Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار تربت حیدریه گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی علاوه بر اینکه یک فرمانده تمام عیار بود، به عنوان یک دیپلمات برجسته و با دکترین نظامی تمام عیار توانست محور مقاومت را در منطقه غرب آسیا تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، علی رستمی ظهر امروز در دهمین جلسه شورای اداری شهرستان تربت حیدریه که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی علاوه بر اینکه یک فرمانده تمام عیار بود، به عنوان یک دیپلمات برجسته و با دکترین نظامی تمام عیار توانست محور مقاومت را در منطقه غرب آسیا تشکیل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار تربت حیدریه بیان کرد: تمام شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی و همچنین شبکه‌های ماهواره‌ای قبل و بعد از شهادت شهید سلیمانی اوصاف این شخصیت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشریح دادند که همگان دیدیم در انتها همه این شبکه‌ها برای این شهید عزیز صفت کم آوردند.

وی تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود این شهید والامقام یک دیپلمات برجسته بود بدان خاطر است که توانست محور مقاومت را با قومیت‌ها و مذهب‌های مختلف علیه استکبار جهانی متحد کند و گروه‌های مقاومت را در منطقه غرب آسیا تشکیل دهد.

رستمی با بیان اینکه شهادت شهید سلیمانی جریان سازی جدیدی در تاریخ انقلاب اسلامی به راه انداخته، افزود: در شرایط کنونی و وضعیت حساس داخلی و تحریم‌ها، تهدیدات و فتنه‌های خارجی، شهادت این شهید والامقام همه را حول یک محور متحد کرد و جریان سازی جدیدی در تاریخ انقلاب اسلامی به راه انداخت.

ابعاد بین‌المللی شخصیت سپهد سلیمانی باید تبیین شود

فرماندار تربت حیدریه به ابعاد شخصیت بین‌المللی شهید سپهبد سلیمانی اشاره کرد و افزود: نظام سلطه از بعد پیروزی انقلاب اسلامی و در طرح نظم نوین جهانی به دنبال آن بود تا با فتنه، ترور، جنگ و اختلاف، بهترین منابع خدادادی در جهان که در منطقه بین‌النهرین وجود دارد را از آن خود کند، بنابراین بدان جهت با حضور شرارت بار خود در منطقه به دنبال منافع نامشروعش است.

وی گفت: موتور محرک و پمپاژ ایدئولوژیک مقابل این سلطه خواهی از درون جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته که با تشکیل و تقویت گروه‌های مقاومت و استحکام زنجیره مقاومت به دنبال شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی است.

رستمی به رسالت امروز مسؤولان و مردم در قبال این شهید اشاره کرد و افزود: رسالت ما این است که در مقابل سرمایه‌هایی همچون حاج قاسم، فضیلت‌ها، اخلاق، ولایتمداری و اطاعت‌پذیری او را برای نسل امروز و آینده انقلاب اسلامی تبیین و نهادینه کنیم.

شهید سلیمانی یک شخصیت انقلابی و شجاع بود

در ادامه این جلسه امام جمعه تربت حیدریه نیز با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در وصف این شهید والامقام، گفت: شهید سلیمانی یک انقلابی تمام عیار بود و این باید الگویی برای انقلاب اسلامی که عزت اسلام و مسلمین در عصر حاضر را حفظ کرده و برای جامعه بشری تبیین و نهادینه شود.

حجت‌الاسلام عصمتی تصریح کرد: ویژگی تدبیر و شجاعت این شهید والامقام که مقام عظمای ولایت به آن اشاره فرمودند در کنار هم توانست شخصیتی از این بزرگوار شکل دهد که با اخلاص مثال زدنی او همه حول یک محور در تشییع پیکر پاکش بر مبارزه با استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار تاکید کردند.

وی بیان کرد: شجاعت امروز در جامعه ما رعایت مُرّ قانون است هر چند این قانون خوب نباشد چرا که قانون بد از بی‌قانونی و هرج و مرج در جامعه به مراتب بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/ 70061

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید قاسم سلیمانی محور مقاومت انقلاب اسلامی فرماندار تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری روستایی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: در نشست هم‌اندیشی و هم افزایی با اهالی حوزه فرهنگ و هنر بخش کدکن تربت‌حیدریه افزود: "گردشگری ادبی" که برخاسته از جاذبه‌های وابسته به حوزه زبان و ادبیات است، یکی از حلقه‌های مفقوده در صنعت گردشگری این استان و به خصوص شهرستان تربت‌حیدریه است.

حسن گیاهی افزود:  گردشگری ادبی نقش مهمی در حفظ و حراست از میراث زبانی دارد و با توجه به تامل و تفکر در ریشه‌های فرهنگی می‌توان آن را فرهنگی‌ترین نوع گردشگری نامید.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری روستایی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: این شاخه از گردشگری با توجه به ادبیات، به ویژه ادبیات سنتی و محلی که برانگیزاننده حس نوستالژیک است علاقه مندان و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده‌ است.

گیاهی افزود: کدکن در کنار کوچه باغ‌های عبیرآمیز و مُشک‌سار و کوه‌های سر به فلک کشیده خود، بهتران و مهترانِ عرفان و ادب ایران زمین همچون "فریدالدین ابوحامد عطار نیشابوری"، استاد دکتر "محمدرضا شفیعی کدکنی"، "ابراهیم ابن اسحاق (پدر عطار)" و بسیاری از دیگر از مفاخر را پرورانده است.

وی اظهار کرد: از این روی اگر بگوییم از این منطقه عِطر و طعم فرهنگ و ادب و عشق و عرفان و شعر و شور به مشام جان عاشقان می‌رسد، سخن به گزافه نگفته‌ایم.

او ضافه کرد: این شهر (بخش) که در دامنه رشته کوه کوهسرخ (ملکوه) و تقریبا درست در میانه نیشابور و تربت‌حیدریه قرار دارد، هرچند اکنون یکی از چهار بخش شهرستان تربت‌حیدریه به شمار می‌رود، اما در گذشته از مضافات ابرشهر نیشابور کهن (بخشی از جغرافیای نیشابور کهن) بوده و لهجه مردم آن نیز به گویش نیشابوری نزدیکتر است.

این کارشناس میراث فرهنگی گفت: امروز مقبره شیخ ابراهیم ابن اسحاق (پدر عطار نیشابوری) که در فضایی باز بین مزارع سرسبز باران خورده قرار دارد، محل توقف بسیاری از ادیبان و پژوهشگرانی است که در سفر به جنوب خراسان رضوی، اندکی در این مکان بیتوته می‌کنند.

گیاهی افزود: مجموعه معماری تاریخی شیخ حیدر (باغ مزار)، موزه باستان‌شناسی و نیز مسجد جامع تاریخی و زیبای حاج حسن کدکنی از دیگر ظرفیت‌های موجود برای تبدیل این منطقه به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه است.

بخش کدکن به مرکزیت کدکن با مساحت ۸۷۶ کیلومترمربع دارای ۱۷ روستا، ۲ دهستان و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت کنونی آن حدود ۱۴ هزار نفر در ۶۵ کیلومتری شمال غربی مرکز شهرستان تربت‌حیدریه واقع است. از این میزان جمعیت، افزون بر سه هزار نفر ساکن شهر و بقیه ساکن روستاها هستند و این جمعیت از ۲ قومیت فارس و ترک تشکیل شده‌ است.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • هلاکت ۴ نظامی به دست مبارزان مقاومت در المغراقه غزه
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد