Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@13:53:46 GMT

واکنش رئیس کمیسیون امنیت ملی به گام پنجم برجام

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۵۱۱۸۶

واکنش رئیس کمیسیون امنیت ملی به گام پنجم برجام

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: اگر اروپایی‌ها به تعهدات خود برگردند ما نیز همین کار را انجام خواهیم داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اجرای گام نهایی کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: برداشتن گام پنجم کاهش تعهدات به معنای خروج از برجام نیست که ما این قرارداد را کنار نگذاشته‌ایم، چراکه این غرب است که به تعهدات خود عمل نمی‌کند و از آنجایی که هر عملی عکس العملی به دنبال دارد ما نیز همین کار را خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: گام پنجم تجمیعی از اقدامات گذشته است به این معنا که جمهوری اسلامی ایران دیگر در تولید آب سنگین و انباشت آن و غنی سازی اورانیوم و همچنین تولید سانتریفیوژ محدودیت نخواهد داشت، اما تأکید می‌کنم که ما کماکان در چارچوب برجام هستیم و آژانس از اقدامات ما آگاه است.

ذوالنوری تصریح کرد: ما بر اساس برجام پروتکل الحاقی را به صورت یک جانبه و داوطلبانه پذیرفته‌ایم و مطمئنا گام بعدی ما این است که این پروتکل را لغو خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: ممکن است در گام بعدی کاهش تعهدات برجام نیز خروج از NPT را در دستور کار قرار دهد که کاملا با منطق هم مطابقت دارد، البته اگر اروپایی‌ها به تعهدات خود برگردند ما نیز همین کار را انجام خواهیم داد.

او در واکنش به توئیت ترامپ مبنی بر اینکه ایران هیچ‌گاه نمی‌تواند سلاح هسته‌ای بسازد، اظهار کرد: چنین اظهار نظری از سوی رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایران نمی‌تواند سلاح هسته‌ای بسازد نشان از بی‌خبری و جهل آقای ترامپ دارد، چون ایران هیچ‌گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: اگر ایران بخواهد سلاح هسته‌ای بسازد مخالفت ترامپ و همه دنیا کارساز نخواهد بود چرا که ایران به کشور‌های دیگر اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی‌دهد، اما اینکه ما سلاح هسته‌ای نمی‌سازیم به دلیل راهبرد‌ها و اعتقادات خودمان است چرا که رهبر انقلاب این کار را حرام دانسته‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: گام پنجم برجام ذوالنور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۱۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سردار وحید مجید اظهار داشت: با تمرکز بر سه هزار صفحه، یکهزار و ۴۰۰ نفر که عمدتاً کلاهبردار بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی، واریز وجه را نخستین اقدام برای کلاهبرداری از متقاضیان و مراجعان صفحات فروش سلاح عنوان کرد و افزود: فروشندگان پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه، مشتریان را از کانال مورد نظر خارج می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند.

رئیس پلیس فتای فراجا به برخورد با قدرت نمایی و ایجاد ترس در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: عده‌ای از اراذل و اوباش برای ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

سردار مجید از شناسایی و مسدود شدن ۹ هزار و ۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد خبر داد و گفت: یکهزار و ۶۰۰ نفر از گردانندگان این صفحات دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، رئیس پلیس فتا فراجا هشتم اردیبهشت نیز از آغاز طرح عملیات پلیس فتا، علیه «تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی» در سال جاری خبر داد و افزود: در این راستا، ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در زمینه رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

سردار مجید با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست ضمن مشارکت و همکاری با پلیس در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد