Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@08:45:37 GMT

واکنش ایران به اظهارات دبیرکل ناتو

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۳۷۳۶۷

واکنش ایران به اظهارات دبیرکل ناتو

سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات اخیر دبیرکل ناتو واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت شدید اظهارات اخیر دبیرکل ناتو در توجیه ترور سردار شهید سلیمانی توسط آمریکا که بدون توجه به اصول و قواعد حقوق بین الملل بیان شده، تاکید کرد: عملکرد این نهاد نظامی که عضو موثر آن یک دولت تروریستی در مقیاس جهانی یعنی رژیم آمریکا است، طی سال های اخیر دستاوردی جز ویرانی، جنگ و ناامنی برای مردم منطقه و جهان در پی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: توجیه اقدام رژیم آمریکا در ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی چشم بستن بر نقش این فرمانده بزرگ در مبارزه تعیین کننده و سرنوشت ساز با تروریست ها و نابودی داعش و رفع خطر این گروه وحشی تروریستی از منطقه و در جغرافیای فراتر تا آنسوی مرزهای اروپا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه توجیه اقدام تروریستی و نابخردانه بزرگ ترین عضو ناتو در مقابل دیدگاه متعجب و نگران دنیا در ترور یک مقام عالیرتبه نظامی ایرانی و دعوت شده از سوی دولت قانونی عراق را به سخره گرفتن افکار عمومی جهانیان از سوی دبیرکل ناتو دانست.

موسوی با ابراز تاسف از اینکه ناتو به ابزاری برای توجیه اقدامات ایالات متحده و برخی متحدین اروپایی اش در دستیابی به اهداف شوم سیاسی آنان در منطقه تبدیل شده، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که امنیت زمانی به منطقه بازمی گردد که فعالیت های تروریستی نیروهای فرامنطقه ای که برخی از آنها تحت لوای ناتو فعالیت دارند، خاتمه یافته و تامین امنیت منطقه به دست دولت های منطقه سپرده شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شهادت سردار قاسم سلیمانی عین الاسد وزارت خارجه عباس موسوی ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 848121 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر