Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@12:43:49 GMT

وزارت میراث فرهنگی علیه ترامپ اعلام شکایت کند

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۳۰۶۷

وزارت میراث فرهنگی علیه ترامپ اعلام شکایت کند

اویسی گفت: وزارت میراث فرهنگی به عنوان متولی سایت های فرهنگی می‌بایست در خصوص تهدید به ارتکاب ژنوسید (ژنوساید) فرهنگی توسط ترامپ به مراجع بین المللی شکایت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، با به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمان فرمانده سپاه قدس در بامداد روز جمعه ۱۳ دی به دستور رئیس جمهور آمریکا در مسیر فرودگاه بغداد، ترامپ در توئیتر خود نوشت: چنانچه ایران به هر یک از نیروهای آمریکایی یا تجهیزات آمریکا حمله کند، ما به سرعت و با جدیت ۵۲ نقطه ایران از جمله مکان‌ هایی که اهمیت بالایی برای ایران و فرهنگ ایران دارند و نیز مواضع آنها و خود ایران را هدف قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نابودسازی فرهنگی (ژنوسید فرهنگی) از ابعاد نسل‌ زدایی است و این در حالی است که نسل‌ زدایی فرهنگی در چارچوب معاهدات بین‌ المللی از جمله کنوانسیون منع و مجازات نسل‌ زدایی، قرار نگرفته و جرم‌ انگاری نشده و بررسی آرا و رویه دادگاه‌ های بین‌ المللی کیفری از جمله پرونده آکایسو، کرستیچ و المهدی این امر را مشخص می‌ کند که نسل‌ زدایی مقید به بعد جسمانی نیست و لزوم جرم‌ انگاری نسل‌ زدایی فرهنگی به‌منظور حمایت از حقوق بشر بنیادین ضروری است.

 

«عباس اویسی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرماهشهر، در خصوص این اظهارات ترامپ رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: ژنوسید یا ژنوساید فرهنگی به تعبیری‌‌، نابودی عمدی یادمان‌ های هویتی یا فرهنگی یک گروه بدون حذف فیزیکی آن گروه است.

 

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی خلیج فارس افزود: کنوانسیون ژنوساید در کنار شناسایی مسئولیت کیفری افراد، دارای تعهدی مبنی بر «عدم ارتکاب ژنوساید» توسط دولت‌هاست.

 

وی بیان کرد: مطابق قطعنامه شماره, ۲۶۰ III و کنوانسیون ۹ دسامبر ۱۹۴۸ سازمان ملل راجع به پیگیری و مجازات جنایت ژنوسید و پروتکل دوم کنوانسیون ۱۹۵۴ لایحه راجع به حفاظت از میراث فرهنگی در قبال صدمات ناشی از مخاصمات مسلحانه لاهه ۲۶ مارس ۱۹۹۹ و بر اساس ماده ۲ کنوانسیون ۱۹۴۸ که عیناً بدون تغییر در ماده ۶ اساسنامه دیوان کیفری بین المللی نیز درج شده است، علاوه بر تعریف این جرم می‌گوید که محاکمه ژنوساید باید نزد دادگاه صلاحیت دار دولتی که فعل مجرمانه در سرزمین او ارتکاب یافته، یا توسط دادگاه کیفری بین المللی که دول عضو اساسنامه و صلاحیت قضایی را پذیرفتند، انجام شود.

 

اویسی تصریح کرد: در این راستا وزارت میراث فرهنگی به عنوان متولی سایت های تاریخی و فرهنگی کشور می بایست بر اساس ماده ۶ اساسنامه دیوان کیفری بین المللی نسبت به تهدید ژنوسید فرهنگی توسط ترامپ در دادگاه‌های داخلی شکایت کند و علاوه بر آن نیز باید شکایت خود را به دادگاه های بین المللی بکشاند.

 

وی ادامه داد: از این رو نهادهای حقوقی ما باید کار حقوقی خود را انجام دهند؛ تا در زمان مقتضی نیروهای مقاومت از دولت تروریستی آمریکا انتقامی سخت بگیرند.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۱۶ دی ماه ۱۳۹۸ در ادامه سیاست های خصمانه خود با مردم ایران متن زیر را در توییتر خود منتشر کرد: ایران به درشتی از هدف قرار دادن بعضی دارایی‌ها آمریکا در پاسخ به حذف رهبر تروریستشان سخن می‌گوید که آمریکایی‌ها و بسیاری افراد دیگر را کشته است؛ نیازی به ذکر همه کسانی مانند صدها معترض ایرانی نیست که او در طول زندگیش کشت. او به سفارت ما حمله کرد و برای تهاجم به موقعیت‌های دیگری آماده می‌شد. در تمام این سال ها ایران چیزی جز مشکل نبوده است.

 

این را به عنوان هشدار در نظر بگیرید: اگر ایران فرد یا مکانی آمریکایی را هدف قرار دهد ما به یاد ۵۲ اسیر آمریکایی (فتح سفارت آمریکا در تهران) در سال های پیش، ۵۲ موقعیت سطح بالا و مهم برای ایران و فرهنگ ایرانی را نشانه گرفته‌ایم که سریع و بسیار سخت آنها را خواهیم زد. آمریکا (اقدامات) تنش‌زای بیشتری نمی‌خواهد.

 

پایان پیام/662

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی سردار حاج قاسم سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی مسجد سردار شهید قاسم سلیمانی انتقام شهادت سردار سلیمانی دونالد ترامپ اماکن فرهنگی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات مرمتی این بنا قرار گرفتند.   مرمت قلعه بدلبو زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و توسط بخش خصوصی از چند سال پیش آغاز شده و در این مدت کمک‌های فنی و اعتباری از این پروژه انجام شده است.   قلعه بدلبو ارومیه پس از مرمت قابلیت تبدیل به یک مرکز اقامتی و پذیرایی با ۲۰ سوئیت را دارد.

دیگر خبرها

  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ترکیه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل می‌پیوندد
  • ورود ترکیه به عنوان حامی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است