Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سی‌ام فروردین ماه ۴۳۴ هجری قمری روزی بود که پزشک ایرانی، «حکیم جرجانی»، در شهر گرگان متولد شد و نزد استادان برجسته زمان خویش به فراگیری علم طب پرداخت. این پزشک نامدار ایرانی در طول عمر خود، برای تشخیص بیماری‌ها از مشاهدات آزمایشگاهی بهره می‌جست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
با گذشت زمان و توسعه علم پزشکی اطلاع از سلامت بدن بسیار پیشرفته‌تر شد و با انجام آزمایشاتی می‌توانیم از وضعیت سلامت بدن خود اطلاع یابیم.

این وضعیت را اگر بخواهیم با گذشته قیاس کنیم در وضعیت خوبی به سر می‌بریم، اما اگر بخواهیم با توجه به توسعه فناوری‌های روز مقایسه کنیم باید وقت زیادی برای انجام این آزمایشات و اطلاع از وضعیت جسمانی خود بگذاریم. اما به تازگی شرکت Mateo با ساخت یک پادری حمام در ابعاد یک حوله به تنهایی مرز‌های دستیابی به فناوری را جا به جا کرده و در در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ از آن رونمایی کرده است. پادری هوشمندی که داده‌های متلف سلامت از جمله وزن، فشار، میزان چربی و ۷۰۰۰ هزار داده سلامتی دیگر از بدن شما را با قرار دادن پاهایتان روی آن به سرعت آنالیز می‌کند.

بیشتر بخوانید: استفاده از نانوذرات اکسیدآهن در کاتالیزور‌ها

پادری هوشمند ساخته شده و با بدنه‌ای انعطاف پذیر و باریک توانایی نقشه برداری از ۷۰۰۰ نقطه بر اساس فشار و اندازه گیری وزن، توده عضلانی، چربی، سطح هیدراته بدن، حالت ایستادن و تعادل جسمانی را دارد. تمامی این داده‌ها به اپلیکیشن ویژه پادری هوشمند ارسال می‌شوند. حتی در مواردی که شیوه ایستادن کاربر استاندارد نباشد این پادری به شما توصیه می‌کند که شیوه ایستادن خود را اصلاح کنید.

این پادری هوشمند توانایی شناسایی کاربران مختلف بر اساس ردپا و فشار را داشته و داده‌های سلامتی را برای هر کاربر به صورت جداگانه ثبت می‌کند. علت تولید این پادری توسط Mateo کمک به کاربران برای نظارت بر وزن و شرایط جسمانی است. آنطور که مدیران این شرکت می‌گویند افراد علاقه چندانی به ایستادن روی ترازو و مشاهده افزایش وزن خود ندارند، اما این محصول با ظاهری شبیه به پادری عادی هراس مشاهده وزن را از شما دور می‌کند.

در این پادری همچین به حریم خصوصی و امنیت نیز توجه بسیار شده به گونه‌ای که داده‌های کاربر بین پادری هوشمند و اپلیکیشن به گونه‌ای مبادله می‌شوند که امنیت و حریم خصوصی افراد به مخاطره نیفتد. این پادری هوشمند هنوز به تولید انبوه نرسیده است.

انتهای پیام/

هراس مشاهده وزن با ترازو به تاریخ سپرده خواهد شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اندازه گیری وزن فشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۹۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا و به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، در این جلسه که در محل دفتر این گروه برگزار شد، علی عسکری، با اشاره به اهمیت رقابت تیم‌های بزرگ در عرصه داخلی، این مهم را موجب تقویت فوتبال ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و اظهار داشت: صنعت خودروسازی در آلمان به این دلیل از آمریکا پیش افتاد که دو شرکت بنز و بی‌ام‌و با هم رقابت می‌کردند و این رقابت موجل رشد این صنعت در عرصه جهانی شد. در حوزه فوتبال هم معتقدیم رقابت داخلی برای موفقیت جهانی بسیار مؤثر است، همچنین معتقدیم تیم‌های محبوب ملت باید مورد توجه باشند.

وی با بیان اینکه استقلال ایران باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای، آسیایی و جهانی جزو برترین‌ها باشد، تصریح کرد: گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در حمایت از تیم استقلال ایران جدی است و ما نیز با توکل به خدا و توسل به معصومین و با حمایت هواداران پرشور استقلال ان‌شاءالله به سمت توفیقات ورزشی در عرصه‌های جهانی خواهیم رفت.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، موفقیت تیم‌های ورزشی و بخصوص فوتبال در عرصه‌های جهانی را موجب نشان‌دادن عظمت و اقتدار ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و افزود: این موفقیت‌ها به همراه وحدت، همدلی و یکپارچگی در داخل باعث تولید قدرت ملی می‌شود و می‌بایست هر کدام از ما به نحوی برای رسیدن به این مهم تلاش کنیم.

توجه ویژه باشگاه استقلال به حوزه فرهنگی از مواردی بود که در این جلسه موردبحث و بررسی قرار گرفت.این جلسه با حضور علی عسکری، رشید سمیعی، مهدی حیدرزاده، مهدی افضلی، علی خطیر، احمد شهریاری، حسین پناهیان، مهدی قربانی و مهدی سالم برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این ۸ وسیله حمام را فورا دور بیندازید
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل | تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره خدمه
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • ۸ وسیله مصرفی در حمام که باید فورا آنها را دور بیندازید
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • علی‌عسکری: استقلال گوهری برای هلدینگ خلیج فارس است
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد