Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری درباره ادعاهای مقامات آمریکایی و رسانه‌های خارجی مبنی بر برخورد موشک به هواپیمای بویینگ ۷۳۷ که صبح دیروز حوالی فرودگاه امام سقوط کرد، گفت: هیچ مستندی در این زمینه تاکنون پیدا نکرده‌ایم و دلایل متقنی داریم که حاضریم آن را در حضور همه رسانه‌ها مطرح کرده و این شایعه را رد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت اوکراین اینترنشنال، در شاهد شهر تهران سقوط کرد و تمامی ۱۷۶ نفر مسافر و ۹ خدمه پروازی آن در این حادثه ناگوار جان باختند.

در پی بروز این سانحه رسانه‌های خارجی و پس از آن مقامات آمریکایی ادعاها و شایعاتی مطرح کردند مبنی بر اینکه اصابت موشک به این هواپیما باعث بروز این سانحه شده است که البته روز گذشته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: شایعاتی مبنی بر تروریستی بودن، انفجار یا تیراندازی به هواپیما به عنوان علت بروز سانحه و سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی درست نیست و نقص فنی دلیل این حادثه بوده است چرا که اگر چنین اتفاقاتی که در فضای مجازی و برخی سایت‌های خارجی عنوان می‌شود رخ داده بود هواپیما باید در آسمان منفجر می‌شد اما این اتفاقات نیفتاد و نقص فنی هواپیما سبب آتش‌سوزی، قطع سیستم‌های مخابراتی و کنترلی و سقوط هواپیما شده است.

آن چیزی که بیش از پیش شایعه حمله موشکی را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت، انتشار تصویر قطعه‌ای شبیه موشک توسط یکی از کاربران خارجی بود.

حسن رضایی فر مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری نیز درباره طرح ادعاها و شایعاتی که از سوی مقامات آمریکایی و رسانه‌های خارجی در زمینه برخورد موشک به هواپیما مطرح می‌شود به ایسنا، گفت: در گزارش‌های فارسی و انگلیسی که توسط سازمان هواپیمایی منتشر شده هم اعلام کرده‌ایم که تاکنون هیچ گونه مستند و یافته‌ای برای اثبات این مساله پیدا نکرده‌ایم و هیچ کشوری در هیچ جای دنیا نمی‌تواند حتی با بررسی سانحه به این زودی علت آن را مشخص کند اما رسانه‌های خارجی می‌خواهند علیه ایران هجمه ایجاد کنند.

وی افزود: نه تنها تاکنون هیچ گونه مستنداتی درباره این موضوع پیدا نکردیم بلکه حاضریم در حضور همه رسانه‌های عمومی مدارک و مستدات خود را برای رد این ادعا و شایعات اعلام کنیم.

او همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه عنوان می‌شود باید جعبه سیاه به آمریکا به عنوان شرکت سازنده برود و خوانده شود، گفت: قوانین داخلی و بین‌المللی می‌گوید که کشور محل وقوع سانحه باید از تجهیزات مناسب برای خواندن جعبه سیاه استفاده کند و کشور محل وقوع سانحه در این زمینه تصمیم‌گیر است. ما هم همان طور که در سوانح قبلی تجربه داشتیم چنین امکاناتی را در ایران برای خواندن جعبه سیاه داریم اما با توجه به اینکه جعبه‌های سیاه این هواپیما آسیب دیده است برای بازسازی به امکانات و تجهیزاتی نیاز داریم که هم‌اکنون این امکانات در کشور وجود دارد.

رضایی‌فر ادامه داد: در حال حاضر متخصصان اوکراینی در کشور حضور دارند و از امکانات پشتیبانی کانادا نیز بهره می‌بریم. همچنین روسیه و فرانسه نیز اعلام آمادگی برای رساندن تجهیزات و امکانات پشتیبانی کرده‌اند و اگر نتوانیم جعبه سیاه را بازسازی کنیم مانند دفعات گذشته آن را به فرانسه یا کشورهای دیگری که امکانات لازم را داشته باشند ارسال خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما هیچ مشکلی برای حضور کارشناسان آمریکایی در مراحل خواندن جعبه سیاه نداریم که البته به نظر می‌رسد آن‌ها باید از مجلس سنا مجوز را برای این کار دریافت کنند.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیماییهمچنین در گفت و گو با فارس اعلام کرد:  گفت: ما از آمریکا به عنوان کشور طراح بوئینگ بابت حضور در کمیسیون بررسی سانحه دعوت کرده‌ایم، اما هنوز درخواست حضور به ما نداده‌اند‌، نماینده به ما معرفی کرده‌اند اما نگفته‌اند که قطعا حضور می‌یابند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی

محمد رئیس زاده، با اشاره به خدمات ارزشمند جامعه مامایی کشور، گفت: زیربنای اصلی توسعه پایدار و اقتدار هر کشور تناسب مستقیم با نیروی جوان مولد دارد و حتماً یکی از مؤلفه‌های تقویت جمعیت سالم مولد، عملکرد جامعه بزرگ ۷۶ هزار نفری مامایی کشور است. از این منظر جامعه مامایی ارزش بالایی دارد و باید برای تحقق آینده کشور بر روی جامعه مامایی سرمایه گذاری‌های کلان در بعد علمی و کارکردی انجام شود. این سرمایه گذاری‌های کلان لازمه توسعه و تعالی و جوانی جمعیت است. اگر ما می‌خواهیم از سیاه چاله جمعیتی بیرون بیاییم و از آن پنجره طلایی جمعیت استفاده کنیم، حتماً باید قدر جامعه مامایی را بدانیم.

وی به آمار قابل توجه در حوزه جمعیت اشاره کرد و افزود: ما در سال‌های ۹۲ تا ۴۰۰ یک شیب وحشتناک رو به نزول جمعیتی داشتیم. در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۱۲ و ۴ دهم درصد کاهش موالید داشتیم. این کاهش را هنوز داریم اما سرعت شیب کمتر شده است با اقدامات خوبی که در این دولت و با تلاش وزارت بهداشت شده سرعت نزول کمتر شده است.

رئیس زاده ادامه داد: در ۱۴۰۰، یک میلیون و ۱۱۴ هزار تولد داشتیم. ۱۴۰۱ یک میلیون و ۷۵ هزار و در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۵۷ هزار. بنابر این کاهش ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۳ و ۶ دهم بوده اما کاهش ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ یک و ۶ دهم بود و جلوی سقوط آزاد کاهش موالید گرفته شد.

وی با استناد به آخرین آمار سازمان نظام پزشکی گفت: از ۷۶ هزار جمعیت مامایی کشور تنها ۱۰ درصد آن ها پروانه مطب دارند، یعنی ۷ هزار و ۷۱۲ پروانه فعال مامایی داریم. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تشویق به فرزندآوری، این است که دوران زایمان و بارداری به تجربه خوشایند و مطمئنی تبدیل شود و هرقدر این تجربه شیرین باشد، تکرار آن محتمل‌تر خواهد بود و جمعیت بزرگ جامعه مامایی در ایجاد این تجربه خوشایند نقش مهمی دارند که باید به کار گرفته شوند و این واقعیت‌ها را باید مسئولان کشور بدانند.

رئیس زاده گفت: جشن روز ماما باید یک جشن واقعی افزایش جمعیت سالم و قوی باشد و حتماً ما باید به آینده امیدوار باشیم و موظفیم که به نسل جدید امید و نشاط بدهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • رئیس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • ریس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی