌آیند.

مسوول مرکز اجتماع درمان‌محور (TC) وی با اشاره به انجام فرایندهای روان درمانی و آموزش‌های درمان شناختی در این مرکز تاکید کرد: بدون شک معرفی این مرکز می‌تواند گام مهمی در جهت افزایش کارایی مجموع اقدامات انجام شده با هدف درمان معتادان و جلوگیری از تکرار چرخش دوباره سوءمصرف آن‌ها باشد.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

منبع: فارس

کلیدواژه: مواد مخدر بروجرد درمان آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید ولی الله موسوی بیان کرد: دستگاه‌های مرتبط با حوزه نان در یک مهلت مقرر باید کیفیت نان را به حد قابل قبول برسانند، زیرا در وضعیت فعلی رضایت از کیفیت نان در بین شهروندان پایین است.

وی ادامه داد: بازرسی‌ها باید به صورت مداوم از نانوایی‌ها انجام و ظرف مدت یکماه نانوایانی که نان بی‌کیفیت پخت می‌کنند شناسایی و معرفی شوند.

فرماندار بهبهان اتحادیه نانوایان را ملزم کرد آموزش را جدی بگیرند و ضمن ارایه آموزش‌های لازم به تمام کارکنان نانوایی‌ها، صدور مجوز نانوایی به کسب آموزش و مهارت از اداره فنی و حرفه‌ای منوط شود.

فرماندار بهبهان از اداره صنعت، معدن وتجارت این شهرستان خواست بسته‌بندی‌های غیرمجاز نان که مجوزی از بهداشت، استاندارد و دیگر نهاد‌های مربوطه ندارند را در راستای رعایت بهداشت شهروندان جمع آوری کنند.

تنظیم و رعایت ساعت پخت نانوایی‌ها، صدور مجوز جدید در نقاط فاقد نانوایی، جابجایی نانوایی‌ها طبق دستورالعمل و ایجاد تنوع در پخت نان‌های مختلف از دیگر نکات مورد تاکید فرماندار بهبهان بود.

پخت نان باکیفیت به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم خوزستان مطرح است.

دیگر خبرها

  • ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند