Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حادثه واژگونی اتوبوس مسیر تهران – گنبد با بیان اینکه هیئتی از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راهور در محل حادثه حضور داشته‌اند گفت: علت دقیق حادثه در حال بررسی است اما به طور یقین اعلام شده است که بریده شدن ترمز علت اصلی واژگونی اتوبوس به دره بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه تمامی خودرو‌ها و اتوبوس‌های مربوط به شرکت‌های تعاونی باید پیش از ورود به جاده معاینه فنی را  اخذ کنند گفت: دهیچ اتوبوسی حق ندارد بدون داشتن معاینه فنی وارد جاده شود.

حسن‌نیا افزود: در صورتی که مشخص شود که اتوبوس معاینه فنی نداشته و دچار نقص فنی بوده و وارد جاده شده است با شرکت و تعاونی برخورد شدید خواهد شد.

او یادآور شد: متأسفانه اعلام شده که راننده فوت شده است، اما به زودی در جلسات با حضور مدیران این شرکت تمامی جوانب وقوع حادثه و اظهارات شرکت و تعاونی را بررسی خواهیم کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: اعلام شده است که این شرکت دارای معاینه فنی بوده و اتوبوس و راننده تمامی استاندارد‌های لازم را داشته است، اما نیازمند بررسی دقیق‌تر در این مورد هستیم.بیشتر بخوانید: اتوبوس و راننده تمامی استاندارد‌های لازم را داشته است / بریده شدن ترمز اتوبوس را واژگون کرده است
حسن‌نیا افزود: با توجه به آنکه دستگاه سرعت‌سنج و سپهتن در اتوبوس نصب شده مشخص شد که سرعت اولیه اتوبوس ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت بوده و به دلیل آنکه ترمز آن بریده شده در دره سقوط کرده است.

او یادآور شد: مسافران هم اعلام کرده‌اند که سرعت اتوبوس بالا بوده و متأسفانه به دلیل نداشتن  ترمز و بریده شدن آن این حادثه رخ داده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: اعلام شده است که در این حادثه ۱۹ تا ۲۰ نفر کشته شده و حدود ۲۳ نفر هم مصدوم شده است البته این اتوبوس مربوط به تعاونی شماره ۲  بوده و از پایانه شرق استان تهران با صورت وضعیت ۳۰ مسافر حرکت کرده است.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار راه و شهرسازی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان قزوین گفت: واژگونی اتوبوس در آزادراه قزوین زنجان یک فوتی و ۲۳ مصدوم برجای گذاشت.

حسن اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین، اظهار کرد: ساعت ۳:۰۰ امروز_ دوشنبه دهم اردیبهشت_ تماسی با مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی استان قزوین گرفته شد که خبر از واژگونی یک دستگاه اتوبوس در اتوبان قزوین به زنجان، محدوده پل دولت آباد داشت.

وی افزود: بلافاصله آمبولانس پایگاه‌های اقبالیه، کهک، تاکستان، اتوبوس آمبولانس و سه آمبولانس هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان قزوین خاطرنشان کرد: پس از رسیدن به محل حادثه دسته‌بندی (تریاژ) مصدومان توسط کارشناسان اورژانس آغاز شد و مصدومان حادثه توسط کارشناسان مرکز اورژانس پیش بیمارستانی مورد ارزیابی و معاینه قرار گرفتند، این حادثه ۲۳ مصدوم و یک فوتی بر جای گذاشت.

اسماعیلی ادامه داد: ۱۴ نفر از مصدومان واژگونی اتوبوس با اتوبوس آمبولانس و آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی و شش مصدوم با آمبولانس هلال‌احمر با هماهنگی‌های مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی به بیمارستان‌های شهید رجایی، رازی، شفا و تأمین تاکستان منتقل شدند.

وی گفت: دو مصدوم حادثه نیز با اقدامات درمانی در محل درمان شدند و رضایت انتقال به مرکز درمانی نداشتند، یک نفر فوتی واژگونی اتوبوس که یک مرد ۴۰ ساله است توسط عوامل اورژانس تحویل عوامل انتظامی حاضر در صحنه شد.

کد خبر 749015

دیگر خبرها

  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم
  • ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط تهران فعالیت می‌کنند + فیلم
  • جزییات حادثه واژگونی اتوبوس در اتوبان زنجان
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • ۱۳ نفر در تصادف یک اتوبوس کشته شدند
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند