Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال دارد حمله روز چهارشنبه ایران برایش کافی نبوده و این کشور به دنبال اقدام دیگری باشد، گفت که هنوز برای صحبت کردن درباره این موضوع زود است.

وی دامه داد: من و دیگر فرماندهان ارتش انتظار داریم که گروه‌های شیعی درعراق دست به حمله علیه نیروهای آمریکایی و تحت حمایت آمریکا در عراق و سوریه بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک احتمال بسیار قوی است.

مارک میلی همچنین تصریح کرد که هدف ایران از حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد در عراق که متعلق به آمریکاست، کشتن نیروهای آمریکایی در این پایگاه و وارد کردن خسارات سنگین بوده است اما تحلیلگران اطلاعاتی حرفه‌ای باید ارزیابی‌های دقیق را انجام دهند.

آمریکا مدعی است که این حمله هیچ تلفات انسانی نداشته است.

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران صبح روز چهارشنبه، ساعاتی پس از حمله این کشور به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد واقع در غرب عراق گفت که این، تنها یک سیلی به صورت آمریکا بوده است و نیروهای آمریکایی باید منطقه را ترک کنند.

به گزارش ایسنا، اظهارات مارک میلی پس از آن بیان شده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی شب گذشته خود در یک عقب نشینی گفت که آمریکا لزوما نباید به حمله ایران پاسخ نظامی بدهد.

همچنین مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که کشورش کماکان هوشیار و آماده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز چهارشنبه اعلام کرد که رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق در پاسخ به شهادت سردار قاسم سلیمانی و همراهانش با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به انتقام سخت ایران از تروریست‌های آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد در عراق نوشت: ایران منطبق با بند ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی در دفاع از خود انجام داد و پایگاهی را که از آن حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ما انجام شده بود هدف قرار داد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال تشدید تنش یا جنگ نیستیم، اما از خودمان در برابر هر تهاجمی دفاع می‌کنیم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران رویترز آمریکا ستاد مشترک ارتش آمریکا عراق سوریه حمله موشکی سپاه حمله موشکی عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۱۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن

رسانه‌های یمن از تجاوز نیروهای آمریکا یی و انگلیسی به مناطقی در غرب یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «المسیرة»، هواپیماهای جنگی آمریکا و انگلیس منطقه «رأس عیسی» در بخش الصلیف واقع در استان الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

هنوز جزییات این حمله مخابره نشده است اما روزنامه الاخبار لبنان امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع نظامی در صنعا گزارش داد که آمریکا در حال آماده شدن برای تجاوز هوایی گسترده به یمن به منظور پشتیبانی از حمله زمینی گروه‌های وابسته به امارات متحده عربی در چند جبهه است.

بر اساس این گزارش، تحرکات در جبهه‌های میدانی در استان‌هایی مانند تعز و لحج و تحرکات رصد شده آمریکایی‌ها در منطقه در ۴۸ ساعت گذشته، همگی نشان از آمادگی آمریکا برای تجاوز گسترده نظامی به خاک یمن با مشارکت کشورهای عربی دارد.

در همین ارتباط شورای عالی سیاسی یمن امروز (سه‌شنبه) بر موضع ثابت خود در خصوص ثبات و امنیت منطقه، دریای سرخ، دریای مکران، باب المندب و اقیانوس هند تأکید کرد و به آمریکا درباره هر گونه اقدام تنش‌آمیز علیه امنیت و ثبات یمن هشدار داد.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • زهر چشمی که ایران از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟