Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احمد خرم با اشاره به اینکه بخش عمده­ ای از فعالان در حوزه ساخت و ساز متخصص در این حوزه نیستند گفت:ساخت واحدهای مسکونی توسط افراد غیرمتخصص اولین دلیل کاهش کیفیت ساخت و ساز است و در مراحل بعدی نادیده گرفته شدن ضوابط و استانداردها در حوزه ساخت و ساز است که باعث می شود یک واحد مسکونی از کیفیت لازم برخوردار نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمر مفید ساختمانها در ایران 30 سال است و در آمریکا و کشورهای پیشرفته این عدد به 100 سال هم می رسد

وی با بیان اینکه عمر مفید ساختمانها در ایران 30 سال است و در آمریکا و کشورهای پیشرفته این عدد به 100 سال هم می رسد تاکید کرد: در بسیاری از موارد می بینیم که از اصناف و کسب و کارهای مختلف وارد حوزه ساخت و ساز مسکن می شوند و این در حالی است که اگر در سایر حوزه­ ها همچون پزشکی فردی بدون دارا بودن تخصص لازم به طبابت بپردازد قطعا از طریق مراجع قضایی برخورد صورت می­ گیرد.

خرم تاکید کرد: حال می بینیم که در حوزه مسکن، ساخت و ساز توسط مجری و متخصص ذی صلاح انجام نمی­ شود و اتفاقا هیچ برخورد قضایی هم با این موضوع صورت نمی گیرد.

خرم با اشاره به اینکه نبود نظارت بر روند ساخت و سازها نیز موجب کاهش کیفیت ساخت و ساز می شود ادامه داد: در حوزه ساخت و ساز باید رعایت خطوط قرمز ضوابط و استانداردها جدی گرفته شود و نظارت اتفاقی به عنوان یک الگوی نظارتی که در سایر کشورها استفاده می­ شود در ایران اجرایی نمی ­شود.

وی گفت: در کشورهای پیشرفته هر گونه تخلفی از سوی هر نهاد و ارگانی که مرتبط با ساخت‌وساز هستند صورت بگیرد مجوزهای آنها لغو خواهد شد.

فارس

انتهای پیام/

20 / 20 رئیس سازمان نظام مهندسی کشور احمد خرم ساخت و ساز کاهش کیفیت ساخت و ساز عمر مفید ساختمانها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس سازمان نظام مهندسی کشور احمد خرم ساخت و ساز کاهش کیفیت ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۷۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی گردو خاک و کاهش کیفیت‌هوا در البرز

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با هشدار وقوع گرد و‌خاک در استان از افراد آسیب پذیر و بیماران قلبی خواست از حضور در فضای باز خودداری کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • پیش بینی گردو خاک و کاهش کیفیت‌هوا در البرز
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو