Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان کشور کل کشور گفت: خط قرمز ما دستگاه قضایی پاکی و دوری از خطاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مهمترین وظیفه ما در همه زمان‌ها خدمت به مردم است اظهار کرد: خدا و قانون و مردم از ما می‌خواهند که در اجرای عدالت محکم و استوار باشیم و به وظیفه خود تا سرحد توان عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان کل کشور در ادامه با بیان اینکه همه مسوولان قضایی و دولتی مسوول اجرای عدالت هستند خاطرنشان کرد: اما وظیفه قضات و مسوولان قضایی بسیار بیشتر است.

منتظری با بیان اینکه قضات و دستگاه قضایی برای اجرای عدالت خود باید پاک باشند خاطرنشان کرد: با دستمال آلوده نمی‌شود شیشه‌ها را پاک کرد و اجرای عدالت هم باید در چارچوب قانون تعریف شود.

وی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع و با بیان اینکه مردم ولی نعمتانی هستند که صادقانه حضور می‌یابند و نظام را بیمه می‌کنند افزود: انتظار تکریم و اجرای عدالت را از سوی قضات داریم و تلاش کنیم آنچه رهبر فرزانه و آیت‌الله رئیسی خواسته را انجام داده و تحول در عمل در قوه قضاییه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام منتظری در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع کارکنان دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تحول را باید در برخوردها و رسیدگی‌ها ببینیم و در عمل شاهد باشیم چرا که این مردم لیاقت تکریم و احترام را دارند.

وی در ادامه با بیان برخی وظایف دادستان‌ها و با اشاره به اینکه دفاع از حقوق عامه از مهمترین وظایف دادستان‌های مرکز استان‌ها است گفت: اگر حقوق عامه آسیب ببیند دادستان مسوول است عده‌ای سودجو و منفعت‌طلب به حریم منابع ملی، کوه‌ها و جنگل و جاه‌هایی که متعلق به مردم است دست‌درازی می‌کنند که باید برخورد شود.

وی از دادستان‌های مراکز استان‌ها خواست ارتباط خود را با مردم تقویت کنند از منابع مردمی استفاده کنند برخی مواردها با اطلاعات مردم به نقاط خوبی می‌رسیم که باید راه را برای اطلاعات مردمی هموار کنیم.

حجت‌الاسلام  منتظری با بیان اینکه خط قرمز ما  در دستگاه قضایی پاکی و دوری از خطاست خاطرنشان کرد: اگر کسی در دستگاه قضایی چنین مواردی را قبول نداشته باشد به او می‌قبولانیم مگر می‌شود به این مردم خیانت کرد در قیامت چه جوابی باید داد ؟ لذا قضات باید نسبت به اقدام و قلم خود پاسخگو باشند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس دادستان کل کشور یاسوج تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید یزدی رئیس دفتر ویژه قوه قضائیه، ارتباط بین دستگاه قضائی با مردم را مهم دانستند و اظهار کردند: حضور مسئولان و رئیس قوه در میان مردم بسیار مؤثر است و البته مردم باید نتیجه این ملاقات‌ها را هم ببینند.

معظم له افزودند: آبروی نظام با سلامت حوزه قضایی است و اگر حوزه قضایی سالم باشد آبروی نظام محفوظ است.

وی پرداختن به بعضی از مسائل مانند تورم و اجاره بهای مسکن که به صورت مستقیم با قوه قضائیه ارتباط ندارد را مهم دانستند و تصریح کردند: مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود ولو دستگاه قضایی ارتباط مستقیم با این گرانی ندارد ولی می‌تواند ارتباط غیر مستقیم داشته باشد.

منبع:خبر حوزه

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان