Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: از ابتدای مهاجرت پرنده در خطر انقراض هوبره در دشت‌های استان، یگان حفاظت محیط زیست، دست به تخریب تله‌های زنده گیری زدند و با نجات چندین قطعه هوبره در عملیات مختلف گشت زنی،  از این پرنده در معرض خطر انقراض حفاظت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید احسان موسوی افزود: پرنده‌ هوبره از پرندگان حمایت شده و در معرض خطر است که همه ساله با قاچاق این پرنده مهم و شاخص محیط زیستی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس روبه‌رو هستیم.

 بر اساس تقسیم بندی‌ سازمان‌های بین المللی پرندگان، ایران ۱۰۵ کانون اصلی گونه‌های در معرض انقراض دارد که در استان بوشهر پنج منطقه به عنوان مناطق زیست و مهاجرت زمستانی گذرانی پرندگان شناخته می‌شود.

هوبره یکی از پرندگان مهاجر بزرگ جثه است که در فصل پاییز به کشور ما مهاجرت می‌کند. مسیر‌های مهاجرت هوبره از ترکمنستان، شمال غرب هندوستان و از پاکستان به سوی دشت‌ها و بوته زار‌های ایران به خصوص جنوب کشور است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تله های زنده گیری محیط زیست پرندگان شکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی

تین نیوز ز. حبیبی :

با پایان همه گیری کرونا و به تبع آن کاهش محدودیت ناشی از آن، سفرهای هوایی روند رو به رشد خود را دوباره شروع کردند و طی اعلام سازمان جهانی هواپیمایی این روند در سال ۲۰۲۴ به بیش از دوران قبل از همه گیری باز خواهد گشت، از این رو بسیاری از شرکت های هوایی برنامه های توسعه ناوگان خود را از سرگرفته اند.

از آنجا که کشورهای منطقه غرب آسیا همواره در زمینه توسعه ناوگان هوایی خود پیشرو بوده اند پیش بینی می شود به زودی این منطقه با کمبود شدید در نیروی کار متخصص به ویژه خلبان مواجه شود.

از طرفی ایرلاین های خارجی تمایلی برای جذب خلبان هایی با ساعت پروازی پایین ندارند و غالبا به دنبال افرادی هستند که ساعت پروازی بالایی دارند و در شرکت های هواپیمایی مشغول به پرواز هستند. در واقع خلبان هایی به خارج از کشور مهاجرت می کنند دارای سابقه و تجربه پروازی بالایی می باشند.

بسیاری از خلبانان ایرانی قبل از دوران همه گیری و به واسطه افزایش قیمت ارز( ۱۰-۱۳ هزار تومان در سال ۹۷) که با در نظر گرفتن میانگین حقوق ۱۰-۱۴ هزار دلاری در شرکت های هوایی خارج از کشور بیش از ده برابر میانگین حقوق داخل کشور را به خلبانان پرداخت می کردند تصمیم به مهاجرت و فعالیت در خارج از کشور گرفتند.

اکنون با توجه به افزایش شدید نرخ ارز در سال های اخیر و به تبع آن کاهش شدید ارزش پول ملی اختلاف دریافتی خلبانان داخل و خارج از کشور فاصله معنا داری پیدا کرده است به طور یقین روند مهاجرت خلبانان در آینده نزدیک شتاب خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد