Web Analytics Made Easy - Statcounter

محبوبه جبالبارزی گفت:: با توجه به فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی کانون فرهنگی هنری امام صادق (ع ) در حال برگزاری مراسم عزاداری در مسجد جامع شهر عنبرآباد است.

«محبوبه جبالبارزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب گفت: با توجه به فرارسیدن ایام فاطمیه کانون فرهنگی هنری امام صادق (ع ) مسجد جامع شهر عنبرآباد به مدت ۵ شب مراسم عزاداری برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 مدیر کانون امام صادق (ع ) مسجد جامع شهر عنبرآباد افزود: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش ویژه برنامه هایی مختص بانوان همراه با عزادری، قرائت آیاتی از قرآن کریم و جلسات قرائت زیارت عاشورا نیز شروع شده است و به مدت ۳ روز ادامه دارد.

 

وی با اشاره به سیاه پوش کردن مسجد افزود: به منظور آشنایی کودکان با شخصیت والای سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی، در قالب قصه و داستان به بیان رشادت های این شهید می پردازیم و در پایان با در اختیار قرار دادن کاغذ و مداد، از آنها می خواهیم تصاویر ذهنی خود را از سردار سلیمانی نقاشی کنند.

 

جبالبارزی اظهار داشت: شهادت سردار سلیمانی همه ما را متاثر کرد و موجب شد تا هر فردی ارادت خود را به ساحت این شهید بزرگوار به شکلی نشان دهد در همین راستا یکی از اعضای کانون فرهنگی هنری امام صادق علیه السلام شعری در رثای این سردار سرودند که خواندن آن برای مخاطبین خبرگزاری شبستان خالی از لطف نیست.

 

شایان ذکر است؛ شعر «سامان عارفی» (ایمان) عضو فعال کانون فرهنگی هنری امام صادق علیه السلام مسجد جامع شهر عنبرآباد در رثای سردار سلیمانی به شرح ذیل است؛


از او ماند فقط انگشتری سلیمانی/ به آسمان ها رفت، آن روح عرفانی

شکست گر چه از هجرش قلب عالم/جاوید ماند در افلاک آن چهره روحانی

بیشه پُر است از شیرهای زهرایی/ خون او تقسیم شد در رگ های هر ایرانی

نگاه کن می بارد چه زیبا باران/شکسته چه عاشقانه آن بغض آسمانی

دشمن بداند، عَلم هرگز نیافتد به زمین/چه جوان ها که پوشیده اند رخت سلیمانی

بترس ای طاغوتِ خبیثِ جلاد/می رود آخر هیمنه ات رو به ویرانی

خنده اش بهر من و خشمش بر دشمن/ چه دل ها که شاد شد از آن تبسم رحمانی

خورشید بگو دگر بتابد بی رقیب/چو شریک او رفت، آن یار نورانی

بغض عالم می شکند از هجر لاله پرپر/چه اشک ها که شده سهم هر عراقی و لبنانی

گرچه مُیَسَر نگشت بر من دیدار او/ نفرین بر این روزهای سرد زمستانی

تنیده در غم بغض و احساس من/گوشه چشمی کن بر ما ای مرد ایمانی

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی سردار حاج قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی مسجد سردار شهید قاسم سلیمانی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی کرمان شهادت سردار قاسم سلیمانی ایام فاطمیه عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزای امام صادق در انار برپا شد

همزمان با سالروز شهادت موسس مذهب جعفری صادق آل محمد (ص) مراسم عزاداری و مداحی با حضور دوستداران آنحضرت در محل هیات یالثارات الحسین علیه السلام امین شهر برگزار شد. 

در این مراسم حجه الاسلام ملانوری پیرامون نقش امام صادق (ع) در پیشبرد مکتب شیعه در زمان خلفای عباسی و پایه گذاری این مکتب سخنانی ایراد و در ادامه عزاداران به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.

این مراسم با اقامه نماز ظهر و عصر همراه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • خراسان شمالی غرق در ماتم عزای صادق آل محمد
  • دسته‌روی مردم بندرعباس در عزای امام صادق (ع)
  • عزای امام صادق در انار برپا شد
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • در سوگ امام جعفر صادق (ع) فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • در سوگ صادق آل محمد فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود