Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: با بهره برداری از سیفون دره رود سدخداآفرین 7 هزار هکتار از اراضی موجود در ناحیه اول و دوم عمرانی این منطقه در فرصت مناسب به زیر کشت می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، عباس جنگی مرنی صبح امروز در بازدید از عملیات تکمیل شبکه آبیاری خداآفرین از روند تکمیل سیفون دره رود به‌عنوان ابتدایی‌ترین نقطه شروع کانال اصلی شبکه آبیاری این سد اظهار کرد: با تمهیدات انجام گرفته سعی می‌کنیم سیفون دره رود را سریعا به بهره‌برداری برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تکمیل این پروژه با هدف آبیاری اراضی ناحیه عمرانی اول و دوم شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین افزود: تلاش می‌کنیم با بهره برداری از این قسمت 7 هزار هکتار از اراضی موجود در ناحیه اول و دوم عمرانی خداآفرین را در فرصت مناسب به زیر کشت ببریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل بیان کرد: بخش قابل توجهی از اقدامات لازم در این شبکه انجام یافته تا پروژه در زمان معین به نتیجه برسد.

وی در ادامه در جریان بازدید از سد انحرافی میل و مغان با اشاره به نقش این سد در تامین آب شبکه اصلی مغان تصریح کرد: تامین آب کشاورزی شبکه آبیاری مغان از طریق سد انحرافی میل و مغان انجام می‌شود.

جنگی مرنی لایروبی و حفاظت از این سد و به تبع آن ساماندهی شبکه آبیاری مغان را یادآور شد و افزود: بررسی میزان ورود و خروج سد انحرافی میل و مغان طبق برنامه ریزی انجام می‌شود تا استفاده از آب این سد طبق نیازها صورت گیرد.

استاندار اردبیل و هیأت همراه در این بازدید از بخش‌های مختلف سد میل و مغان و چگونگی تامین آب شبکه اصلی مغان بازدید کردند.

گفتنی است؛ سد انحرافی میل و مغان در شمالی‌ترین نقطه استان و در مرز کشورمان با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام/3463/111

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل سد خداآفرین سد میل و مغان آب منطقه ای اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن

تقی رضایی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهری و شهر‌های جدید اضافه و الحاق شده است گفت:   این آمار نشان‌دهنده کار جهادی و بزرگی است که در دولت سیزدهم در راستای تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.

وی با بیان اینکه مسئله تامین زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف همواره مورد توجه سازمان ملی زمین و مسکن بوده است گفت:  در نشست‌های امسال که به صورت فصلی برگزار می‌شود، استان‌های کشور به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند که در مرحله اول از مدیران ۷ استان منطقه یک کشور دعوت شده که برای هم‌فکری و هم‌افزایی در خصوص تأمین زمین و سایر موضوعات مربوط به حوزه املاک و حقوقی در سازمان ملی زمین و مسکن حضور یابند.

رضایی اظهار کرد: اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در این حوزه خود می تواند زمنیه را برای بهبود افزایش عرضه زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف فراهم کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد