Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران، گفت: در حال حاضر ۷۲۰۰ تخت آی سی یو در کشور وجود دارد که جوابگوی نیاز بیماران بخش مراقبت های ویژه نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به گزارش انجمن مراقبت های ویژه ایران، علی امیر سوادکوهی، در حاشیه هفتمین کنگره بین المللی مراقبت‌های ویژه ایران در مرکز همایش‌های رازی، با عنوان این مطلب که در حال حاضر ۷۲۰۰ تخت آی سی یو در کشور موجود است، افزود: با توجه به هزینه راه اندازی هر تخت آی سی یو که بین ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ تا ۲ میلیارد تومان است، امکان افزایش این تخت‌ها با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، وجود ندارد.

وی با اشاره به استاندارد تخت‌های ویژه، گفت: ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در کشور باید به آی سی یو اختصاص یابد که با این حساب می‌بایست ۲۰ هزار تخت آی سی یو داشته باشیم، زیرا حدود ۲۰۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم.

سوادکوهی بر ضرورت مدیریت تخت‌های ویژه بیمارستانی تاکید کرد و افزود: وزارت بهداشت باید هر چه سریع‌تر آئین نامه‌های مربوط به بخش پست آی سی یو را تصویب و ابلاغ کند تا بتوان از ظرفیت تخت‌های ویژه بهتر استفاده کرد.

وی ادامه داد: با پوشش بیمه‌ای خدماتی که در بخش‌های پست آی سی یو ارائه می‌شود، از بار تخت‌های ویژه کم شده و هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابد.

رئیس کنگره بین المللی مراقبت‌های ویژه ایران، گفت: هزینه‌های خدمات در بخش پست آی سی یو، یک دهم بخش مراقبت‌های ویژه است.

سوادکوهی با عنوان این مطلب که دولت می‌بایست پول یارانه را در بخش درمان مردم هزینه می‌کرد، افزود: اگر دولت همان موقع که پرداخت یارانه را شروع کرد، این پول را بابت درمان رایگان اختصاص می‌داد، الان مردم راضی‌تر بودند. مثلاً مردم می‌دانستند از یک سنی به بالا هزینه‌های درمان آنها صفر می‌شود، خیلی راضی‌تر از دریافت یارانه نقدی بودند.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران، گفت: بستری طولانی مدت در بخش مراقبت‌های ویژه، علاوه بر افزایش هزینه‌های درمان، با عفونت بیمار بستری همراه است که می‌تواند سلامت او را تهدید کند. بنابراین، لازم است که بخش مراقبت‌های ویژه به بهترین شکل ممکن اداره و مدیریت شود.

هفتمین کنگره بین المللی مراقبت های ویژه ایران تا روز ۲۰ دی ماه در سالن همایش های رازی ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی ایران اقتصادی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد

جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشورهای در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشورها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشورهای دیگر به تولید ناخالص داخلی آن‌ها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • خانمی در کلاله درپی تزریق آنتی بیوتیک، کارش به مراقبت‌های ویژه کشید
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد