Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:20:49 GMT

تفتان ۲ قربانی گرفت

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۳۸۱۶

تفتان ۲ قربانی گرفت

جلال هاشمزهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در کمتر از ۲۴ ساعت ۲ کوهنورد مرد و زن که قصد صعود به قله تفتان را داشته اند، متاسفانه بر اثر بی احتیاطی در ارتفاعات این کوه آتشفشانی جان سپردند.
وی افزود: جنازه سیاوش دوست مرادی کوهنورد کرمانشاهی پس از جستجوی ۱۸ ساعته دو تیم ۵ نفره امداد و نجات کوهستان در ارتفاعات کتل تفتان یافت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمزهی اظهار داشت: این کوهنورد به همراه فردی دیگر برای صعود به تفتان رفته بودند که احتمالا مسیر خود را اشتباه رفته اند و در طبیعت کوهستان تفتان سرگردان شده اند و در نهایت در شرایط سرما و یخبندان شدید و برف تفتان فوت کرده است.
رئیس جمعیت هلال احمر خاش ادامه داد: جنازه خانم آزاده رفیعی اهل تهران نیز حوالی ساعت ۱۲ امروز پس از تلاش حدود ۶ ساعته یک تیم امداد و نجات کوهستان تفتان در ارتفاعات قله تفتان پیدا شد و به پناهگاه صُبَح  در ارتفاع یسه هزار متری انتقال یافت که برای انتقال آن به پایین درخواست بالگرد امداد و نجات شده است.
هاشمزهی گفت: این فرد نیز یک نفر همراه داشته اما در شرایط برف و سرما و یخبندان و لغزندگی به دره سقوط کرده و متاسفانه براثر شدت جراحت جان خود را از دست داده است. 
وی گفت: در این فصل از سال شرایط برای صعود به قله تفتان مناسب نیست و برف و سرما و یخبندان شدید اجازه کوهنوردی و صعود به قله را نمی دهد.
هاشمزهی افزود: از مردم عزیز و کوهنوردان و گردشگران در خواست می کنیم از شرایط جوی و وضعیت صعود به تفتان اطلاعات لازم را کسب کنند و سپس با هماهنگی و همراه داشتن امکانات و تجهیزات و راهنمای محلی برنامه صعود را انجام دهند.

کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان با چهار هزار و ۵۰ متر ارتفاع در ۳۰ کیلومتری شهر خاش و ۱۶۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در طول سال به ویژه فصل های پاییز و زمستان پوشیده از برف است.  

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان خاش امداد و نجات حوادث کوهستان سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان خاش امداد و نجات حوادث کوهستان سازمان امداد و نجات هلال احمر سیستان و بلوچستان خاش امداد و نجات حوادث کوهستان سازمان امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ بابک محمودی گفت: از تاریخ ۴ تا ۹ اردیبهشت ماه، ساعت ۰۶:۳۰ صبح امروز ۹ اردیبهشت ماه، ۱۳ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، یزد، البرز و هرمزگان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این مدت نیرو‌های این جمعیت طی ۹۱ مورد عملیات امداد و نجات به ۴ هزار و ۸۱۳ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۱۲۴ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۹۲ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت. همچنین ۲ هزار و ۶۶ کیلوگرم نایلون، ۵۴۰ کیلوگرم برنج،۶۸۴ تخته پتو، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۴۰ بسته غذایی، ۱۹۴ قرص نان و ۵۵ دستگاه چادر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به تداوم خدمات امدادی نیرو‌های این جمعیت گفت: ۱۹۷تیم عملیاتی متشکل ۷۷۹ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود