Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس باردیگر به گام پنجم کاهش تعهدات برجامی ایران واکنش نشان داد.

در همین ارتباط وزیرخارجه انگلیس خواستار بازگشت تهران به پایبندی کامل به مفاد توافق هسته‌ای شده است.

راب مدعی شده که اگرچه کشورش به توافق هسته‌ای پای بند بوده، اما عدم‌پایبندی اخیر ایران بسیار حاد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گام‌های ایران برای کاهش تعهدات هسته‌ای برجام در واکنش به خروج یکطرفه و نقض عهد آمریکا در برجام و همچنین عدم پای بندی کشورهای اروپایی عضو این توافق صورت گرفته است.

چند روز پیش از این، دولت جمهوری اسلامی طی بیانیه ای گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام را اعلام کرد و گفت: ایران دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران در گام پنجم کاهش تعهدات خود، آخرین مورد کلیدی از محدودیت های عملیاتی خود در برجام، یعنی «محدودیت در تعداد سانتریفیوژها» را کنار می گذارد. بدین ترتیب برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست و من بعد برنامه هسته ای ایران صرفاً بر اساس نیازهای فنی خود پیش خواهد رفت. همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی کمافی السابق ادامه خواهد یافت.

در عین حال در بیانیه دولت ایران تاکید شده است که در صورت رفع تحریم ها و منتفع شدن ایران از منافع برجام، جمهوری اسلامی ایران آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود می باشد.

کد خبر 4821266

منبع: مهر

کلیدواژه: انگلیس ایران برجام دومینیک راب ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی عراق ایران دونالد ترامپ سردار سلیمانی انتقام سخت موشکی رژیم صهیونیستی حشد شعبی لیبی مایک پمپئو سوریه ترکیه عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۳۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با حضور رافائل گروسی رئیس سازمان انرژی اتمی در ایران اظهار کرد: گروسی در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای سخنرانی می‌کند.

وی افزود: اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای هفته آینده برگزار می‌شود، ۱۸۰ ارائه توسط شرکت کنندگان غیرایرانی خواهد بود که یک اتفاق بزرگ است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است.  همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفت‌وگو و تعامل هستیم.

اسلامی با تأکید بر اینکه از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود، ادامه داد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست.

وی ادامه داد: گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: مطمئنیم این گفت‌وگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان- پی- تی روابط‌مان را با آژانس تقویت کنیم.

اسلامی گفت: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز هستند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال