Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه دولتمردان پاکستانی تلاشی جدی برای تکمیل خط انتقال گاز از ایران را ندارند مردم این کشور با کمبود شدید گاز مواجه هستند. ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، همزمان با فرا رسیدن فصل سرما مشکلات کمبود گاز بازهم گریبان شهروندان پاکستانی را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم ایالت های مختلف پاکستان به خصوص ساکنان ایالت سند به دلیل فشار کم گاز خانگی حتی برای پخت و پز غذا نیز با مشکل مواجه هستند.

این در حالی است که «عبدالحفیظ شیخ» مشاور دارایی نخست وزیر پاکستان اعلام کرده است: میزان تولید گاز داخلی 7 درصد کمتر شده ولی میزان مصرف گاز 5 درصد افزایش یافته است.

وی دلیل بحران موجود را عملکرد ضعیف دو حزب نواز و مردم در دوران حکومتشان دانسته و تصریح کرد: اگر برای تامین گاز در دوران حکومت این دو حزب اقدامی جدی صورت می گرفت با چنین بحرانی مواجه نمی شدیم.

انرژی های جایگزین برای گاز طبیعی مانند برق نیز با استقبال چندانی از سوی مردم مواجه نمی شوند و دولت پاکستان با شروع فصل سرما بازهم برای تامین گاز با مشکل روبرو شده است.

این در حالی است که سال گذشته پاکستان تلاش کرد با کمک قطر بخشی از کمبود گاز خود را جبران کند.

پروژه خط انتقال گاز صلح از ایران به پاکستان علی رغم نیاز شدید مردم این کشور با بی توجهی دولتمردان مواجه است و حتی در زمان حکومت عمران خان نیز پیشرفت قابل ملاحظه ای مشاهده نمی شود.

در صورتیکه دولتمردان پاکستانی با جدیت این پروژه را تکمیل کنند مشکل کمبود گاز در پاکستان تقریبا به صورت کامل حل خواهد شد.

صفهان| مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها سد راه تکمیل خط انتقال گاز صلح شده است+ فیلمادامه بحران گاز در پاکستان در سایه بی‌توجهی به پروژه انتقال گاز صلحپیشرفت پروژه انتقال گاز صلح در پی اعلام میانجیگری ایران در بحران کشمیر

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۱۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از‬ صندوق توسعه ملی، رضا محمدی‬ معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی، ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی‬ در‬ پایان‬ گفت: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رئیس جمهور در ابتدای فعالیت بود. لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‏

کد خبر 6097601

دیگر خبرها

  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • درخواست فرهنگیان بر نظارت به موضوع نقل و انتقال
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • آشکار شدن ماهیت واقعی دولتمردان آمریکا در برخورد خشن با جنبش اعتراضی دانشجویان
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • انتقال برق تولیدی قشم به شبکه سراسری