Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد «صرع» در همدان با بیان اینکه رسالت انجمن موضوع آموزش، پیگیری و افزایش آگاهی مردم است گفت: دفتر مشارکت‌های مردمی در بیمارستان سابق امام(ره) سه‌شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها پذیرای افرادی است که می‌خواهند در خصوص بیماری صرع خدمات درمانی دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز نخستین همایش صرع با محوریت آموزش و پیشگیری با همکاری دفتر مشارکت‌های مردمی دانشگاه و انجمن صرع در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد «صرع» در همدان با اشاره به روند شکل‌گیری انجمن صرع در استان همدان، شناساندن این بیماری را یکی اهداف این انجمن دانست.

مجتبی خزایی افزود: انتظار داریم سازمان‌های مختلف در پیشبرد اهداف مقدس انجمن به ویژه در اطلاع‌رسانی برای ثبت‌نام از افراد مبتلا به صرع با این سازمان مردم‌نهاد همکاری کنند.

وی با بیان اینکه از دو سال گذشته پیگیر تشکیل انجمن هستیم، هدف برگزاری این جلسه را شناخت بیماری برای کمک به بیماران و دیگر افراد جامعه عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد «صرع» در همدان آگاهی از تعداد افراد درگیر با بیماری شناسایی را مهم خواند و گفت: واحد مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی همدان ثبت‌نام از بیماران مبتلا به صرع را انجام می‌دهد.

وی یکی دیگر از اهداف انجمن را انجام کار خیر با آثار متاخر خواند و افزود: کارهای بسیاری وجود دارد که انجمن صرع برای بیماران و متقابلاً بیماران برای این انجمن می‌توانند انجام دهند و لازم است این تعاملات افزایش یابد.

خزایی با بیان اینکه رسالت انجمن موضوع آموزش، پیگیری و افزایش آگاهی مردم است؛ تحقق این هدف را مستلزم فراخوان‌های جمعی مانند این همایش دانست.

وی با بیان اینکه با کمک‌های مردمی مباحث آموزشی در سطح شهر گسترش می‌یابد گفت: دفتر مشارکت‌های مردمی در بیمارستان سابق امام خمینی (ره) سه‌شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها پذیرای افرادی است که می‌خواهند در خصوص بیماری صرع خدمات درمانی دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد «صرع» در همدان ابراز امیدواری کرد که هر یک از شرکت‌کنندگان در همایش مبلغانی برای انجمن باشند و در این اقدام خیرخواهانه مشارکت داشته باشند.

یک متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب در همدان نیز مطالبی در مورد بیماری و یا علائم آن بیان داشت و اظهار کرد: قدیمی‌ترین پرونده‌های پزشکی نشان می‌دهد که ابتلا به صرع از ابتدای تاریخ ثبت شده است به طوری که در ایران باستان کمبوجیه دوم نیز مبتلا به بیماری صرع بود.

علی‌اکبر رضایی با اشاره به اینکه صرع از بیماری‌های مغز و اعصاب است گفت: این بیماری معمولا به صورت تشنج و با حواس‌پرتی بروز می‌کند و در مدت زمان کوتاه اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه صرع به دو دسته عمومی و فوکال تقسیم می‌شود تصریح کرد: صرع‌ها همیشه توام با بیهوشی نیست و در برخی موارد با بعضی رفتارهای غیرعادی همراه است.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب با برشمردن انواع صرع گفت: نباید افراد مبتلا به صرع از اجتماع دور شوند و باید با بهره‌گیری از آموزش‌های لازم و تقسیم‌بندی مشاغل نگذاریم آنان از جامعه طرد شوند.

۷۰ الی ۸۰ درصد موارد بیماری صرع با دارو قابل کنترل است

وی افزود: ممنوعیتی از نظر غذا برای این بیماران وجود ندارد اما صبحانه از وعده‌های ضروری برای آنان است.

رضایی انجام بسیاری از ورزش‌ها را با همراهی یک فرد دیگر بلامانع دانست و گفت: با ورزش اعتماد به نفس به فرد دست می‌دهد باید با احتیاط و ملایمت ورزش‌ها انجام شود.

وی تاکید کرد: فرد مبتلا می‌تواند ازدواج کند، بچه‌دار شود و فرزند خود را شیر دهد اما باید داروهای مصرفی آنها بررسی شود تا در صورت نیاز در  دوران حاملگی این داروها تغییر یابد.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب با یادآوری اینکه نباید داروها به طور ناگهانی قطع شود اضافه کرد: هر داروی مصرفی عوارض خاص خود را دارد اما برای کنترل بیماری ناگزیر به تجویز دارو هستیم و باید با در نظر گرفتن همه مسایل تصمیم‌گیری شود.

وی خاطر‌نشان کرد: در ۷۰ الی ۸۰ درصد موارد بیماری صرع با دارو قابل کنترل است و قطع دارو به تشخیص پزشک بستگی دارد.

یک نورولوژیست اطفال و عضو انجمن صرع همدان با بیان اینکه علت بیماری صرع به طور دقیق قابل شناسایی نیست به برخی عوامل موثر در این زمینه ازجمله ژنتیک، بیماری‌های متابولیک و ضربه به سر و... اشاره کرد.

فیروزه حسینی با اشاره به اینکه تشنج‌ها در حدود ۸۰ درصد کودکان مبتلا به صرع معمولاً با یک دارو کنترل می‌شود، گفت: این بیماران می‌توانند وارد دانشگاه شوند، شغل بگیرند، ازدواج کنند و صاحب فرزند شوند‌.

وی افزود: والدین باید در حمله تشنج آرام باشند چراکه معمولا حملات تشنج زیاد طول نمی‌کشد همچنین لازم است اشیا را از سر راه فرزندان دور کنند، او را به پهلو قرار دهند و مدت زمان حمله را یادداشت کرده و به اطلاع پزشک برسانند.

این نورولوژیست اطفال و عضو انجمن صرع در همدان تاکید کرد: حین حمله هیچ چیز در دهان بیمار نگذارید و سعی برای نگهداشتن او روی زمین نکنید اگر تنفس نمی‌کند تنفس دهان به دهان دهید و در صورتی که تنفس دارد، احیا نکنید.

انتهای پیام/ 89050/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۴۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید

رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام بررسی استطاعت حجاج برای اعزام به سرزمین وحی گفت: حجاجی که بیماری خاص دارند، باید داروها و نسخه پزشک معالج خود را همراه داشته باشند.

سید علی مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم احراز استطاعت جسمی و روحی حجاج اظهار کرد: هر ساله این موضوع به عهده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر است، افراد قبل از قطعی شدن ثبت نام در کاروان توسط پزشکان معاینه و احراز انجام می‌شود تا استطاعت جسمی و روانی تشرف به حج را داشته باشند.

وی افزود: معاینه و احراز حجاج در یک ماه گذشته توسط پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های مختلف، انجام شده و هر پزشک بیش از ۶۰۰ نفر از زائران را معاینه کرده است و افرادی که استطاعت جسمی و روحی برای این سفر معنوی داشتند، تایید شدند و شرایط افرادی که بیماری خاص داشتند، نیز بررسی شد تا در صورت امکان برخی از آنها نیز به سرمین وحی اعزام شوند، بنابراین در ادامه روند بررسی‌ها به کمیسیون‌های استانی ارجاع داده شده و در کمیسیون‌ها، پزشکان متخصص افراد را بررسی و تعدادی قبول و احراز شدند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تیم پزشکی هلال احمر حدود سه روز قبل از اعزام اولین کاروان حجاج به سرزمین وحی اعزام شدند، خاطرنشان کرد: تیم‌های پزشکی و تخصصی در مکه و مدینه مستقر هستند و طی ایام حج خدمات درمانی و بهداشتی از جمله خدمات آزمایشگاهی، دندان‌پزشکی، سونوگرافی، رادیولوژی و سایر موارد درمانی را به زائران ارائه می‌دهند.

مرعشی خاطرنشان کرد: افرادی که به فشارخون، دیابت و بیماری قلبی و ریوی مبتلا هستند، باید داروهای تخصصی خود را به میزان کافی و برای ۴۵ روز همراه داشته و لازم است که نسخه پزشکی به زبان انگلیسی را نیز به همراه داشته باشند تا در فرودگاه مقصد دچار مشکل نشوند، همچنین افرادی که سمعک و عینک دارند، باید از هر کدام دو عدد همراه خود داشته باشند.

کد خبر 749197

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس