Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@11:43:10 GMT

۹۹ درصد برنامه کشت گندم محقق شد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۳۸۲۸۵

به گزارش اکوفارس، اسمعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با تسنیم، اظهار کرد: کشت گندم برای سال زراعی جاری از ابتدای مهر ماه آغاز و تا دهه اول دی ماه 5 میلیون و 950 هزار هکتار از این محصول در کشور کشت شده است.

وی افزود: برنامه کشت ما  برای سال زراعی جاری 6 میلیون هکتار گندم است که حدود 98 تا 99 درصد  این برنامه محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به اینکه آمار نهایی کشت در حال جمع  آوری است و تا چند روز آینده ارائه میشود، پیش بینی می شود که سطح زیر کشت گندم از 6 میلیون هکتار عبور می کند که این به معنی آن  است که برنامه تعیین شده برای سال زراعی جاری به طور کامل اجرا شده است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت محصول اساسی گندم در سال زراعی جاری مشابه سال گذشته بوده و 2 تا 3 درصد نیز افزایش یافته است تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم دیم در سال جاری به شکل مشخصی از سال بیشترگذشته است، همچنین سطح زیر کشت گندم آبی نیز از سال قبل بیشتر خواهد بود.

 خودکفایی گندم مسال تکرار میشود

اسفندیاری با بیان اینکه پراکنش بارندگی در اکثر استانهای کشور مناسب بوده است اظهار داشت: در اکثر مناطق دیم سرد و گرم گندم سبز شده است و وضعیت مناسبی دارد.  

وی با بیان اینکه کل گندم مورد نظر کشور را  در سال جاری در داخل تولید میکنیم و به خودکفایی می رسیم افزود:  در استانهای دارای اقلیم گرم و خشک، کشاورزان در حال مصرف سرک و شروع مبارزه با علف هرز هستند.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه چه برآوردی از  میزان خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری دارید گفت: هنوز برای پیش بینی میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری زود است اما امیدارویم که به خودکفایی در تولید این محصول دست یابیم.

وی تاکید کرد که سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جاری 2 تا 3 درصد بیشتر از سال گذشته بوده  و میزان بارش های موثر نیز در سال جاری مناسب است.

بنابراین گزارش پیش از این عطالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران  گفته بود که سطح زیر کشت گندم 10 تا 15 درصد و بذر مصرفی این محصول در سال جاری از 45 هزار تن به 28 هزار تن کاهش یافته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۸۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران

بررسی داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌ها در کشور از ابتدای سال آبی جاری ۷ اردیبهشت ۱۲.۷ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا 7 اردیبهشت ماه امسال بیشترین کاهش بارش با منفی 40.8 درصد مربوط به استان قزوین است.

بارش‌ها در استان سمنان 40.5 درصد و در تهران 38 درصد کاهش یافته است.

در 25 استان کشور بارش‌ها کاهش یافته است که می‌توان به هرمزگان با کاهش 25.5 درصدی، گیلان با رشد منفی 26.3 درصد (کاهش 175.7 میلیمتری بارش‌ها)، فارس کاهش 28.3 درصد، بوشهر با 27.2 درصد و البرز با کاهش 25.2 درصد اشاره کرد.

در 6 استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان،‌کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران 86.4 میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها 102.5 میلیمتر بوده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا 7 اردیبهشت ماه (دیروز) 12.7 درصد بوده است. به‌عبارت دیگر بارندگی‌ها در پایتخت در بازه اشاره شده 25.9 میلیمتر کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم