Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@11:46:53 GMT

گفت‌وگوی تلفنی روحانی و نخست وزیر ایتالیا

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۸۸۶۷

گفت‌وگوی تلفنی روحانی و نخست وزیر ایتالیا

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و "جوزپه کونته"، در این تماس تلفنی، دوستی دو ملت را ریشه دار و عمیق دانستند و بر این نکته اشتراک نظر داشتند که باید بیش از پیش از ظرفیت دو کشور در مسیر تعمیق روابط مشترک و تقویت صلح و امنیت در منطقه بهره گرفت.

رئیس جمهوری با اشاره به ابراز همدردی نخست وزیر ایتالیا به خاطر حوادث اخیر، اقدامات تروریستی آمریکا را تهدیدی جدی برای امنیت منطقه برشمرد و با تاکید بر اینکه ترور سپهبد شهید سلیمانی نشات گرفته از میزان عصبانیت آمریکا از فرمانده مبارزه با تروریسم و داعش در منطقه بود، گفت: ملتهای منطقه از اقدامات آمریکا بسیار عصبانی هستند و همه باید تلاش کنیم تا تنش آفرینی و اشتباهات راهبردی دولت خودسر آمریکا را که برآمده از کم اطلاعی آنهاست، مهار و این کشور را پایبند به چارچوب قانون کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی همچنین خواهان اتخاذ مواضع مستقل اتحادیه اروپا درباره مسائل مهم منطقه شد و گفت: امنیت در منطقه امکان پذیر نیست مگر اینکه همه به قانون احترام بگذارند و تلاش کنند که مانع تکرار این گونه جنایات در سطح جهان شوند.

وی در این گفت و گو با اشاره به همکاری های مشترک ایران و اروپا و از جمله ایتالیا در موضوعات مهم منطقه‌ای، تصریح کرد: اتحادیه اروپا مسوولیت سنگینی در مسائل جهانی دارد و باید مستقل از سیاستهای اشتباه آمریکا و با اتخاذ مواضع درست، در مسیر تقویت صلح و ثبات منطقه و جهان بکوشد و بی تردید تهران در چنین شرایطی در کنار این اتحادیه خواهد بود.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه مشکلات منطقه باید به دست خود منطقه انجام گیرد، رای قاطع پارلمان عراق مبنی بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را پاسخ قاطع و روشنی به مداخلات و اقدام تروریستی آمریکا دانست.

جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه دولت ایتالیا میزان تاثر و عصبانیت ملت بزرگ ایران را از قتل سپهبد سلیمانی درک می‌کند، خواهان تلاش همگانی برای کاستن از سطح تنش‌ها در منطقه شد و اظهارداشت: ایتالیا همه تلاش خود را برای کاهش تنش و تقویت صلح و ثبات در منطقه به‌ کار خواهد گرفت.

وی در این تماس تلفنی همچنین بر اهمیت برجام و راههای حفظ این توافق بین المللی به رغم مانع تراشی‌های آمریکا تاکید کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رئیس جمهور حسن روحانی جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کاخ سفید شامگاه یکشنبه از گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل خبر داد.
بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر بر پایبندی قاطع آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو خواست تا در موضوع افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه، همکاری با سازمان‌های بین‌المللی را افزایش دهد.

بایدن و نتانیاهو درباره عملیات ارتش اسرائیل در رفح نیز گفت‌وگو کرده و رئیس جمهور آمریکا بار دیگر موضع خود در خصوص این عملیات را ابراز داشت.

بر اساس گزارش کاخ سفید، دو طرف همچنین در خصوص مذاکرات آزادی گروگان‌ها در کنار آتش‌بس فوری در باریکه غزه نیز صحبت کردند.

کد خبر 847915 منبع: فارس برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند