Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@14:14:54 GMT

«شسینا» در انتظار مجوز سازمان بورس نشست

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۱۶۴۱

«شسینا» در انتظار مجوز سازمان بورس نشست

پول نیوز - مهر تأیید حسابرس بر گزارش توجیهی افزایش سرمایه «شسینا» نشست و حال تنها یک گام تا برگزاری مجمع باقی مانده است.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «صنايع شيميايی سينا» مدتی قبل از افزایش سرمایه 300 درصدی خبر داده بود که اکنون نیز حسابرسان گزارش خود را در این خصوص منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب، این شرکت تنها در انتظار مجوز سازمان بورس است تا به مصاف مجمع فوق العاده برود.

بر اساس این گزارش، قرار است سرمایه 30 میلیارد و 712 میلیون ريالی «شسینا» به 122 میلیارد و 850 میلیون ريال افزایش یابد.

محلی که برای این امر انتخاب شد، سود انباشته است که طبق آخرین صورت مالی منتشر شده، مبلغ سود انباشته 5 برابر سرمایه کنونی شرکت است.

هدف از افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی و ريسک ها و هزينه های مالی عنوان شده است.

بر اساس گزارش توجیهی افزایش سرمایه، در صورت انجام آن، مبلغ سود خالص «شسینا» در سال 99 به 83 میلیارد ريال خواهد رسید اما؛ در صورت عدم افزایش سرمایه، 52 میلیارد ريال سود خواهد ساخت.

نکته قابل توجه این است که شرکت برای سال 98 سود خالص 49 میلیارد ريالی برآورد کرده است. این در حالی است که تا دوره 6 ماهه نخست سال 58 میلیارد ريال سود ساخته است. درآمد عملیاتی پیش بینی شده در این گزارش به نظر بسیار محتاطانه به نظر می رسد؛ چرا که تا دوره 9 ماهه این شرکت 590 میلیارد ريال فروش داشته و راه زیادی تا تحقق 672 میلیارد ريال درآمد پیش بینی شده در گزارش توجیهی افزایش سرمایه ندارد.

بنابراین، می توان چنین برداشت که «شسینا» توانایی تحقق سود خالص بیش از 49 میلیارد ريال را دارد و محدوده 70 میلیارد ريال به واقعیت نزدیکتر به نظر می رسد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تاپ کدال ریسک ساختار مالی پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در نشست مشترک با سرمایه گذار چینی در ساری، افزود: این میزان سرمایه گذاری برای تهیه ماشین آلات کشاورزی، مونتاژ و راه اندازی خط تولید این تجهیزات در مازندران سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس زمانبندی های تعیین شده در گام نخست برخی از قطعات و تجهیزات کشاورزی از چین وارد خواهد شد و در گام های بعدی مونتاژ و راه اندازی خط تولید تجهیزات کشاورزی در مازندران تولید می شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه بر اساس همکاری مشترک و تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین این سرمایه گذاری در مازندران انجام می شود، خاطرنشان کرد: مازندران در سال گذشته ۵۲۰ تن کالا به ارزش ۱۶۷ هزار دلار به چین صادر کرده است.

حسینی ادامه داد: در سال گذشته؛ مازندران به صورت مستقیم بیش از هفت هزار تن کالا به ارزش ۲۲.۵ میلیون دلار از کشور چین وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در این خطه از شمال از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، ادامه داد: همکاری مشترک مازندران و چین چند بعدی است که با برگزاری نمایشگاه مشترک و معرفی توانمندی های دو طرف تبادلات تجاری افزایش خواهد یافت و از طرف دیگر رونق و تبادل گردشگر بین مازندران و برخی از استانهای چین در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسوول تصریح کرد: برخی از استانهای چین به مواد غذایی و محصولات کشاورزی مازندران نیاز داردند که صادرات مازندران برای آنها افزایش خواهد یافت.

کد خبر 6093270

دیگر خبرها

  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳