Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام قاسمی سفیر ایران در فرانسه در واکنش به حملات موشکی  امروز (چهارشنبه) سپاه پاسداران به پایگاه ارتش تروریستی آمریکا در عراق، در رشته توئیتی، نوشت: جمهوری اسلامی ایران و مردم شجاع و دلیر ایران هرگز ملتی جنگ طلب نبوده و نخواهند بود،  اما به گواه تاریخ و پیشینه این مرز و بوم، مردم بزرگ این سرزمین همواره در قبال تجاوز و تعرض زورمداران با تمام توان و در یک وحدت و همگرایی تحت لوای خرد جمعی از خود دفاع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نوشت: مردم ایران با حضور پرشکوه و بی نظیر در تشییع پیکر سرباز دلاور وطن، شهید سردار سلیمانی در اولین گام پاسخی یک صدا و قاطع به سیاست‌های جنگ افروزانه آمریکا دادند که طنین آن در سراسر جهان انعکاس یافت.

سفیر ایران در فرانسه در ادامه مطلب خود آورده است: ایران در دومین گام، در نمایشی از عزم و قدرت و آمادگی و شجاعت و ذیل ماده ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی را برای دفاع از خود نسبت به پایگاهی که از آن حملات ناجوانمردانه علیه شهروندان و مقامات ارشد ایرانی صورت پذیرفته بود، به عمل آورد.

قاسمی تاکید کرد:‌ ایران همواره با ارائه طرح‌های متعدد در راستای افزایش ثبات و امنیت در منطقه، کاهش تنش و مبارزه با تروریسم و افراطی گری گام برداشته و از هرگونه تلاش و طرح در این خصوص نیز استقبال کرده است.

سفیر ایران در فرانسه در پایان مطلب خود با بیان اینکه رهبران برخی کشورهای آسیایی و همسایه و آقای «مکرون» از حسن نیت ایران طی دوران اخیر و اراده راسخ ایران برای کمک به کاهش تنش آگاهی دارند، نوشت: با این حال ایران ذره‌ای در برابر تعدی و تجاوز زیاده خواهان علیه سرزمین و حقوق مشروع مردم خود کوتاه نخواهد آمد؛ اینک جنگ افروزان باید انتخاب کنند.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بهرام قاسمی حملات موشکی سپاه پاسداران پایگاه عین الاسد شهادت قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۷۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است

به گزارش خبرگزاری صداو سیما؛ نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.  در این دیدار آقای مخبر، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشور‌های آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه‌مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشور‌های آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال گذشته و بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران–واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات ایران در عرصه‌های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

دیگر خبرها

  • برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد
  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌ فارس کوتاه نخواهد آمد
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • لوآور رده پانزدهمی، جشن قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن را به تاخیر انداخت
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود