Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه ساخت بازی‌های یارانه‌ای گفت: سهم بازار بومی از بازار بازی موبایل ایران در سال 96 فقط 18 درصد است.

صادق جبلی امروز، 19 دی‌ماه، در جلسه کمیته هوشمندسازی استان در تالار شهید هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا(ع) اظهار کرد: درآمد بازی‌های رایانه‌ای در سال 2016، حدود 100 میلیارد دلار و معادل یک پنجم (GDP)  ایران بوده که از این میان سهم بازار موبایل، درآمدهای بازی‌ها 50 درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس آمار منتشره بنیاد ملی بازی‌های یارانه‌ای، حجم بازار بازی ایران در سال 96، حدود 920 میلیارد تومان است که از این مقدار سهم درآمدی بازی موبایل ایران 229 میلیارد تومان است. این در حالی است که این عدد در سال 94 معادل 140 میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه ساخت بازی‌های یارانه‌ای بیان کرد: درآمد مالزی از بازی‌های رایانه‌ای در سال 2018 حدود چهار میلیارد دلار بوده و 142 میلیون نفر، از بازارهای جنوب شرق آسیا همچون مالزی، اندونزی، فیلیپین، ویتنام و تایلند استفاده می‌کنند.

جبلی خاطرنشان کرد: سهم بازار بومی از بازار بازی موبایل ایران در سال 96 فقط 18 درصد بوده که شامل 25 میلیون نفر کاربر بازی موبایل ایران و معادل 88 درصد کل بازار است.

وی اضافه کرد: بازار بازی‌های موبایل ایران به این شرح است که 128 میلیارد تومان فروش در سال 96 توسط کافه بازار، 60 میلیارد تومان از طریق فروش بازی‌های کلش‌آو کلنز، 40 میلیارد تومان از طریق فروش نرم‌افزارهای مایکت و ارزش افزوده و... بوده است.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه ساخت بازی‌های یارانه‌ای تصریح کرد: طی هشت سال گذشته پنج هزار نفر شغل در زمینه بازی‌سازی توسط شرکت ما و 100نفر آموزش مستقیم نیروی کار طی دو سال اخیر انجام شده است. در حال حاضر هزینه ایجاد شغل برای یک نفر در حوزه بازی‌سازی 40 میلیون تومان و هزینه ایجاد شغل در حوزه های دیگر 160 میلیون تومان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۶۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم دستگیری سارقان موبایل موتورسوار در تهران

دریافت 26 MB کد خبر 6093117

دیگر خبرها

  • فیلم اعترافات موبایل‌ قاپ‌های موتورسوار در اتوبان امام علی(ع)
  • فیلم دستگیری سارقان موبایل موتورسوار در تهران
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است