Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا وارثی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، قزوین را جزو ۶ استان پایلوت در اجرای طرح درمان دادگاه‌مدار دانست و افزود: این طرح با همکاری دستگاه قضایی، ۱۱ دستگاه دولتی و یک موسسه غیردولتی اجرایی شده و در آن تلاش می‌شود تا معتادان و خانواده آنان برای انتخاب مسیر درمانی خود ارزیابی، غربالگری، راهنمایی و حمایت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: طرح درمان‌ دادگاه‌مدار در جهت پیشبرد برنامه ششم توسعه و در راستای سند چشم‌انداز ۲۰ ساله با رویکرد انسان سالم، سلامت همه جانبه و مبارزه با موادمخدر فعالیت خود را آغاز و با اجرای موفقیت‌آمیز این طرح به صورت جدی در سایر استان‌های کشور نیز اجرایی خواهد شد.

وارثی با اشاره به اینکه این طرح با نگاهی غیرمجرمانه به معتادان پرخطر و متجاهر جهت رسیدگی به وضعیت آنها فعال بوده، تصریح کرد: تیم‌های مستقر در دادگاه درمان‌مدار پس از شناسایی بیمار که توسط نیروی انتظامی صورت گرفته و به سازمان بهزیستی تحویل می‌شوند، بیمار در تیمی متشکل از قاضی پزشک، مددکار و روانشناس ارزیابی و مسیر درمان و توانمندیش طراحی می‌شود تا جایی که پرونده‌های لازم درمانی را تشکیل و با دستور قاضی بیمار به مراکز درمانی متناسب یا خانواده  ارجاع می‌شوند و مرتب مورد ارزیابی و مددکاری قرار می‌گیرند.

به گفته این مسوول، براساس دستورالعمل و آیین نامه‌های اجرایی، مدت زمان اقامت بیماران در اینگونه مراکز از یک تا سه ماه و با دستور مقام قضایی صورت گرفته و در صورت ضرورت تا ۶ ماه نیز به طول می‌انجامد اما باید پذیرفت که اقامت طولانی بیماران در مراکز هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند.

وارثی تاکید کرد: معتادان متجاهر پس از بهبودی و برداشته شدن حکم قضایی از آن‌ها برای اشتغال و کسب مهارت به دستگاه‌های مربوطه معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: در صورت تامین‌منابع مالی مورد نیاز در تمامی شهرستان‌های استان، این طرح گسترش خواهد یافت و بنا به اظهارات معاون پیشگیری سازمان بهزیستی و مشاور ارشد معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه کشور بهزیستی قزوین در مقایسه با سایر استان ها عملکردی برتر و موفق داشته تا جایی که ۲۵ درصد از افراد پذیرش شده این طرح در بهبودی کامل بسر می برند.

برچسب‌ها معتادان متجاهر استان قزوین سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معتادان متجاهر استان قزوین سازمان بهزیستی کشور معتادان متجاهر استان قزوین سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۳۹۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان

 روح الله شکری سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت:۹۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل استفاده در آبادان با اجرای طرح ضربتی بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی به منظور کنترل و نظارت وضعیت بهداشتی این مراکز کشف و توقیف شد.

او این اقلام کشف و توقیف شده را شامل انواع مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، لبنیات و چیپس اعلام کرد.

به گفته این مسئول شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی به صورت ۲۴ ساعته می‎‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند یا به صورت حضوری به مرکز بهداشت مراجعه کنند تا بدون اغماض با متخلفان بهداشتی برخورد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • پدیده جدید و مشکوک « پاکدم » در مراکز تفریحی شهر
  • پدیده جدید و مشکوک «پاکدم» در مراکز تفریحی شهر
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند