Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با بیان اینکه این استان حائز رتبه نخست نهال کاری با مشارکت مردم در کشور است، گفت: طرح نهالکاری مشارکتی از آذرماه شروع شده و این نهضت تا اسفندماه و مقارن با هفته منابع طبیعی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ امید ذاکری گفت : تاکنون بالغ بر 100 هکتار از اراضی استان هرمزگان دراین طرح نهال کاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: 5 هکتار از اراضی ساحلی بندرعباس واقع در بوستان ولایت با مشارکت فضای سبز، گروه های مردم نهاد، انجمن های منابع طبیعی طبیعی و ... حرا کاری شد .

ذاکری با تاکید بر اینکه رویکرد مشارکتی و استفاده از مردم بهترین راه مقابله با گسترش وسعت بیابان ها است، بیان داشت: اجرای موفق طرح های مشارکت مردمی در امر احیا بیابان و آموزش بیابان نشینان پیرامون حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و احیا بیابان ها با تاکید بر دانش بومی راهکارهای بسیار موثر و تعیین کننده حفاظت و احیا منابع طبیعی را به ارمغان آورده است.

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان هدف از اجرای طرهای بیان بان زدایی را جلوگیری از هجوم ماسه های روان و تثبیت آن ها ، حفظ بستر و استمرار حیات روستایی ها ، جلوگیری از مهاجرت آنان و کاهش بیماری های ناشی از ریزگرد و گرد و غبار عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فضای سبز منابع طبیعی و آبخیزداری مهاجرت هفته منابع طبیعی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟