Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@06:07:22 GMT

هواپیما پس از برخورد به زمین منفجر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۳۷۸۴۱

هواپیما پس از برخورد به زمین منفجر شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،حسن رضایی‌فر در تشریح آخرین جزئیات جمع‌آوری قطعات هواپیمای سانحه‌دیده بوئینک 737 اوکراینی و همچنین ساماندهی و جمع‌آوری اجساد سرنشینان این هواپیما گفت: اولویت اول ما، جمع‌آوری اجساد بود که پس از جمع‌آوری، همگی به پزشکی قانونی کهریزک منتقل شد.

وی با بیان اینکه هر دو جعبه سیاه هواپیما پیدا شده است، گفت: قطعات هواپیما از آن منظر که در شعاع زیادی پخش شده بود، با تلاش فراوان همکاران جمع‌آوری شد و به فرودگاه امام(ره) در یکی از آشیانه‌ها منتقل می‌شود و آنجا از این قطعات حفاظت می‌شود تا پس از آن، تیم بررسی سانحه درباره این حادثه، عملیات پردازش را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بررسی ابعاد حادثه با استفاده از اطلاعات و ابزارهای گوناگون انجام می‌شود، گفت: در کنار بررسی جعبه‌های سیاه و خواندن نوار مکالمات خلبان و نوار پارامترهای موتور در کنار، کنار هم چیدن قطعات هواپیما و دیگر بررسی‌ها، به تدریج به علت اصلی بروز حادثه نزدیک می‌شویم.

از کشور طراح هواپیما و کشور مالک هواپیما برای حضور در کمیته بررسی سانحه دعوت می‌کنیم

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی افزود: طبق استاندارد بررسی سوانح هوایی، از کشور طراح هواپیما و همچنین کشوری که هواپیما در آن ثبت شده است، دعوت می‌کنیم تا در کمیته بررسی سانحه که در ایران تشکیل می‌شود، در صورت تمایل حضور یابند.

وی گفت: سفیر اوکراین در ایران بعدازظهر امروز در سازمان هواپیمایی کشوری بود و اعلام شد که کمیته بررسی سانحه اوکراین آماده است در جلسات کمیته بررسی سانحه ایران حضور یابد.

هواپیما بعد از برخورد به زمین منفجر شد

وی در پاسخ به این سوال که آیا بوئینگ 737 اوکراینی پس از برخورد به زمین دچار انفجار شده است، توضیح داد: این هواپیما قطعاً پس از برخورد به زمین دچار انفجار شده است؛ بررسی‌های اولیه نشان از این دارد که ابتدا در داخل فضای سبزی برخورد کرده است که آن منطقه گودالی ایجاد شده است و پس از اولین برخورد هواپیما به زمین در آن منطقه فضای سبز، لاشه هواپیما در گام بعد متلاشی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هواپیما با دماغه به زمین خورده است، گفت: فعلاً نمی‌شود در این باره اطلاعات دقیق داد، حتماً باید اطلاعات جعبه‌سیاه و دیگر اطلاعات ضروری پردازش شود، ضمن آنکه باید اطلاعات پرواز را هم از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) دریافت کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره باقیمانده وسایل مسافران پرواز گفت: وسایل مسافران تا حدود زیادی از بین رفته است اما آنچه باقیمانده است جمع‌‌آوری شده و در گام اول در کنار لاشه هواپیما قرار می‌گیرد و در گام دوم مطابق مقررات تحویل شرکت هواپیمایی اوکراینی می‌شود و اگر خانواده‌ها و بازماندگان مسافران برای تحویل گرفتن آنچه از وسایل باقی مانده تمایل داشته باشند می‌توانند آن را از شرکت اوکراینی تحویل بگیرند.

بوئینگ 737 اوکراینی حدود ساعت 6:12 صبح امروز از فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد کیف پرواز کرد، اما دقایقی پس از پرواز و ساعت 6:18 دقیقه بین پرند و شهریار سقوط کرد.

این هواپیمای اوکراینی 167 مسافر و 9 کرو پروازی داشت که در این سانحه متأسفانه همه سرنشینان هواپیما جا باختند؛ حدود 140 نفر از مسافران این پرواز ایرانی بودند.

فارس

انتهای پیام/

20 / 20 رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی قطعات هواپیما سانحه دیده 737 حسن رضایی‌فر جمع‌آوری اجساد سرنشینان جعبه سیاه هواپیما قطعات هواپیما بوئینگ 737 اوکراینی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جعبه سیاه هواپیما قطعات هواپیما بوئینگ 737 اوکراینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این فناوری زمین را از گزند سیارک ها حفظ می کند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپیس، الگوریتم جدید هوش مصنوعی ردیابی سیارک، به نام Tracklet-less Heliocentric Orbit Recovery یا THOR، بیش از ۴۰۰ هزار تصویر آرشیوی از آسمان شب را بررسی کرد که توسط آزمایشگاه ملی تحقیقات نجوم نوری مادون قرمز (NOIRLab) نگهداری می شد. این الگوریتم برای انجام کار خود به ۵ رصد در طول ۳۰ روز از یک بخش خاص از آسمان نیاز دارد و آموزش داده شده است تا ۱.۷ میلیارد نقطه نوری را تنها در یک تصویر در هر فضا تجزیه و تحلیل کند.

ستاره شناسان همچنین از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت تصویر و تجزیه و تحلیل عکس های فضایی استفاده می کنند. برخی از هوش مصنوعی حتی ممکن است به نجات زمین از یک سیارک فاجعه آمیز کمک کند. اگرچه دانشمندان زمان زیادی را صرف جستجوی سیارک ها در فضا، از جمله در منظومه شمسی کرده اند، اما یافتن برخی از آنها بسیار چالش برانگیز است.

یک الگوریتم جدید هوش مصنوعی حدود ۲۷۵۰۰ سیارک را در عکس‌های تلسکوپ موجود در معرض دید قرار داده است. الگوریتم هوش مصنوعی به دانشمندان کمک می کند تا سیارک ها را ردیابی کنند که برخی از آنها ممکن است روزی با زمین برخورد کنند. بسیاری از سیارک‌های جدید در کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری قرار دارند.

دانشمندان در حال حاضر بیش از ۱.۳ میلیون سیارک را در این بخش از منظومه شمسی یافته اند، اما به نوعی، با وجود اینکه در عکس های تله فوتوی قدیمی قرار داشتند، هنوز نزدیک به ۳۰۰۰۰ مورد از آنها پیدا نشده بود. از این سیارک‌ها که در طی حدود ۵ هفته یافت شده‌اند، ۱۵۰ سیارک مسیرهایی دارند که می‌توانند آنها را به مدار زمین هدایت کنند، اگرچه به نظر می‌رسد هیچ کدام قرار نیست به این سیاره برخورد کنند.

بیشتر بخوانید:

پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید

با این حال، با توجه به اینکه یک سیارک می تواند آسیب قابل توجهی به زمین وارد کند اطلاع قبلی ضروری است.

کد خبر 849482 برچسب‌ها ناسا کره زمین هوش‌ مصنوعی نجوم - سیاره - ستاره فضاپیما - کاوشگر

دیگر خبرها

  • این فناوری زمین را از گزند سیارک ها حفظ می کند
  • امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت + عکس
  • برخورد ۲ شراره خورشیدی قوی به زمین
  • برخورد دو شراره خورشیدی قوی به زمین
  • بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان مشهدی شد
  • سیارکی که بر فراز برلین منفجر شد
  • لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد
  • سیارکی که بر فراز برلین منفجر شد، رکورد سریع‌ترین چرخش وضعی را هم شکست
  • بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد+فیلم
  • فوت یک پاکبان با بی‌احتیاطی راننده در مشهد