Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@22:54:41 GMT

عبور نفت برزیل از تنگه هرمز متوقف شد

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۵۶۱۳

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  با این حال پتروبراس در خصوص عرضه نفت از سوی برزیل اطمینان خاطر داد و اعلام کرد تامین نفت این کشور تحت تاثیر تصمیم اخیر قرار نمی گیرد.

 

تنگه هرمز که بین ایران و عمان قرار دارد، مسیر کشتیرانی مهمی برای حمل یک پنجم از نفت جهان است. طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ۷۶ درصد از نفت و میعاناتی که سال میلادی گذشته از طریق تنگه هرمز حمل شد، به بازارهای آسیایی شامل چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و سنگاپور رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت دولتی پتروبراس اعلام کرد نفتکشهای حامل نفت برزیل به طور موقتا از تنگه هرمز عبور نخواهند کرد و این تصمیم پس از ارزیابی ریسک توسط نیروی دریایی گرفته شده است.

 

همچنین پتروبراس پیش بینی کرد قیمت فرآورده های نفتی این شرکت در نتیجه تنشهای منطقه ای افزایش پیدا نخواهد کرد.تنشهایی که از جمعه گذشته در نتیجه اقدام تروریستی هوایی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی در عراق به وجود آمده، نگرانیها نسبت به احتمال مسدود شدن تنگه هرمز را برانگیخته است.

 

دولت دست راستی ژاییر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل از اقدام تروریستی آمریکا حمایت کرده بود و دولت ایران در واکنش به این امر، کاردار این کشور را احضار کرد. وزارت خارجه برزیل این دیدار را دوستانه خواند.گروه نفتکش سعودی بحری هم پس از پاسخ کوبنده سپاه به اقدام تروریستی آمریکا، عبور نفتکشهای خود از طریق تنگه هرمز را متوقف کرده است.

 

پس از تحولات اخیر منطقه، نیروی دریایی سلطنتی انگلیس کشتیهای انگلیسی را در مسیر تنگه هرمز اسکورت می کند.با وجود این اقدامات، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی روز چهارشنبه در ابوظبی گفت: هیچ ریسکی برای ترانزیت نفت از طریق تنگه هرمز نمی بیند.

 

اقتصادنیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اقتصاد جام نیوز تنگه هرمز نفت برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس

دریافت 49 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دهم اردیبهشت ماه یادآور بازگشت جزایر خلیج‌فارس به ویژه جزیره سرخ‌گون هرمز به دامان میهن است؛ روزی که سربازان ایرانی به فرماندهی امامقلی‌خان حاکم ایالت فارس موفق شدند با شکست پرتغالی‌ها آن‌ها را از خلیج‌فارس اخراج کنند.

کد خبر 6090421

دیگر خبرها

  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن