Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، بررسی مسیرهای پروازی روز چهارشنبه هشتم ژانویه نشان می‌دهد یک فروند هواپیمای بویینگ C۱۷ نیروی هوایی آمریکا از پایگاه هوایی رامشتاین در جنوب‌غربی آلمان به مقصد ترکیه (یا عراق) رفته و چند ساعت بعد دوباره به این پایگاه بازگشته است. رامشتاین مهم‌ترین و اصلی‌ترین پایگاه نیروی هوایی آمریکا و مرکز نیروهای هوایی ایالات متحده در اروپا و آفریقاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی-۱۷گلوبمستر۳ بزرگ‌ترین و مجهزترین هواپیمای باربری موجود در نیروی هوایی آمریکاست و از ویژگی‌های مهم آن می‌توان به توانایی جابه‌جایی مجروحان جنگی در شرایط سخت اشاره کرد. پرواز رفت و برگشت این هواپیمای فوق‌راهبردی به منطقه درگیری ایران و آمریکا آن هم درست روز چهارشنبه هشتم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۸ دی‌ماه ۹۸) از آن رو اهمیت دارد که آمریکا ادعا کرده نیروهایش در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد بغداد اصلا آسیب ندیده‌اند.

اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد پرواز شماره BNDGE۵۳ به احتمال فراوان با ماموریت آمبولانس هوایی برای منتقل کردن مجروحان حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان انجام شده است؛ مرکز نیروهای هوایی آمریکا و ناتو در اروپا که تجهیزات و امکانات پزشکی بسیار پیشرفته هم برای درمان مجروحان جنگی دارد.

هر چند فرماندهی نیروهای ائتلاف در عراق و مقام‌های وزارت دفاع و پنتاگون در آمریکا اعلام کرده‌اند حمله موشکی ایران به عین الاسد تلفات نداشته اما با توجه به پیشینه پنهانکاری ارتش آمریکا در موارد مشابه به نظر می‌رسد باید منتظر روزهای آینده و انتشار خبرهای مربوط به این حمله از منابع رسمی ماند.

کد خبر 477005 برچسب‌ها عملیات شهید سلیمانی آمریکا - دونالد ترامپ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: عملیات شهید سلیمانی آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) در بیانیه‌ای تأیید کرد که انصارالله یمن سه موشک بالستیک ضد کشتی را به سمت دریای سرخ شلیک کردند.

به گزارش با‌ها نیوز، این موشک‌ها دو شناور به نام‌های "ام وی مایشا" (MV Maisha) و "ام وی آندرومدا استار" (MV Andromeda Star) را هدف قرار دادند. ام وی مایشا، یک کشتی متعلق به انگلیس، آسیب جزئی دید، اما ادعا می‌شود به سفر خود ادامه داد، در حالی که کشتی دیگری که با پرچم آنتیکوا و باربادوس حرکت می‌کرد، تحت تأثیر قرار نگرفت.

در همین حال، یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد این حمله با چندین موشک نیروی دریایی عملیاتی و منجر به اصابت مستقیم به کشتی انگلیسی شد.

پیشتر، سریع اعلام کرد که ارتش یمن با موفقیت یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی (پهپاد) را در حریم هوایی استان صعده یمن سرنگون کرده است.

سنتکام تصریح کرد که این حملات موشکی تلفاتی نداشته است.

ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است و می‌گوید نیرو‌های ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی