Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز نوزدهم دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

۸۳ میلیارد کالای قاچاق در اصفهان کشف شد فرمانده انتظامی استان اصفهان سردار "مهدی معصوم بیگی گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص مبارزه جدی با قاچاق کالا و نیز تدابیر قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل، طرح عملیاتی ظفر ۱۰۴ توسط پلیس امنیت اقتصادی فرمانده انتظامی استان اصفهان در مرکز و شهرستان‌های استان طی ۴۸ ساعت گذشته اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به بهره گیری از سیستم‌های هوشمند رصد و کنترل دقیق خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی و استفاده از ظرفیت و توان کلیه یگان‌های انتظامی و واحد‌های عملیاتی در طرح مذکور گفت: ماموران در این عملیات موفق شدند ۱۰ دستگاه کامیون کشنده حامل انواع کالا‌های خارجی قاچاق را شناسایی و توقیف کنند.

سردار معصوم بیگی خاطر نشان کرد: در بازرسی از خودرو‌های مذکور حجم زیادی کالای قاچاق شامل پارچه، کفش، مواد خوراکی، لوازم خانگی، تجهیزات رایانه ای، فیلتر روغن خودرو، لوازم صوتی و تصویری، دزدگیر و سنسور عقب خودرو کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، ارزش محموله‌های مکشوفه در این عملیات را برابر اعلام کارشناسان مربوطه بالغ بر ۸۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه ۱۸ نفر نیز دستگیر و همراه با پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تداوم این گونه طرح‌ها و برنامه‌ها تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با جدیت و قاطعیت تمام و هماهنگی دستگاه قضائی کار مبارزه با قاچاقچیان کالا، مفسدان اقتصادی و برهم زنندگان امنیت بازار که به نوعی مانع تحقق شعار رونق تولید هستند را دنبال می‌کند و مجرمان را به دست قانون می‌سپارد.   فروشنده لباس در اینستاگرام کلاهبردار از آب درآمد سرهنگ "جواد درستکار" رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای استان اصفهان مبنی بر اینکه پس از سفارش لباس از طریق فروشگاه اینستاگرامی و واریز اینترنتی پنج میلیون ریال به حساب فروشنده نه تنها کالایی دریافت نکرده بلکه فروشنده پاسخگوی تماس‌های وی نیز نبوده و پس از مدتی صفحه خود را حذف کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او عنوان داشت: کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان پس از دریافت اظهارات شاکی و تشکیل پرونده با انجام اقدامات ویژه فنی و تخصصی و بکارگیری یکی سری اقدامات پلیسی موفق شدند هویت عامل اصلی این کلاهبرداری که یک زن جوان بود را به دست آورده و طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضایی نسبت به دستگیر او اقدام کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان افزود: در بازجویی‌های به عمل آمده از متهم مشخص شد وی با راه اندازی صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تبلیغ پوشاک، مشتریان را به پرداخت هزینه به حساب بانکی ملزم می‌کرد ولی هیچ کالایی را تحویل مشتری نمی‌داد.

سرهنگ درستکار با بیان اینکه متهم به منظور رسیدگی به جرم خود تحویل مرجع قضائی شد تصریح کرد: کاربران فضای مجازی باید این نکته را مد نظر داشته باشند که همیشه تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیلی بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نمی‌باشد، زیرا افراد سودجو این فضا را به عنوان مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب می‌کنند.

او خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.   گازگرفتگی بانوی نجف آبادی مسوول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: این بانوی ۴۸ ساله در منزل در اثر نشت گازمنوکسیدکربن دچار گازگرفتگی ومسموم شد.

غفور راستین افزود: با حضور به موقع ماموران اورژانس با یک دستگاه آمبولانس ۱۱۵ این مصدوم به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) نجف آباد منتقل شد.   کشف ۵ قرآن نفیس از مسافر قطار تهران _ زاهدان سرهنگ" محمد رضا زارعی" رئیس پلیس راه آهن استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس راه آهن ایستگاه کاشان حین کنترل مسافران قطار زاهدان – تهران به یکی از مسافران مشکوک شده و با رعایت موازین قانونی اقدام به بازرسی از وسایل بار همراه وی کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی بعمل آمده از وسایل بار همراه این مسافر تعداد ۵ جلد قرآن نفیس دست نویس با قدمت تاریخی را کشف کردند که در این زمینه فرد مذکور دستگیر شد.

رئیس پلیس راه آهن استان اصفهان خاطر نشان کرد: کتاب‌های قدیمی کشف شده برای بررسی بیشتر به اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان منتقل و متهم نیز جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی اصفهان قاچاق کالا گازگرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند قاچاقچیان احشام در دهلران

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جمال سلمانی صبح جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماٌموران انتظامی شهرستان دهلران بر اساس اقدامات پلیسی از ورود یک دستگاه کامیون حامل احشام قاچاق وفاقد هرگونه مجوز تردد از یکی از شهرستان‌های همجوار به حوزه شهرستان دهلران مطلع و پیگیری موضوع را دردستورکار خود قرارگرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی شهرستان دهلران کامیون مورد نظر را در محور اصلی این شهرستان توقیف و در بازرسی از آن ۱۰۰ راس گوسفند فاقد مجوز حمل را کشف و در این رابطه ۳ متهم که قصد تحویل این دام‌ها به خارج از استان داشتند را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه ارزش این تعداد دام قاچاق برابر نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شد، تصریح کرد: متهمان با توجه به اینکه دارای سابقه قاچاق احشام در سوابق خود داشتند جهت سیر مراحل تحویل مرجع قضایی معرفی شدند.

سردار سلمانی به تشدید فعالیت‌های پلیس در امر مبارزه با قاچاق دام اشاره کرد و گفت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

کد خبر 6095445

دیگر خبرها

  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان
  • توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان
  • دستگیری باند قاچاقچیان احشام در دهلران
  • کشف پارچه قاچاق در خرمشهر
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در هندیجان
  • کشف محموله قاچاق ۱۱ میلیاردی توسط پلیس اصفهان
  • کشف ۱۱ میلیاردی محموله قاچاق توسط پلیس اصفهان
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم
  • شمش‌های مسی قاچاق در ساری توقیف شد
  • توقیف شمش‌های مسی قاچاق در ساری