Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اجرای گام نهایی کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: برداشتن گام پنجم کاهش تعهدات به معنای خروج از برجام نیست که ما این قرارداد را کنار نگذاشته‌ایم، چراکه این غرب است که به تعهدات خود عمل نمی‌کند و از آنجایی که هر عملی عکس العملی به دنبال دارد ما نیز همین کار را خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: گام پنجم تجمیعی از اقدامات گذشته است به این معنا که جمهوری اسلامی ایران دیگر در تولید آب سنگین و انباشت آن و غنی سازی اورانیوم و همچنین تولید سانتریفیوژ محدودیت نخواهد داشت، اما تأکید می‌کنم که ما کماکان در چارچوب برجام هستیم و آژانس از اقدامات ما آگاه است.

ذوالنوری تصریح کرد: ما بر اساس برجام پروتکل الحاقی را به صورت یک جانبه و داوطلبانه پذیرفته‌ایم و مطمئنا گام بعدی ما این است که این پروتکل را لغو خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: ممکن است در گام بعدی کاهش تعهدات برجام نیز خروج از NPT را در دستور کار قرار دهد که کاملا با منطق هم مطابقت دارد، البته اگر اروپایی‌ها به تعهدات خود برگردند ما نیز همین کار را انجام خواهیم داد.

او در واکنش به توئیت ترامپ مبنی بر اینکه ایران هیچگاه نمی‌تواند سلاح هسته‌ای بسازد، اظهار کرد: چنین اظهار نظری از سوی رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایران نمی‌تواند سلاح هسته‌ای بسازد نشان از بی‌خبری و جهل آقای ترامپ دارد، چون ایران هیچگاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: اگر ایران بخواهد سلاح هسته‌ای بسازد مخالفت ترامپ و همه دنیا کارساز نخواهد بود چرا که ایران به کشور‌های دیگر اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی‌دهد، اما اینکه ما سلاح هسته‌ای نمی‌سازیم به دلیل راهبرد‌ها و اعتقادات خودمان است چرا که رهبر انقلاب این کار را حرام دانسته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی اخبار مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ سهمیه پنجم بوندسلیگا در فصل 25-2024 لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد

بوندسلیگا در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا 5 نماینده خواهد داشت.

طرفداری | با تغییر فرمت برگزاری لیگ قهرمانان در فصل آینده، دو سهمیه اضافی به کشورهایی که نماینده‌های آن بهترین عملکرد را داشته باشند تعلق می‌گیرد. پس از کسب سهمیه اول توسط سری آ، امشب بوندسلیگا نیز تعداد تیم‌های خود را به عدد 5 رساند. 

با پیروزی دورتموند مقابل پاری سن ژرمن، پنج باشگاه از بوندسلیگا در فصل آینده لیگ قهرمانان حاضر خواهند بود. زنبورها که با حذف اتلتیکومادرید، امیدها را برای کسب سهمیه پنجم زنده کرده بودند، امشب به نوعی در حق خودشان نیز لطف بزرگی انجام دادند. در فصل جاری بوندسلیگا، تیم ادین ترزیچ در فاصل پنج امتیازی با لایپزیش در رتبه پنجم قرار گرفته است. با نهایی شدن سهمیه اضافی، اکنون زنبورها حضور خود در فصل 25-2024 لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرده‌اند. به این ترتیب بایرلورکوزن، بایرن مونیخ، اشتوتگارت، لایپزیش و دورتموند، پنج نماینده بوندسلیگا در فرمت 36 تیمی لیگ قهرمانان خواهند بود. 

فصل 25-2024 لیگ قهرمانان به احتمال زیاد با این تیم‌ها برگزار خواهد شد. تیم‌هایی که نام آن‌ها پررنگ شده، حضورشان قطعی است.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • رسمی؛ سهمیه پنجم بوندسلیگا در فصل 25-2024 لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد
  • ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟
  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • اکرم عفیف: رونالدینیو قطری می‌تواند به اروپا برود
  • انسان‌هایی که تبخیر می‌شوند؛ استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری در غزه
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل