Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@11:21:37 GMT

کشف چندین مورد کشتار غیرمجاز دام در ماسال

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۴۳۶۹

کشف چندین مورد کشتار غیرمجاز دام در ماسال

ایسنا/گیلان سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ماسال گفت:  در مسیرهای مناطق ییلاقی بازدیدهای کارشناسان شبکه دامپزشکی این شهرستان موفق به کشف و ضبط کشتار غیرمجاز دام شدند.

اردلان زکیایی امروز در جلسه دامپزشکی ماسال از از کشف و ضبط چهار مورد کشتار غیر مجاز دام در شهرستان ماسال خبر داد و گفت: این کشفیات در نتیجه بازدیدهای کارشناسان شبکه دامپزشکی در سطح شهرستان و در مسیر های ییلاقی بدست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متخلفین جهت تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع و به پرداخت ۵۹ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ماسال تصریح کرد: با توجه به خطر ابتلا به بیماری‌هایی همچون تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو که می‌تواند از طریق تماس با لاشه دام که در مجرای قانونی کشتار نشده در انسان ایجاد بیماری کند، به شهروندان و مسافران توصیه کرد به هنگام خرید گوشت دقت لازم را داشته باشند.

زکیایی ادامه داد: اگر دامی مبتلا به این ویروس باشد در صورت کشتار ویروس آن از طریق زخم، خراش و یا تماس با مخاط بدن قادر به نفوذ به بدن انسان است و فرد را بیمار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به همین علت کارشناسان دامپزشکی به مصرف کنندگان و دامداران هشدار می‌دهند، دام را خارج از کشتارگاه ذبح نکنند و از ذبح دام‌های تب دار خودداری کنند.

وی با تاکید بر مزیت‌های مصرف فرآورده‌های خام دامی تحت نظارت دامپزشکی تصریح کرد: در کشتارگاه‌ نظارت‌های بهداشتی از طریق کارشناسان بر روند ذبح اعمال می‌شود و لاشه‌ از نظر وضع سلامت و علائم بیماری‌ مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشتار دام و طیور غيرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۴۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج

‌به گزارش خبرگزاری مهر، امید رضا تونی از نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج خبر داد و مطرح کرد: نظارت بر بارگیری پسماندهای ضایعات لامپ شرکت توزیع برق استان البرز توسط کارشناسان محیط زیست جهت انتقال به شرکت‌های امحا کننده پسماند انجام شد.

وی افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه جامع محیط زیست با حضور و نظارت کارشناسان محیط زیست هنگام بارگیری و پلمب، اقدام به انتقال پسماندهای ویژه خود به مراکز مجاز و مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست کنند.

کد خبر 6096912

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • عکس‌های خصوصی دختر شیرازی برای انتقام گیری پخش شد!
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد