Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس در جدیدترین واکنش خود به اقدام تروریستی اخیر واشنگتن در نزدیکی فرودگاه بغداد تصریح کرد که «طبق هر قانونی»، ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک اقدام غیرقانونی بوده است.

اخبار بین‌الملل- بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، کوربین در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» تصریح کرد برخلاف ادعای مقام‌های آمریکایی، ترور فرمانده ارشد و رئیس نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، «طبق هر قانونی غیرقانونی بوده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر حزب کارگر انگلیس سپس تصریح کرد که اگر آمریکا خواستار پایبندی کشورهای دیگر به قوانین بین‌المللی است، نباید از قوانین بین‌المللی تخطی کند.

اظهارات جدید جرمی کوربین بعد از آن مطرح شده است که در روزهای اخیر، به شدت از اقدام تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی انتقاد کرده است و از «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «بن والس» وزیر دفاع انگلیس درخواست کرده است تا با تشکیل جلسه‌ای به سؤالاتی درباره ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران پاسخ دهند.

این مقام انگلیسی طی سخنرانی در مجلس عوام، اقدام واشنگتن در ترور سپهبد سلیمانی را «اقدامی بسیار خطرناک و تهاجمی» توصیف کرد که می‌تواند غرب آسیا را به سمت یک جنگ دیگر سوق دهد.

وی همچنین جانسون را متهم کرد که خود را پشت وزیر دفاع انگلیس پنهان کرده تا از پاسخ دادن به سؤالاتی درباره ترور حاج قاسم سلیمانی طفره برود.

کوربین با یادآور شدن مداخله آمریکا در غرب آسیا تصریح کرد که پارلمان باید بریتانیا را از کمک کردن به آمریکا در هرگونه تقابل نظامی احتمالی با ایران منع کند.

رهبر حزب کارگر انگلیس با اشاره به حمایت بریتانیا از حمله ۲۰۰۳ آمریکا به عراق گفت: «بسیاری از ما مخالف حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ به عراق و حمله ناکام به افغانستان بودیم و من با بمباران لیبی در سال ۲۰۱۱ نیز مخالف بودم. آیا درسی از آن رخدادها نگرفتیم؟ مجلس عوام باید ورود کشور ما به یک جنگ مخرب دیگر به دستور یک کشور دیگر را رد کند».

جرمی کوربین همچنین از واکنش بریتانیا به ترور سپهبد سلیمانی انتقاد کرد  و گفت: «در حیرتم که اگر ایران یک ژنرال آمریکایی را ترور می‌کرد، آیا دولت انلگیس به واشنگتن می‌گفت که کاملاً برعهده واشنگتن است که از تنش‌ها دوری کند و تنش‌زدایی کند؟»

اظهارات رهبر حزب کارگر انگلیس در حالی مطرح شده است که «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس روز گذشته با لحنی غیرمحترمانه در واکنش به حملات تلافی‌جویانه روز گذشته ایران به اقدام تروریستی اخیر واشنگتن، خطاب به ایران اظهار داشت: «ما از ایران می‌خواهیم این حملات بی‌ملاحظه و خطرناک را تکرار نکند و در عروض به دنبال کاهش‌تنش فوری باشد».

بامداد روز گذشته (چهارشنبه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از اجرای حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات در انتقام از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش انجام شد. 

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی در استان الانبار در غرب عراق است و در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز استان الانبار قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حاج قاسم سلیمانی سپاه پاسداران کوربین ترور سردار سلیمانی کوربین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات سردار آزمون از لالیگا، سری‌آ و لیگ برتر انگلیس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بایرلورکوزن پنجشنبه‌شب در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا مقابل رم قرار خواهد گرفت. سردار آزمون که از ابتدای فصل به صورت قرضی از لورکوزن به رم پیوسته است، در این بازی فرصت تقابل با تیم سابقش را دارد.

به گزارش ایسنا، سیمون رولفس، مدیر ورزشی بایر لورکوزن، درباره رویارویی‌ سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران، با باشگاه سابقش در نیمه‌نهایی لیگ اروپا گفت: این چیزها در حال حاضر در فوتبال عادی است. هیچ بندی در قرارداد قرضی سردار وجود ندارد که بازیکن ایرانی را از بازی مقابل تیم سابقش منع کند. آزمون تا سال ۲۰۲۷ با لورکوزن قرارداد دارد و اکنون به صورت قرضی در رم بازی می‌کند.

تصمیم‌گیری درباره آینده آزمون تا ژوئن

مهاجم ایرانی در شرایط خوبی است. او در جریان دیدار هفته قبل برابر ناپولی پنالتی گرفت و موثر بازی کرد. بازیکن ایرانی در این فصل سری آ، سه گل و دو پاس گل در ۲۰ بازی ثبت کرده است.

آزمون در رم راحت است و دوست دارد در این تیم بماند. دانیله دروسی، سرمربی ۴۰ ساله رم، نیز این بازیکن را دوست دارد ولی خیلی چیزها به این بستگی دارد که جالوروسی به لیگ قهرمانان صعود کند. در شرایطی که رم بخواهد قرارداد آزمون را دائمی کند باید ۱۲.۵ میلیون یورو به لورکوزن پرداخت کند که در این صورت سود خوبی به لورکوزن می‌رسد.

این مهاجم ژانویه ۲۰۲۲ با مبلغ ۲.۵ میلیون یورو از زنیت سن‌پترزبورگ به لورکوزن پیوست. با این حال آسیب‌دیدگی باعث شد آزمون نتواند خودش را در لورکوزن نشان دهد. بعید است آزمون دوباره برای لورکوزن بازی کند. گفته می‌شود علاوه بر رم، تیم‌های دیگری در ایتالیا و همچنین باشگاه‌های انگلیسی و اسپانیایی به جذب او علاقه‌مندند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901811

دیگر خبرها

  • پیشنهادات سردار آزمون از لالیگا، سری‌آ و لیگ برتر انگلیس
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟