Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:40:46 GMT

ترمه تراول؛ ایران را از نگاهی دیگر ببینید

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۳۶۱۱۰

ترمه تراول؛ ایران را از نگاهی دیگر ببینید

ایسنا/فارس ترمه تراول از استارتاپ‌های ایرانی با حوزه فعالیت بین‌المللی محسوب می‌شود که در زمینه مدیریت تورهای گردشگری ایران فعالیت می‌کند. این استارتاپ کار خود را از سال ۱۳۹۸ شروع کرد. گروه ترمه تراول، ساختن تجربه‌ای جدید از سفر به ایران را به‌عنوان هدف و تمرکز خود تعریف می‌کند و سعی دارد تا برخی از بزرگ‌ترین چالش‌های موجود بر سر راه گردشگران را در سفر به ایران، بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گردشگرانی که تصمیم به سفر به ایران دارند، عموما به‌خاطر تبلیغات منفی رسانه‌ای، نگرانی‌هایی را تجربه می‌کنند. مشکل اصلی آن‌ها، عدم شناخت کافی از شرایط سفر، امنیت، سفرهای داخلی بین شهرها و حتی ساختار فرهنگی ایران است. ترمه تراول در بخش‌هایی از وب‌سایت خود، اطلاع‌رسانی و تولید محتوای اختصاصی پیرامون فرهنگ، تاریخ و جذابیت‌های توریستی ایران را انجام می‌دهد. درواقع همین تولید محتوا بخش اصلی فعالیت‌های جذب گردشگر و راهنمایی آن‌ها را در ترمه تراول انجام می‌دهد.

یکی از خدمات اصلی ترمه تراول(Termeh Travel)، فراهم کردن ویزا سفر به ایران (Iran Visa) برای گردشگران است که با همکاری سازمان‌های قانون‌گذار و شرکت‌های باتجربه فعال در صنعت گردشگری انجام می‌شود. ترمه تراول اولین مانعی را از سر راه گردشگران بر می‌دارد که عموما به‌عنوان یکی از اولین نگرانی‌ها در ذهن آن‌ها نقش می‌بندد. گردشگران با مراجعه به وب‌سایت ترمه تراول، اطلاعات شخصی خود را وارد می‌کنند و تیم عملیاتی استارتاپ، بقیه مراحل اخذ مجوز و هماهنگ‌های دیگر را تا پیش از زمان آن‌ها انجام می‌دهد.

ترمه تراول سعی دارد تا با طراحی و برنامه‌ریزی تورهایی به‌صورت پکیج (Iran Tour Package)، به‌نوعی سفر گردشگران علاقه‌مند را به ایران تسهیل کند. پکیج‌ها عموما پس از مصاحبه شخصی با گردشگران طراحی می‌شوند و سعی شده است تا ترکیبی از انواع جاذبه‌های گردشگری کشور بسته به زمان و هزینه مورد نظر مخاطب، در آن‌ها گنجانده شود. به‌علاوه پکیج‌های آماده‌ای نیز در سرویس‌های ترمه تراول دیده می‌شود که انتخاب را برای گردشگران آسان‌تر می‌کند.

تورهای پکیجی ترمه تراول، شهرهای اصلی مقصد گردشگری در ایران همچون اصفهان، شیراز، یزد، کاشان و تهران را پوشش می‌دهد. به‌علاوه بخشی از خدمات نیز به تورهای رایگان اختصاص دارد که نقش مهمی در جذب گردشگران ایفا می‌کنند. این تورها به‌صورت سفرهای یک‌روزه داخل شهری برگزار می‌شوند.

تورهای طبیعت‌گردی، بخش دیگری از خدمات گردشگری ترمه تراول هستند که جاذبه‌های طبیعی ایران را به‌عنوان هدف اصلی سفر در نظر می‌گیرند. کویرهای لوت و ورزنه و پیست اسکی توچال، از مقاصد اصلی هستند که درحال حاضر در بخش تورهای طبیعت‌گردی ترمه تراول در دست‌رس کاربران قرار دارند.

از خدمات اصلی ترمه تراول برای گردشگران، می‌توان به هماهنگی سرویس‌های حمل‌ونقل داخلی بین شهرهای ایران اشاره کرد که نگرانی آن‌ها را از سفرهای داخلی از بین می‌برد. ترمه تراول بسته به زمان تور و هزینه مورد نظر مشتری، سفر داخلی با قطار، اتوبوس یا هواپیما را برای گردشگر تنظیم می‌کند. به‌علاوه امکان اجاره خودرو نیز در سرویس‌های این استارتاپ در نظر گرفته شده است.

مدل کسب‌وکاری ترمه تراول که کسب درآمد از گردشگران خارجی را به‌عنوان جریان اصلی خود در نظر گرفته است، مزایای زیادی را برای اکوسیستم گردشگری ایران به‌همراه دارد. به‌عنوان اولین مزیت می‌توان ارزآوری را مثال زد که در شرایط اقتصادی کنونی،‌ یکی از منابع پرسود درآمدی محسوب می‌شود. به‌علاوه تولید محتوای حرفه‌ای درباره ایران و جاذبه‌های گردشگری، علاوه بر جذب کاربر برای ترمه تراول،‌ نقش فرهنگ‌سازی بین‌المللی را نیز ایفا می‌کند که تأثیر آن، بسیار گسترده‌تر خواهد بود. ازطرفی انتشار تجربه گردشگران مشتری این استارتاپ در شبکه‌های اجتماعی،‌ به‌نوعی نقش تبلیغات و فرهنگ‌سازی را با کمترین هزینه برای ایران انجام می‌دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به سینمای کارگری ایران به مناسبت روز کارگر

گرچه سینمای کارگری در ایران به‌دنبال سینمای نئورئالیسم ایتالیا پیش از وقوع انقلاب اسلامی کلید خورد، اما دیری نپایید که با گذشت سال‌های نه چندان طولانی از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سینمای کارگری رنگ بیشتری به خود گرفت؛ سینمایی که گذشته از سهراب شهیدثالث و کامران شیردل تا پیش از نیمه دوم دهه ۵۰، خسرو سینایی، عباس کیارستمی، رخشان بنی‌اعتماد، کیانوش عیاری، ابوالفضل جلیلی، اصغر فرهادی و سعید روستایی را در دایره مهم‌ترین فیلمسازان خود از بعد از وقوع انقلاب می‌بیند.

در کنار فیلم‌هایی، چون «نگهبان شب» و «جنگ جهانی سوم» از رضا میرکریمی و هومن سیدی که مهم‌ترین نماینده‌های آثار کارگری اخیر سینمای ایران شمرده می‌شوند، از «به‌آهستگی» مازیار میری، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» وحید جلیلوند، «خداحافظی طولانی» فرزاد موتمن، «شیفت شب» نیکی کریمی، «پنج ستاره» مهشید افشارزاده و «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری می‌توان از دیگر آثار عرصه یادشده یاد کرد.

همچنین مجید مجیدی با «آواز گنجشک‌ها»، علی رفیعی با «آقا یوسف»، بهرام توکلی با «اینجا بدون من»، جمشید محمودی با «چند متر مکعب عشق»، احمدرضا معتمدی به واسطه «آلزایمر» و منوچهر هادی به‌واسطه «کارگر ساده نیازمندیم»، از جمله دیگر کارگردانانی هستند که با ساخت فیلم‌های یادشده در تولید آثار سینمای کارگری دستی بر آتش داشته‌اند.

البته پیداست که در برخی از آنها نظیر «جدایی نادر از سیمین»، نقش کار و کارگر، محوری و موضوع اصلی نیست، اما به نوبه خود بر آن بودند تا ادای دینی به این صنف آسیب‌پذیر جامعه داشته باشند.

به هر روی سینمای ایران به واسطه دغدغه و ذوق سینماگرانش همواره بر آن بوده تا در کنار سایر متعلقات آثار اجتماعی، موضوعات کار و کارگری را نیز به کانونی از تصاویر قصه‌گو بدل کند؛ که در این زمینه گام‌های خوبی نیز برداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • نگاهی به سینمای کارگری ایران به مناسبت روز کارگر
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • سفر به دبی با عوارض خروج از کشور رایگان
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد