Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@13:25:44 GMT

ترامپ درباره نفت خاورمیانه دروغ گفت

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۲۸۰۸

ترامپ درباره نفت خاورمیانه دروغ گفت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی اخیرش در کاخ سفید اعلام کرد آمریکا دیگر به نفت خاورمیانه نیاز ندارد اما پالایشگاههای آمریکایی همچنان نفتی که این منطقه تولید می‌کند را استفاده می‌کنند.

قدس آنلاین: به گزارش ایسنا، آمریکا به مدد رونق نفت شیل، در سال ۲۰۱۹ واردات نفت از خاورمیانه را به پایین‌ترین میزان در ۳۰ سال گذشته کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال خاورمیانه همچنان منبع ۱۰ درصد از واردات آمریکا است. با وجود تولید بالای نفت در منطقه پرمیان باسین که رشد بی وقفه آن ادامه دارد، وابستگی آمریکا به نفت خاورمیانه قرار نیست معکوس شود.

آمریکا نفت کمتری از خاورمیانه خریداری می‌کند اما این منطقه همچنان یک تامین کننده مهم مانده است. پیش از انقلاب شیل، پالایشگاههای منطقه گلف کاست میلیون‌ها دلار برای فرآوری نفت سنگین ارزان خاورمیانه و آمریکای جنوبی سرمایه گذاری کردند. نفت شیل آمریکا سبکتر و حاوی سولفور کمتری است و برای اکثر پالایشگاههای آمریکایی ایده آل نیست.

بر اساس گزارش بلومبرگ، منابع تامین نفت سنگین از زمان وضع تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و افت تولید مکزیک و محدودیتهای لجستیکی تولید کانادا، محدود شده‌اند. با توجه به تحریمهایی که واشنگتن علیه ایران وضع کرده است، خریداران همچنان به تولیدکنندگان خاورمیانه‌ای وابسته هستند.

پس از اقدام تروریستی هوایی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی در عراق، فضای خاورمیانه و تنگه هرمز متشنج شد و بازارهای جهانی و سرمایه‌گذاران نفت منتظر اقدام تلافی جویانه ایران بودند که با پاسخ کوبنده سپاه در هدف قرار دادن پایگاههای نیروهای تروریستی آمریکا در عراق اتفاق افتاد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نفت خاورمیانه دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست

وزارت خارجه صنعا با تاکید بر اینکه آمریکا مانع توقف کشتار علیه نوار غزه می‌شود تاکید کردهدف عملیات‌های یمن فشار برای پایان دادن به تجاوزات دشمن ضد غزه بوده و سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط دولت این کشور دروغ بودن شعارهای دموکراسی آمریکا را ثابت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه‌ای درباره تحولات اخیر و تحرکات متجاوزانه آمریکا و متحدانش در منطقه اعلام کرد که ایالات متحده مانع اصلی صلح در یمن (اشاره به بحران جنگ یمن) بوده و همچنین از توقف کشتار و جنایت در نوار غزه جلوگیری می‌کند.

وزارت خارجه صنعا تاکید کرد که عملیات‌های یمن با اهداف انسانی انجام می‌شود و هدف آن فشار آوردن برای توقف تجاوزات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و رفع محاصره این منطقه است. این یک خواسته بشردوستانه بوده و باید به آن پاسخ داده شود.

وزارت خارجه صنعا در ادامه کرد که حل و فصل بحران یمن ربطی به آنچه که در دریای سرخ می‌گذرد ندارد و به سازمان ملل تاکید شد که نقشه‌ای (نقشه صلح) که با طرف سعودی به دست آمده ربطی به حوادث غزه ندارد و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نباید هیچگونه دخالتی در آن داشته باشند.

این وزارتخانه تاکید کرد که صحبت های «تیم لیندرکینگ» فرستاده آمریکا در یمن موید این است که آمریکا مانع برقراری صلح در یمن و جلوگیری از توقف کشتار جنایتکارانه در غزه و رفع محاصره این منطقه می‌شود.

واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکادرخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل

در ادامه این بیانیه آمده است که آمریکا در برابر اراده همه ملت‌های جهان از جمله ملت خودش ایستاده ؛ ملتی که مخالفت خود را با مشارکت دولت جو بایدن در جنایات شنیع صهیونیست‌ها علیه مردم غزه اعلام کردند.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در ادامه به خیزش دانشجویی عظیم در آمریکا علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همبستگی مردم و دانشجویان آمریکایی با مردم فلسطین در نوار غزه اشاره و اعلام کرد که دولت آمریکا به جای پاسخگویی به این مطالبات جهانی به سرکوب وحشیانه دانشجویان خود متوسل شده و همین امر بار دیگر دروغ بودن شعارهای آمریکا درباره دموکراسی را آشکار کرد.

پیش از این هم دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان آمریکایی طرفدار غزه در دانشگاه‌های این کشور توسط مقامات آمریکایی را محکوم و از مواضع اخلاقی معترضان آمریکایی که نشانگر افزایش آگاهی اجتماعی آن‌ها است، تشکر و قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد که سرکوب بدون دلیل معترضان، دروغ بودن ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی را آشکار می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟