Web Analytics Made Easy - Statcounter

آلودگی هوا باعث نفوذ آلاینده‌های ریز و مضر در درون بدن انسان‌ها و از کار افتادن سیستم ایمنی در آن‌ها خواهد شد. در واقع آلودگی هوا زمانی اتفاق می‌افتد که حجم بسیار زیادی از ذرات یا مواد مضر همانند گازها، ذرات و مولکول‌های بیولوژیکی وارد اتمسفر کره زمین شود. آلودگی هوا مخلوطی از گاز‌هایی است که غلظت آن برای انسان‌ها به شدت مضر است و می‌تواند باعث افزایش بیماری در بدن آن‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظدر باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش زیر به بیان آسیب‌های وارد شده ناشی از آلودگی هوا به بدن پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

دستگاه عصبی

یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن که در معرض نفوذ الاینده‌های هوا قرار می‌گیرد دستگاه عصبی است که می‌تواند باعث ایجاد سردرد مزمن، اضطراب، اختلالات عصبی_ شناختی، سکته مغزی و حمله عصبی شود.

دستگاه تنفسی

با بروز آلودگی هوا و در معرض قرار گرفتن انسان با این هوای کثیف بیماری‌های گوناگون مانند آسم، دستگاه تنفسی، برونشست، آسیب ریوی و سرطان ریه در انسان تشدید می‌شود به همین دلیل بسیاری از متخصصان تغذیه تاکید بسیار زیادی در مصرف شیر و لبنیات کم چرب در هوای آلوده دارند.

سیستم قلبی_ عروقی

نارسایی قلبی_ عروقی، گرفتگی رگ، حمله قلبی، سکته قلبی، سرطان خون، مشکلات و نارسایی در کبد باعث از کار افتادن سیستم قلبی_ عروقی در افراد هنگام آلودگی هوا می‌شود.

دستگاه ادراری

آلودگی هوا می‌تواند باعث آسیب به مثانه، کلیه، مجاری ادرار و احتمال بروز سرطان مثانه شود که در اینصورت بهتر است هنگام آلودگی هوا تا جایی که می‌توانید به هیچ وجه از منزل خارج نشوید.

دستگاه تناسلی

هنگام آلودگی هوا احتمال ابتلا به نازایی، سرطان رحم، نقص نوزادان در هنگام تولد، مرگ و میر در زنان و احتمال نازایی و ریسک سرطان را در مردان افزایش دهد. بهتر است بدانید که آلودگی هوا به علت داشتن مواد سمی، فلزات سنگین و دی اکسید کربن در بلند مدت می‌تواند زمینه ساز آسیب‌های فراوان به بدن انسان شود و سیستم ایمنی بدن آن‌ها را در مقابل بیماری‌ها ضعیف کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آلودگی هوا بیماری آلاینده سیستم ایمنی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع

شایسته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از ابتدای پارسال در مرحله اول شهر قاین و در مرحله سوم شهر فردوس به طور آزمایشی به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع متصل شدند که امسال در ادامه اتصال شهر بیرجند و طبس به این طرح صورت می‌گیرد و در این برنامه هدف خود مراقبتی و داشتن پزشک خانواده مشخص است که به ازای هر سه هزار نفر یک پزشک و یک تیم سلامت و درمان می‌بایست وجود داشته باشد.

او افزود: در این طرح هر فرد باید مراقب سلامت و پزشک خود را بشناسد و خدمات را که شامل کلیه مسائل سلامتی و بهداشتی فرد می‌شود دریافت کند؛ یعنی قرد هم در مورد مسائل سلامت قبل از بیماری با پزشک خود مشورت می‌کند و هم در صورت تشخیص بیماری به پزشکان متخصص و یا بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

شایسته بیان کرد: در قائن و فردوس کمبود پزشک و مراقب سلامت داشتیم که به صورت مراقب محور یعنی جذب طرحی یا قراردادی نیرو‌هایی جذب شدند ولی در بقیه گروه‌ها یعنی پزشکان و رشته‌های دیگر باید از نیرو‌های مجموعه خود و بعد از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: همچنین در دیگر مناطق که جمعیت کمتری دارند خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشت محیطی‌ترین مراکز هستند کهدر آن بهورز‌ها تمام خدمات سلامت را بر اساس بسته‌هایی به گروه‌های مختلف ارائه می‌دهند و در صورت نیاز به سطوح بالاتر یعنی کارشناسان و پزشکان ارجاع داده می‌شوند.

او به پویش ملی سلامت اشاره و عنوان کرد: پارسال پویش ملی سلامت با هدف تشخیص بیماران فشار خون و دیابت اجرا شد که ۵۰۰ هزار نفر در استان مشمول دریافت این خدمات بودند و در نهایت ۳۷۷ هزار نفر یعنی ۷۳درصد جمعیت هدف در این پویش شرکت کردند و نزدیک به ۳۰۰۰ نفر زیر ۴۰ سال بیماری دیابت داشتند که این نشان دهنده این است که سن ابتلا به دیابت ۱۵ سال کاهش پیدا کرده است.

شایسته تصریح کرد: امسال پویش‌های دیگری نیز قرار است برگزار شود که اولین پویش، غربالگری سرطان به خصوص سرطان‌های شایع مثل سرطان روده بزرگ، سرطان گوارش و سرطان پستان است که تشخیص دیر هنگام آن بسیار خطرناک، هزینه بر و حتی کد در مواردی کشنده است و در صورتی که فرد در غربالگری‌ها مبتلا به این بیماری‌ها شناسایی شود به صورت رایگان برای درمان ارجاع داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • زهره حمیدی ازوضعیت پس از سرطان گفت/انسان دیگری شدم و حالم خوب است
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع