Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی، بررسی آمارهای حوزه مسکن در سال 1397 نشان می دهد که 26 درصد از خانوارهای شهری و 5 درصد از خانوارهای روستایی اجاره نشین بوده اند و این در حالی است که در سال 1396، این درصدها به ترتیب 25 درصد و 4.7 درصد بوده است. این نشان می دهد طی یک سال در شهرها و روستاها اجاره نشینی بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در حالی که در سال 1396 حدود 33 درصد از کل هزینه های خانوارها مربوط به هزینه های مسکن بوده است این درصد در سال 1397 به 34 درصد رشد پیدا کرده است.

این آمارها نشان می دهند که وضعیت اجاره بها حداقل برای 26 درصد شهرنشینان و 5 درصد روستاییان اهمیت دارد. به تازگی مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت اجاره بها و واحدهای مسکونی خانوارهای شهری در پاییز 1398 را منتشر کرد.

این گزارش نشان می دهد که در فصل پاییز 1398، شاخص قيمت اجاره بهاي واحدهاي مسكوني در مناطق شهري، به عدد 162.8 رسيده است كه این رقم نسبت به فصل قبل (151.9) 7.2 درصد افزايش را نشان می دهد.  در اين فصل بيشترين نرخ تورم فصلي مربوط به استان همدان با 13.7 درصد افزايش بوده است و كمترين نرخ تورم فصلي نیز به استان آذربايجان غربي با 1.7 درصد تعلق گرفته است. درصد تغييرات شاخص قيمت اجاره بها در فصل پاييز 1398 نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، 21.6 درصدگزارش شده است كه این عدد نسبت به فصل تابستان 1398 (23.1 درصد)، 1.5 واحد درصد كاهش را نشان مي دهد. بيشترين نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان لرستان با 34.8 درصد افزايش و كمترين آن نیز مربوط به استان آذربايجان غربي با 10 درصد افزايش بوده است. به عبارتي خانوارهاي استان لرستان به طور متوسط 13.2 واحد درصد بيشتر از ميانگين كل كشور و خانوارهاي استان آذربايجان غربي 11.6 واحد درصد كمتر از ميانگين كل كشور در بخش اجاره بها هزينه كرده اند.

نرخ تورم چهار فصل منتهي به فصل پاييز 1398 نسبت به دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره بها، برابر 23.5 درصد گزارش شده است. آمارها نشان می دهند نرخ تورم اجاره بها منتهی به فصل پاییز 1398 در استان لرستان (32.5 درصد) بيشترين عدد و در استان آذربايجان غربي (9.9 درصد) كمترين عدد بوده است.

آمارهای بالا برای خانوارهایی بود که قراردادهای اجاره بهای خود را تمدید نکرده بودند. برای خانوارهایی که توانستند با صاحب خانه قبلی خود در فصل پاییز امسال به توافق برسند، رشد اجاره بها بیشتر و در حد 31.2 درصد بوده است. احتمالاً این صاحبخانه ها به دلیل اینکه مستاجران تمایل کمتری برای جابه جایی داشته اند، از قدرت چانه زنی بالاتری برای رشد اجاره بها در قراردادهای جدید برخوردار بوده اند و از همین فرصت برای افزایش اجاره بها استفاده کرده اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 پایگاه اربیل نیروهای قدس سپاه پاسداران هادی طارمی موشک بالستیک حمله به پایگاه هوایی عین الاسد مسکن اجاره بها آذربایجان غربی لرستان پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 پایگاه اربیل نیروهای قدس سپاه پاسداران هادی طارمی موشک بالستیک حمله به پایگاه هوایی عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئال مادرید قرارداد پسر مارسلو را تمدید کرد

باشگاه رئال مادرید قرارداد فرزند کاپیتان سابقش را برای سه سال دیگر تمدید کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه رئال مادرید با انزو آلوز، فرزند بزرگ مارسلو دفاع چپ برزیلی پیشین کهکشانی‌ها قراردادی جدید بست.

مارسلو تابستان سال 2021 پس از 15 فصل حضور در رئال مادرید از این تیم جدا شد و به وطنش برگشت تا برای فلومیننزه بازی کند اما انزو آلوز در مادرید ماند تا به پیشرفتش در تیم نونهالان رئال ادامه دهد. آلوز 13 ساله در این فصل جزو بهترین‌های رده سنی خود در باشگاه رئال مادرید بوده و 17 گل به ثمر رسانده تا تیمش در کنار اتلتیکومادرید بهترین خط حمله را داشته باشند.

اظهار نظر جنجالی مارسلو پس از فتح لیبرتادورس با فلومیننزه

فرزند دفاع چپ سابق کهکشانی‌ها اما اخیراً برای تیم زیر 15 ساله‌های اسپانیا هم بازی کرد و در بازی برابر اسکاتلند که با برتری 3 بر یک اسپانیایی‌ها همراه بود، یک گل زد در حالی که آن بازی تنها دومین حضور او در این تیم بود.

به سبب همین عملکرد و آمار خوب، باشگاه رئال مادرید قرارداد انزو آلوز را تا پایان فصل 27-2026 تمدید کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرارداد سث رالینز با WWE تمدید شد
  • اتلتیکو مادرید تصمیمش را گرفت: قرارداد ماریو هرموسو تمدید نمی‌شود
  • رسمی؛ مارکو رویس پس از 12 سال از دورتموند جدا می شود
  • رشد ۴۰.۷ درصدی ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس/ مشکلات سامانه خودنویس رفع می‌شود
  • مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است
  • وزارت راه: مشکلات سامانه خودنویس در حال رفع است
  • سه سرنشین لنج آتش گرفته در آبهای جزیره هرمز جان باختند
  • رئال مادرید قرارداد پسر مارسلو را تمدید کرد
  • رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده در سامانه «خودنویس»
  • رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده در سامانه خودنویس