Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی مهاجرت‌های اخیر چندین چهره ورزشی نخبه ایران، خبر می‌رسد که تنها و نخستین مدال آور تاریخ ورزش بانوان ایران در رقابت‌های المپیک با مهاجرت به کشور هلند قصد دارد در بازی‌های المپیک توکیو برای کشوری غیر از ایران مبارزه کند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ هفته گذشته تغییر تابعیت علیرضا فیروزجا نابغه شانزده ساله شطرنج ایران به فرانسه خبرساز شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش کیمیا علیزاده، دارنده مدال برنز المپیک ریو و نقره و برنز جهان در رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندو بانوان ایران غایب بود و کادر فنی تیم ملی دلیل این موضوع را آسیب دیدگی این ورزشکار عنوان کردند و حتی این صحبت از سوی سرمربی تیم ملی مطرح شد که علیزاده به شرط رسیدن به شرایط ایده آل، می‌تواند راهی اردوی تیم ملی شود و برای کسب سهمیه المپیک تلاش کند.

بر خلاف این ادعاها، اما علیزاده چند روزی است راهی کشور هلند شده و تمرینات آماده سازی خود را در اروپا پیگیری می‌کند. علیزاده با مهاجرت به هلند دیگر قصدی برای مبارزه زیر پرچم ایران را ندارد و به دنبال این است در بازی‌های المپیک توکیو برای کشوری غیر از ایران مبارزه کند. پیش از این، چندین تکواندوکار مرد تیم ملی ایران نیز به عضویت تیم‌هایی همچون جمهوری آذربایجان و ... درآمده بودند.

آیا کیمیای مصدوم در اروپا شفا می‌گیرد؟

در این بین، فدراسیون تکواندو مدعی است که کیمیا عضو شاخص تیم تکواندوی زنان ایران مدت هاست درگیر یک مصدومیت مزمن شده است. مصدومیتی که درست بعد از مدال نوبرانه المپیک ریو، گریبانگیر او شد و تا به امروز رهایش نکرده است. علیزاده حتی برای رهایی از شر این مصدومیت عمیق و مزمن به تیغ جراحی نیز متوسل شد، اما ظاهرا مصدومیت به گونه‌ای است که اگر نخواهیم بگوییم ادامه ورزش حرفه‌ای او را غیرممکن کرده، بازگشت به شیاپچانگ برای کیمیا دشوار و طاقت فرساست و حتی می‌تواند سلامتی او را به خطر بیندازد.

علیزاده در طول مدت مصدومیتش، چند بار برای بازگشت اقدام کرده، اما هر بار با عود کردن مشکلش، دوباره حاشیه نشین شده است. آخرین تلاش نافرجام او به همین چند هفته پیش در لیگ تکواندو زنان بازمی‌گردد که دوباره مصدوم شد و از ادامه مسابقه بازماند تا ثابت شود که او به این زودی‌ها نمی‌تواند مبارزه کند.

کیمیا بدون شانس برای رسیدن به سهمیه المپیک؟

سهمیه المپیک در رشته تکواندو از دو راه به دست می‌آید؛ اول از طریق سازوکار رنکینگ بین المللی فدراسیون جهانی که با توجه به دوری سه ساله کیمیا از میادین و تورنمنت‌های معتبر جهانی و امتیازات پایین او، میسر نیست و دوم از طریق سهمیه قاره‌ای که در این صورت تنها از طریق حضور در مسابقات قاره آسیا می‌تواند به سهمیه دست پیدا کند. راه دیگر می‌تواند کسب سهمیه از قاره دیگر با پذیرش تابعیت کشور دیگری باشد. کاری که سعید ملایی با پذیرش تابعیت کشور عجیب مغولستان در رشته جودو انجام داد. به نظر می‌رسد دو راه اصلی بدون توجه به مصدومیت، عملا برای کیمیا مسدود شده است و از طریق فعلی مسافر توکیو نمی‌شد؛ بنابراین، گویا کیمیا راه آخر باقیمانده یعنی کسب سهمیه از قاره‌ای دیگر با تغییر کشور دوم را انتخاب کرده است؛ البته اگر مصدومیت به او اجازه دهد و بتواند مبارزه کند. اگر چنین اتفاقی بیفتد رسوایی بزرگی برای فدراسیون ایران رخ خواهد داد.

فدراسیونی‌ها معتقدند سفر کیمیا علیزاده در خارج از ایران با توجه به ازدواجش، به حوزه ورزش و تکواندو ارتباطی پیدا نمی‌کند. هرچند هنوز پاسخ رسمی به این پرسش نداده که قصد اقامت در کشوری دیگر را دارد یا صرفا سفری برون مرزی یا نهایتا تغییر مکان سکونت را تجربه می‌کند.

باید منتظر ماند و دید که آیا ادعای فدراسیون پولادگر با واقعیت تطابق دارد یا اینکه کیمیا در اروپا با همین مصدومیت‌ها به تکواندوی حرفه‌ای بازمی‌گردد؟

منبع: تابناک

کلیدواژه: پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 پایگاه اربیل نیروهای قدس سپاه پاسداران هادی طارمی موشک بالستیک حمله به پایگاه هوایی عین الاسد کیمیا علیزاده المپیک تکواندو تابناک ورزشی پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 پایگاه اربیل نیروهای قدس سپاه پاسداران هادی طارمی موشک بالستیک حمله به پایگاه هوایی عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس به سرنوشت استقلال دچار شد/ شمسایی، ناپلئونی به فینال رفت!

ورزش ایران و جهان، امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده‌ آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا،  در بازی معوقه از هفته بیست‌ونهم لیگ جزیره، منچسترسیتی در خانه برایتون به یک پیروزی قاطعانه دست پیدا کرد.

شاگردان پپ گواردیولا در بازی معوقه هفته بیست‌ونهم خود برخلاف تصورات اصلا کار سختی نداشتند و توانستند برایتون را در خانه‌اش گلباران کنند و به پیروزی ۴ بر صفر دست پیدا کنند.

تمرینات ورزشی برای مچ پا

چرخش به سمت داخل یکی از حرکات طبیعی مچ پا است و در این حالت، استخوان مچ پا به سمت داخل حرکت می‌کند در حالی که سایر استخوان‌های پا به سمت بیرون حرکت می‌کنند.

به گزارش ایسنا،  چرخش مچ پا به سمت داخل زمانی که پا روی زمین قرار می‌گیرد و وزن بدن روی آن تمرکز می‌کند به طور طبیعی رخ می‌دهد. در واقع، چرخش مچ پا حالت طبیعی است و مزایایی دارد اما چرخش بیش از حد مچ پا که به عنوان عارضه چرخش مچ پا به داخل شناخته می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که میزان چرخش مچ پا به سمت داخل بیش از حد طبیعی باشد و مچ پا بیش از حد معمول به سمت داخل منحرف شود.

گرفتن سهمیه المپیک به گریه‌های بعد از تمرین می‌ارزید

دختر المپیکی ایران گفت: گرفتن سهمیه المپیک رویینگ ۲ نفره به گریه‌های بعد از تمرین و سختی‌هایی که پشت سر گذاشتیم می‌ارزید و منتظر تاریخ‌سازی در پاریس باشید.

 زینب نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی‌گرفتن سهمیه رویینگ دونفره سبک وزن زنان و حضور در المپیک پاریس بیان کرد: یکی از رویاهای کودکی من بود که در المپیک باشم و برای اولین بار در تاریخ قایقرانی در دو قایق دونفره سهمیه گرفتیم و توانستیم این تاریخ‌سازی را به اسم خودمان ثبت کنیم.

بلینگام را با زیدان مقایسه نکنید!

هم تیمی سابق زیدان در تیم ملی فرانسه مقایسه جود بلینگام با این بازیکن را رد کرد.

جود بلینگام چهارمین بازیکن رئال پس از والورده، رودیگر و رودریگو است که بیشترین دقایق را در زمین بوده است. ۳۱۹۰ دقیقه در ۳۶ بازی و ۲۱ گل زده باعث شده است جود بلینگام یکی از بهترین و موثرترین بازیکنان در بین پنج لیگ برتر اروپا باشد و این مسئله باعث شده است تا خیلی ها او را با دوران اوج زیدان در رئال مقایسه کنند.

کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: برای دومین بار در طول تاریخ کشتی فرنگی است که ما با سهمیه کامل به المپیک می‌رویم اما کار سختی در پیش خواهیم داشت.

فرزاد ایمانعلی زاده درباره ارزیابی خود از رقابت های جام تختی به میزبانی اهواز، گفت: تقریبا ۱۶-۱۷ نفر از کشتی‌گیران اصلی ما بیرون هستند و بیشتر چهره های جوان و آینده دار در این مسابقات کشتی می‌گیرند. ملاک اصلی ما در جام تختی انتخاب تیم زیر ۲۳ سال برای رقابت های قهرمانی جهان است.

نکونام تمرین استقلال را تعطیل کرد

با تصمیم کادر فنی استقلال، تمرین امروز این تیم تعطیل شد. تیم فوتبال استقلال در هفته بیست و پنجم رقابنهای لیگ برتر به مصاف تراکتورسازی خواهد رفت.

با توچه به اینکه امروز مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای جام حذفی برگزار خواهد شد و استقلال در همان دور اول از این رقابتها حذف شد، با تصمیم کادر فنی آبی‌پوشان، تمرین امروز این تیم تعطیل شد و بازیکنان به استراحت خواهند پرداخت.

نتایج رقابت‌های یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال

پرونده رقابت‌های دور یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور امروز بسته می‌شود.

۷ دیدار از رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور امروز (جمعه) برگزار می‌شود تا تکلیف تیم‌های راه یافته به دور یک چهارم نهایی مشخص شود.

گل‌ها و ضربات پنالتی دیدار فوتسال ایران ۳ (۶) - (۵) ۳ ازبکستان

تیم ملی فوتسال ایران توانست با برتری برابر ازبکستان در ضربات پنالتی، حریف تایلند در دیدار فینال شود.

ایران فینالیست جام ملت‌های فوتسال آسیا شد/ رستگاری در ضربات پنالتی

تیم ملی فوتسال ایران توانست با عبور از ازبکستان به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کند.

تیم ملی فوتسال ایران از ساعت ۱۷:۳۰ در دومین دیدار نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ به مصاف ازبکستان رفت و توانست با برتری در ضربات پنالتی به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کند و حریف تایلند در فینال این رقابت‌ها شود. این بازی در وقت‌های عادی و اضافه با تساوی ۳ بر ۳ پایان یافت و در ضربات پنالتی، ایران ۶ بر ۵ پیروز شد و به فینال صعود کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • «پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم
  • ناکامی شمشیرباز اپه ایران در گرفتن سهمیه المپیک پاریس
  • شانس ۶۰ درصدی تیروکمان برای سهمیه المپیک/ هزینه ۱۰ میلیاردی سفر به چین و کره
  • حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک
  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند
  • پرسپولیس به سرنوشت استقلال دچار شد/ شمسایی، ناپلئونی به فینال رفت!
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند