Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمدل بامری روزپنجشنبه در نشست فوق العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان چابهار تاکید کرد: شهرداران شهرهای تابعه چابهار، نگور و پلان و مدیریت امور منابع آب این شهرستان به قید فوریت نسبت به لایروبی و پاکسازی انهار و کانال های شهری و روستایی اقدام کنند.

وی بیان کرد: مدیریت راهداری و حمل نقل جاده ای شهرستان نسبت به لایروبی و پاکسازی دهانه تمامی پلهای راه‌های ارتباطی اقدام کنند تا باراندگی و جاری شدن روان آب سبب بسته شدن راهها نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار چابهار افزود: با  توجه به اهمیت مباحث مطرح شده در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران تمامی مدیران شخصا در نشست ها حضور یابند و از اعزام جانشین خودداری کنند تا تصمیمات لازم و اجرایی اتخاذ شود.

وی گفت: ادارات آموزش و پرورش شهرستان چابهار و منطقه دشتیاری با توجه به شدت سامانه ذکر شده در روز شنبه در صورت لزوم موضوع تعطیلی مدارس را به ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان اعلام تا اقدامات لازم انجام شود.

بامری اظهار داشت: کلیه مدیران در مواقع بحران به صورت ۲۴ ساعت در دسترس و پاسخگوی تماس های مربوطه باشند و تا اطلاع ثانویی تمامی مرخصی ها لغو شده است.

وی ادامه داد: بخشداران و دهیاران موضوع ورود سامانه بارشی و هشدارهای لازم را به عموم شهروندان و جامعه روستایی اطلاع رسانی کنند.

فرماندار چابهار تصریح کرد: تمامی بندهای خاکی غیرمجاز مردمی و همچنین بندهای خاکی اجرا شده توسط اداره منابع طبیعی شهرستان و بخشداریها مورد بازدید و بررسی قرار گیرد و نسبت به استحکام بخشی آن ها اقدام و بندهای غیر مجاز  با همکاری منابع طبیعی تخریب و جمع اوری  شود. 

وی افزود: بیمارستان و مراکز بهداشتی _ درمانی و اورژانس به صورت آماده باش و با تمام توان و امکانات و تجهیزات لازم پذیرای آسیب دیدگان احتمالی باشند و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تمامی انبارها و سیلوهای مواد غذایی به لحاظ کمی مورد بازدید و بررسی  قرار داده تا از لحاظ دپوی اقلام مورد نیاز و ضروری دچار کمبود نشوند.

 معاون استاندار سیستان وبلوچستان وفرماندار شهرستان ویژه چابهار  ادامه داد:جمعیت هلال احمر شهرستان نسبت به پیش بینی و ذخیره سازی کالاها و تجهیزات مورد نیاز بحران اقدام و نیروها را برای خدمات رسانی بهتر به مناطق مختلف اعزام کند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با ورود سامانه جدید بارشی از جمعه شب تا صبح یکشنبه رگبار فوق سنگین در این استان پیش‌بینی می‌شود.  
معاون دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمرکز بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوب و سواحل است، گفت: انتظارمی‌رود بارش‌ها بین ۵۰ تا ۹۰ میلی‌متر و در برخی نقاط بیش‌از ۱۰۰ میلی‌متر باشد.

روح‌الله سرگزی اظهار داشت: رگبار فوق سنگین باران، رعد و برق همراه با وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ از مهمترین پیامدهای این سامانه بارشی است.
وی بیان کرد: آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، بالاآمدن سطح آب سدها، برخورد صاعقه، مه گرفتگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها در مناطق کوهستانی خاش و بزمان به دلیل بارش برف از عمده پیامدهای سامانه بارشی جدید در اکثر نقاط استان است.
وی توصیه کرد: در زمان فعالیت سامانه بارشی از اطراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفرهای غیرضروری پرهیز شود.

معاون مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین در این مدت هنگام تردد در جاده‌ها احتیاط کامل رعایت و از صعود به ارتفاعات این استان به دلیل بارش برف و وزش باد شدید خودداری شود.

وی خاطر نشان کرد: تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی بارندگی‌های اخیر با بسیج امکانات تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان اندیشیده شده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان هواشناسی فرمانداری چابهار پیش بینی بارندگی چابهار آماده باش بیمارستانی برف و باران مدیریت بحران پروندهٔ خبری بارندگی و سیل در سیستان و بلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان هواشناسی فرمانداری چابهار پیش بینی بارندگی چابهار آماده باش بیمارستانی برف و باران مدیریت بحران سیستان و بلوچستان هواشناسی فرمانداری چابهار پیش بینی بارندگی چابهار آماده باش بیمارستانی برف و باران مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، اردلان محمدپور افزود: این سامانه بارشی که از روز قبل وارد منطقه شده بود، از امروز تقویت شده و با خود افزایش ابر، رگبار باران بهار و رعد و برق را به همراه دارد و فعالیت آن تا روز شنبه هفته آینده تداوم دارد.

او اضافه کرد: با توجه رگباری بودن بارش ها در برخی مناطق احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر نیز وجود دارد و دستگاه های ستاد بحران باید در آمادگی کامل باشند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با فعالیت این سامانه بارشی در منطقه دمای هوای چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده و در برخی مناطق احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

 

 

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ورود سامانه بارشی قوی به کردستان/۹۷۳ میلیمتر بارش ثبت شد
  • آخرین وضعیت کهگیلویه و بویراحمد طی بارش‌های اخیر
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • سد و سازه‌های آبی این شهر هم سر ریز شد
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • هشدار مدیریت بحران کرمانشاه در پی تشدید سامانه بارشی
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان