Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مصرف برخی خوراکی‌ها در رژیم‌های لاغری می‌تواند روند لاغری را تسریع کند. خوراکی‌هایی که شاید تا پیش از این به آن‌ها توجهی نداشتیم، اما بسیار مفیدند:

کلم و اسفناج

سبزیجات برگ تیره مانند اسفناج و کلم به دلایل مختلف از غذا‌های کاهش دهنده وزن هستند. این نوع سبزیجات با وجود حجم بسیار زیاد خود کالری بسیار کمی دارند و منبع بسیار مناسبی برای ویتامین C هستند که هورمون‌های استرس و منیزیم را تعدیل می‌کنند و به تبدیل غذا به انرژی کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، این سبزیجات مملو از مواد مغذی دیگری مانند ویتامین A و فولات، آهن، کلسیم و ویتامین C هستند. طبق تحقیقات جدید، این نوع سبزیجات با چربی‌های مفید خود در رژیم غذایی به جلوگیری از جذب و کاهش چربی‌های بدن کمک می‌کند.

سوپ رقیق

سوپ یکی از وعده‌های غذایی محبوب رژیم دار‌ها است. اما سوپ سبک و رقیق. یک اشتباه رایج از سوی برخی افراد این است که به جای سوپ‌های رقیق و پر از سبزیجات کم کالری، از سوپ‌هایی با رشته‌های پر کالری، خامه و کره استفاده می‌کنند که نتیجه‌ای معکوس دارد. اگر رژیم لاغری دارید بهتر است سوپ رقیق بخورید. یعنی سوپی که میزان مایعات آن بیش از جامدات است.

کینوا

کینوا یک منبع عالی پروتئین و فیبر گیاهی است. افزون بر این کینوا حاوی مقادیر زیادی بتائین است یک اسید آمینه که به تقویت چربی خوب بدن کمک می‌کند. کینوا می‌تواند به عنوان یک غذای جانبی مثل برنج یا پاستا استفاده شود.

منبع : انتخاب 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت رژیم لاغری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۵۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه ماده موثر در حفاظت از کبد چرب در این گیاه وجود دارد

آفتاب‌‌نیوز :

یکی از فعالیت‌های مهم کبد، ذخیره سازی و سوخت و ساز چربی‌ها در بدن است.

کبد طبیعی حاوی حدود ۵ گرم چربی خالص در ۱۰۰ گرم وزن خود می‌باشد. هرگاه مقدار چربی در کبد بیش از ۵ درصد وزن آن افزایش یابد، به این حالت (کبد چرب) گفته می‌شود.

کبد چرب، بیماری شایعی در جامعه است ودر نتیجه بسیاری از بیماری‌ها و یا حالت‎های بد تغذیه‎ای در بدن ایجاد می‎شود. انباشته شدن چربی در سلول‌های کبدی می‎تواند به التهاب این سلول‎ها منجر شود.

مصرف برخی داروها، چاقی و یا اضافه وزن، کم تحرکی و مصرف مشروبات الکلی منجر به بروز کبد چرب می‎شوند. شکل غیرالکلی کبد چرب به دلیل تغییر در شیوه زندگی، تحرک و تغذیه مردم در حال افزایش است.

کبد چرب غیرالکلی بیماری خاموشی است که در بسیاری از موارد در مراحل ابتدائی علائم خاصی ندارد، ولی وجود کبد چرب نشان‎دهنده وجود یک نقص متابولیک در بدن آدمی است و خطر بروز بیماری دیابت قندی، سکته‎های قلبی و مغزی در آینده بیشتر خواهد بود.

آگاهی داشتن درباره کبد چرب، علل و عوام خطر تاثیرگذار در ایجاد و پیشرفت آن می‌تواند در کاهش ابتلا و یا درمان بموقع نقش داشته باشد.

کبد بزرگترین غده بدن است و آن را می‌توان به کارخانه‌ای شیمیایی تشبیه کرد که وظیفه تولید، تغییر، انبار کردن و دفع مواد را به عهده دارد. محل کبد در شکم از نظر عمل آن بسیار مهم است. وزن کبد در فرد بالغ حدود ۱۵۰۰ گرم و معادل یک پنجاهم وزن کل بدن می‌باشد.

در سال ۱۹۶۸ دانشمندان ۳ ماده موثر در حفاظت کبد را از گیاه خارمریم به نام‎های سیلیبینین، سیلیدیانین و سیلیکریستین را جدا کرده اند که امروزه مجموعه آن‌ها را سیلیمارین می‌نامند.

این گیاه در بسیاری از نقاط دنیا و از جمله کشور ایران به صورت بومی رشد می‌کند.

از گیاه خارمریم و ترکیبات آن به عنوان داروی کمکی و محافظت کننده کبدی در انواع بیماری‌های کبدی، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و کبدچرب استفاده می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سه ماده موثر در حفاظت از کبد چرب در این گیاه وجود دارد
  • ۱۰۰ ماه کار کنید نیسان آبی بخرید‍! / وانت محبوب بیخ گوش باشگاه میلیاردی ها
  • ترفند‌های تثبیت وزن بعد از رژیم لاغری
  • پیش بینی رگبار باران و رعد و برق در البرز
  • تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • رازهای لاغری که هر کسی نمی‌داند (فیلم)
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • روزی بدون رژیم غذایی ؛ سالی یکبار آدم را نمی‌کشد!
  • قطع داروهای لاغری مانند اوزمپیک و ویگووی باعث اضافه وزن می‌شود؟