Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های غربی به تدریج به حجم تحقیر آمریکایی‌ها در عملیات موشکی ایران اقرار می‌کنند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز  دراین باره نوشت برخی از موشک‌های ایران آشیانه‌های هواپیماها در عین‌الاسد را نابود کرده‌اند. برخی ساختمان‌ها و سازه‌ها به طور کامل تخریب و "ناپدید" شده‌اند.

رویترز گزارش داد ، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند، موشک های ایران به هفت ساختمان در بخشی از پایگاه هوایی عین الاسد در عراق خسارات وارد یا آنها را تخریب کرده که میزبان نیروهای نظامی آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: واکنش تحلیلگران و رسانه‌های خارجی به سیلی موشکی سپاه افشای خسارت‌ها و تلفات حمله موشکی به «عین‌الاسد»

بنا بر این گزارش، دو تصویر ارائه شده از سوی شرکت ماهواره ای تجاری پلنت لبز اینک (Planet Labs Inc) ، اصابت پنج فروند موشک را به این بخش از پایگاه هوایی عین الاسد نشان می‌دهد.

میزان خسارت ها می تواند با مقایسه تصاویر گرفته شده پس از حمله روز چهارشنبه با تصاویر 25 دسامبر سال گذشته سنجیده و ارزیابی شود. دست کم سه مورد از این سازه ها ظاهرا آشیانه های هواپیماها هستند. برخی از این ساختمان ها و سازه ها به طور کامل تخریب و ناپدید شده اند و تنها بخش هایی از بقیه آنها باقی است.

جفری لویس از موسسه مطالعات بین المللی میدلبری در مونتری کانادا در این خصوص گفت: آنها بخش آمریکایی این پایگاه هوایی را هدف قرار دادند. آنها قصد داشتند به این بخش حمله کنند و این کار را انجام دادند.

این تحلیل‌ها در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اصرار دارد که در این حملات به قوای آمریکا آسیبی نرسیده است. دونالد ترامپ در نشست خبری چهارشنبه اعلام کرد در این حملات هوایی - که ایران به تلافی کشته شدن هفته گذشته یکی از فرمانده های بلند پایه خود در عراق انجام داد - به هیچ آمریکایی آسیب نرسیده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت تحولات عراق سردار سلیمانی سردار قاآنی سردار حاج قاسم سلیمانی حمله موشکی ایران انتقام سخت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد

در حالی‌که ۳ ماه به بازی‌های المپیک پاریس باقیمانده، مقامات فرانسوی رسماً خواستار قرض گرفتن سیستم دفاع هوایی یونان برای بازی‌های المپیک شدند.

به گزارش فارس، براساس گزارش‌های روزنامۀ یونانی «کاتیمرینی»، فرانسوی‌ها به‌طور خاص درخواست انتقال سامانۀ موشکی زمین به هوای کوتاه‌برد کروتال را از نیروی هوایی یونان کرده‌اند.

پیش از این اپراتور فرودگاه‌های پاریس اعلام کرده آسمان منطقۀ پاریس برای مراسم افتتاحیه ۶ ساعت بسته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • قرائت معکوس رسانه‌های غربی از اعتراضات اصیل دانشجویی
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود