Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نورمحمد فردی در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل آنفولانزای فوق حاد پرندگان، گفت: تاکنون هیچ کانونی از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان البرز مشاهده نشده و این استان به همراه سایر بخش‌ها برای پیشگیری از شیوع این بیماری آمادگی کامل دارد.

وی اضافه کرد: البرز به همراه استان‌های فارس، تهران، قزوین، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، قم و خراسان رضوی جزو ۹ استان برتر و پرتراکم در تولید مرغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی استانداری البرز گفت: بر اساس سیاست‌های کلان دولت از توان سازمان پدافند غیرعامل برای مقابله با شیوع این بیماری استفاده می‌شود، همچنین آموزش و اطلاع رسانی در زمینه ایجاد حساسیت عمومی برای پیشگیری از شیوع این بیماری و پرهیز از ایجاد نگرانی و ترس غیر واقعی در جامعه در ارتباط با مصرف مرغ و تخم مرغ دارای اهمیت بسیار است.

فردی تاکید کرد: پیشگیری قبل از تماس برای پرسنل بهداشتی و افراد با ریسک بالا مانند متصدیان و کارگران مرغداری‌ها، پرسنل فعال در عملیات معدوم سازی، کارگران شاغل در کشتارگاه‌های طیور، توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی صورت گیرد.

وی گفت: آشنا شدن محیط بانان، صیادان و شکارچیان با بیماری، اقدام در مورد معدوم سازی تلفات در تالاب‌ها، مراتع، آبشخورها و زیستگاه‌ها بر اساس ضوابط سازمان دامپزشکی انجام شود.

معاون سیاسی استانداری البرز همچنین بر همکاری در آموزش و ترویج برای بهره‌برداران و هماهنگی و همکاری در اجرای برنامه‌های ابلاغی ستاد ملی و استانی برابر مقررات و دستور العمل های مربوطه توسط سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد.

فردی گفت: ضرورت دارد برای پیشگیری از بیماری، تمام توان لجستیکی و نیروی انسانی استان در اختیار دامپزشکی قرار گیرد و پیگیری و تأمین منابع مالی مورد نیاز عملیات اجرایی مقابله با بیماری صورت گیرد.

وی گفت: پیشگیری قبل از تماس برای پرسنل بهداشتی و افراد با ریسک بالا مانند متصدیان و کارگران مرغداری‌ها، پرسنل فعال در عملیات معدوم سازی، کارگران شاغل در کشتارگاه‌های طیور توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی یک ضرورت است.

معاون سیاسی استانداری البرز افزود: مراکز عرضه طیور توسط دستگاه‌های اجرایی ذی ربط رصد و پایش شود.

کد خبر 4821216

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قاسم سلیمانی سردار سلیمانی 9 دی بوشهر ایلام شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قزوین سپاه پاسداران گرگان شهرکرد شیراز بارش برف مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید غلامی با اشاره به اینکه با ورود به موقع از تغییر کاربری ۵۹ هکتار در حوزه قضائی ساوجبلاغ پیشگیری شده است، گفت: در پی گزارش جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در چندار و روستاهای «ولیان» و «شنده»، اقدامات قانونی برای مقابله با قصد تغییر کاربری غیرمجاز سوداگردان آغاز شد.

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ وسعت و ارزش اراضی کشاورزی که از تغییر کاربری آن پیشگیری شد را ۵۹ هکتار معادل ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این عملیات در مورد ۶۸ قطعه شامل دیوارکشی به تعداد ۶۸ مورد، بناهای غیر مجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد، دپوی مصالح ساختمانی ۱۶ مورد و استخر دو مورد، قانون به اجرا درآمد.

کد خبر 6089976

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی