Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@19:50:20 GMT

پیام تسلیت لاریجانی به مسئولان ارشد عراقی

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۸۴۷۱

ساعت 24 -علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به محمد الحلبوسی رییس مجلس نمایندگان عراق، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق و برهم صالح رییس جمهور عراق شهادت ابومهدی المهندس را تبریک و تسلیت گفت.

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به محمد الحلبوسی رییس مجلس نمایندگان عراق، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق و برهم صالح رییس جمهور عراق شهادت ابومهدی المهندس را تبریک و تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این پیام به شرح زیر است:

جناب آقای محمد الحلبوسی رئیس محترم مجلس نمایندگان عراق
جناب آقای عادل عبدالمهدی نخست وزیر محترم عراق
جناب آقای برهم صالح رئیس جمهور محترم عراق
السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

شهادت برادر مجاهد و مخلص جناب آقای ابو مهدی المهندس (جمال جعفر الابراهیمی) که عمر با برکت خویش را صرف دفاع از اسلام و صیانت از استقلال و تمامیت ارضی کشور عراق نمود و در عرصه مبارزه با تروریسم تکفیری و جهاد فی سبیل الله نقش مهمی را در کمک به امنیت عراق و منطقه ایفا نمود، تبریک و تسلیت می گویم.

هرچند فقدان این آزاد مرد فداکار برای همه انسانهای شریف دردناک و جانگداز است، اما زندگی و مرگ چنین مجاهدینی حماسه‌ای برای بیداری ملتها و الگویی برای جوانانی است که افق روشن و راه رسیدن به آرمان های اسلامی و انسانی را ترسیم می نماید.

اینجانب این جنایت و اقدام تروریستی آمریکا را شدیداً محکوم نموده، همدردی و تسلیت خود را به جنابعالی، دولت، نمایندگان محترم پارلمان، دولت و ملت کشور دوست، مسلمان و همسایه جمهوری عراق به ویژه خانواده محترم ایشان ابراز داشته و رحمت و غفران الهی برای شهدای این واقعه تروریستی را به همراه صبر و شکیبایی برای خانواده معظم ایشان و سایر بازماندگان از خداوند متعال خواستارم.

امید است کشورهای اسلامی و منطقه برای از بین بردن تروریسم و افراط گرایی تصمیمات موثر و جدی اتخاذ نمایند تا همگان شاهد تقویت و تحکیم صلح و آرامش در منطقه و جهان باشند.

علی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی
جمهوری اسلامی ایران

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: علي لاریجانی احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

به گزارش «تابناک»، سید محمد حسینی در گفت و گو با ایسنا، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود که  در تهران 16 کرسی خالی مانده است که کرسی های تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایندگان تهران گرفتاری‌های نمایندگان شهرستان را ندارند و می‌توانند در مسائل کلان کشور و ملی نقش آفرین باشند و وقت بیشتری برای تهیه طرح ها و لوایح بگذارند. آنها  می‌توانند در ترکیب هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون ها تاثیر زیادی داشته باشند. این نمایندگان و سایر نمایندگان باقی مانده در دو دوم اهمیت و نقش مهمی در مجلس دارند.

وی افزود: امیدوارم همانطور که در دور اول مردم حضور داشتند، در دور دوم هم مشارکت کنند به خصوص که در این دور انتخاب راحت تر است و در یک حوزه، مردم از بین دو نفر باید یک نفر را انتخاب کنند. بی تفاوتی سزوار نیست. مردم می توانند تحقیق کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. مردم کمک کنند افراد اصلح با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مساله ورود نمی کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالیکه در دوره های قبل  دولت ها اینگونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب حود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، کارهای اساسی انجام شود. اولویت ما اقتصاد است و به این مساله بها داده شود و لوایح یک فوریتی و دو فوریتی دولت. زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • پیام تبریک رئیس مجلس در پی قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • توصیفات مجمع روحانیون مبارز از عروس ارشد امام (ره) /تسلیت به سیدحسین خمینی و خواهرش
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم