Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:01:20 GMT

نگاهی به عناوین نشریات استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۱۲۱۴

نگاهی به عناوین نشریات استان مرکزی

۲ هفته نامه شغل آفرین در شماره ۲۲ خود  به قلم «مهیا علی‌سلطانی» به مشکلات بافندگان فرش و بازار فروش این صنعت دستی پرداخته است.

فرش دستباف استان مرکزی از دیرباز در حوزه زیراندازهای سنتی در کشـور و جهان شهرت داشته و تابلویی دلنواز از نقش و رنگ را که حاصل سرپنجه هنرمندانه بافندگان این مرز و بوم است، متصور و پیوند تار و پود هنر ایرانی را ماندگار می‌کند اما با این همه، قصه پر غصه فرش استان مرکزی به دلایلی در چنگال مشکلات گرفتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساروق نام روستایی در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال اراک اسـت این ناحیه در اواخر قرن نوزدهم میلادی تا اوایل قرن بیســتم به یکی از فعال‌ترین مناطق فرشبافی تبدیل شد.

فرش‌های طرح فراهانی مزین به نقش و نگارهای تـرنج بودند و به خوبی توان رقابت با فرش کاشان را در بازار فرش داشتند این فرش‌ها امروزه به فرش‌های آنتیک ساروق فراهان قرن نوزدهم شهرت دارند.

ورود ۲۰ دستگاه اتوبوس به هشت خط شهری اراک، راه اندازی سامانه جامع روابط کار در استان مرکزی، یکپارچه سازی شرکت آبفا شهری و روستایی استان مرکزی از دیگر عناوین خبری ۲ هفته نامه شغل آفرین است.

این دو هفته نامه با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی«مجید نیک عهد » منتشر می‌شود. 

هفته نامه امیر در شماره ۷۳۰ به مشکلات و نواقص منطقه گردشگری گردو پرداخته  است.

اراک شهری با نام بزرگ چهارمین قطب صنعتی کشورکه از هر طرف به آن بنگریم یک کارخانه عظیم در مقابلش قد علم کرده، اما در حوزه مراکز تفریحی و فرهنگی مـی‌توان گفت این قطب عظیم صنعتی جزو فقیرترین استان‌ها است.

امسال با توجه به برگزاری روز اراک و شعار آن مبنی بر اینکه اراک صـرفا یک شهر صنعتی نیست، گمان شد مسوولان برنامه‌هایی نیز برای تحقق این شعار داشته باشند ، اما مثل همیشــه در رابطه با ایجاد وگسـترش مراکز تفریحی وفرهنگی جز تشـکیل جلسـه و کارگروه و وعده بیش از یک دهه‌ای دره گردو سخن تازه ای و بارقه امیدی ندیدیم و نه شنیدیم و ۱۳سالاز بلاتکلیفی منطقه گردشگری گردو می‌گذرد و ما هم چنان اندر خم یک کوچه ایم.

افزایش قیمت بنزین و خداحافظی با سفرهای خانوادگی، شروع عملیات اجرایی ۵۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در شهر اراک و اقدامات وحشیانه استکبار بی پاسخ نمی‌ماند از دیگر عناوین خبری هفته نامه امیر است.

این هفته نامه با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی «ابوالفضل نیک‌عھد» منتشر می شود.

هفته نامه چشم به راه در شماره ۴۴۶ خود به زندگی‌نامه و آیین‌های ویژه شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در استان مرکزی پرداخته است.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی نمونه تقوی، زهد و آزادگی و از مجاهدان بزرگ اسلام است.

وی افزود: شهید سردار سلیمانی و همراهان آن بزرگوار عمر شریف خود را در راه عزت و مبارزه با استکبار و صهیونیست و جنایتکاران داعش صرف کردند و سرانجام به آرزوی دیرینه خود رسیدند.

وی اظهار داشت: خون این شهید بزرگوار و همرزمان مجاهد و فداکار وی موجب تقویت مقاومت و عزت اسلام می‌شود.

حاج قاسم سلیمانی سرانجام به آرزوی ۴۰ ساله خود رسید، انتقام خون این شهید با شدت و غافلگیر کننده گرفته شد و سردار شهید نماد اندیشه پاک و الگو انسان ساز بود از دیگر عناوین خبری هفته نامه چشم به راه است.

این هفته نامه با صاحب امتیازی و مدیرمسوولی «علیرضا خلج اسدی» در استان مرکزی منتشر می شود.

استان مرکزی دارای سه روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۱ دو هفته نامه، ۲۶ ماهنامه، سه ۲ ماهنامه، ۱۸ فصلنامه است.

برچسب‌ها استان مرکزی رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

با ابلاغ جدید بیمه مرکزی، شرط پرداخت بدهی‌های عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث لغو شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با ابلاغ رسمی بیمه مرکزی از 17 تیرماه سال 1402 صدور کد یکتای بیمه‌نامه شخص ثالث منوط به مفاصاحساب عوارض آزادراهی و بزرگراهی شد و در صورت بدهی بیمه‌گذار، سامانه سنهاب کد یکتا صادر نمی کرد.

بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که  بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و  فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.

این بخشنامه البته واکنش های متعددی را درباره کاهش آمار بیمه شخص ثالث را به همراه داشت و نامه ‌نگاری هایی درباره لغو این شرط با وزیر اقتصاد انجام شده بود.

برهمین اساس نیز رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه ای به صنعت بیمه شرط صدور بیمه نامه شخص ثالث بعد از تسویه بدهی عوارض آزادراهی را لغو و تأکید کرد: شرط اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه گر لغو شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • نگاهی به تقابل ذوب‌آهن و نساجی؛ جدال برای بقا
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • نگاهی به تقابل سپاهان و پرسپولیس؛ فینال بزرگ‌ فصل
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است