Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@14:17:38 GMT

آغاز عملیات اجرایی طرح شهاب از هفته آینده

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۲۵۹۳

آغاز عملیات اجرایی طرح شهاب از هفته آینده

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: طرح شهاب را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شروع کردیم و در هفته آتی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه هیأت‌ امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان که در دفتر وزیر برگزار شد، با اشاره به اینکه برای رسیدن به وضع مطلوب تلاش می‌کنیم تا بودجه آموزش‌ و پرورش مورد توجه بیشتری قرار گیرد، اظهار کرد: طرح شهاب را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شروع کردیم و در هفته آتی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و امیدواریم کیفیت آن بهتر شود چراکه از اهداف آموزش‌وپرورش توسعه طرح شهاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش‌ و پرورش خاطرنشان کرد: برای حفظ رابطه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان و با حفظ جایگاه قانونی غیردولتی باشگاه از سازمان امور اداری خواهیم خواست که چگونگی امکان برقراری ارتباط و هماهنگی با سازمان را تعیین کند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه هیأت امنای سازمان مرجع مشورتی اساسنامه باشگاه دانش‌پژوهان جوان است، گفت: در حال حاضر سازمان مسئولیت برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور آموزشی و پرورشی مربوط به دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان را دارد و باشگاه مجموعه‌ای تخصصی در کنار سازمان است.

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه تمایز تصدی و سیاست‌گذاری برای سازمان و باشگاه در نظر گرفته شود، گفت: باید دو رویکرد را از هم تفکیک کنیم؛ رویکرد اول اینکه هر کاری در مورد استعدادهای برتر انجام می‌دهیم منحصراً سیاست‌گذاری، نظارت، برنامه‌ریزی و پشتیبانی بر عهده سمپاد باشد.

در ادامه این نشست فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اظهار کرد: در اساسنامه جدید باید چهار شخص حقیقی به مجموعه علمی هیات امنا افزوده گردد.

مهاجرانی با اشاره به ساختار پیشنهادی برای سازمان، اظهار کرد: نمی‌خواهیم ساختار سازمان بزرگ شود و طبق اساسنامه‌ای که داده‌شده است باشگاه دانش‌پژوهان جوان باید به‌صورت غیردولتی و هیأت امنایی اداره شود.

وی افزود: اساسنامه باشگاه دانش‌پژوهان جوان باید پس از تأیید در هیأت امنا تا دو ماه دیگر به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.

مهاجرانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حوزه سمپاد فقط دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان موردتوجه قرار می‌گیرد اما در باشگاه دانش‌پژوهان جوان تمامی دانش آموزان مدنظر هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش فناوری پرورش ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۲۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش پارس نیوز، حمید طریفی حسینی، درباره ثبت نام دانش آموزان ابتدایی اظهار داشت: ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش ۱۹ اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص کرده است که این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت نام پایه اول این نوآموزان، والدین آن‌ها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.

سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی؛ پیش شرط ثبت‌نام پایه اول

طریفی حسینی یادآور شد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان به عنوان پیش شرط مهم ثبت‌نام پایه اول است و از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش نوآموز بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند، درخواست می‌کنم، نسبت به این امر اقدام کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت‌نام اتباع نیز تابع ضوابط و مقررات خاص خود است که پس از ابلاغ شیوه نامه مربوطه ثبت‌نام آن‌ها آغاز خواهد شد.

طریفی حسینی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی منازل توضیح داد: نحوه محدوده بندی جغرافیایی مدارس در دستورالعمل ثبت‌نام به استان‌ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۴۱ آیین نامه اجرایی مدارس گفت: به منظور توزیع متوازن دانش آموزان، محدوده بندی جغرافیایی با اولویت ثبت‌نام دانش آموزان در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت آنان لحاظ می‌شود و ثبت‌نام از دانش‌آموزانی که والدین آنان هر دو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، منعی ندارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ثبت‌نام موردی دانش آموزان ساکن در محدوده مدارس مرزی مناطق آموزش و پرورش به ویژه در کلانشهر‌ها با هماهنگی و نظارت ستاد‌های ثبت نام مناطق آموزشی همجوار امکان پذیر است.

وی درباره زمان ثبت‌نام و طرح سنجش سلامت دانش آموزان، یادآور شد: آموزش و پرورش تقویم اجرایی مرتبط با فعالیت مدرسه از جمله سنجش، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت و سفارش کتاب درسی و ثبت‌نام دانش آموزان را به عقب کشیده و ساماندهی این موارد باید تا مرداد انجام شود تا فرصت برنامه‌ریزی آموزشی به مدارس داده شود.

منبع : دانشجو

دیگر خبرها

  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان
  • برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود