Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:58:57 GMT

آیت الله رسولی محلاتی از یاران امام (ره) درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۵۱۲۶۴

آیت الله رسولی محلاتی از یاران امام (ره) درگذشت

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی میرلوحی عضو هیات امنای دانشگاه امام صادق (ع) صبج جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: آیت الله رسولی محلاتی از دوران جوانی از یاران و شاگردان امام خمینی (ره) و از قدیمی ترین دوستان و اولین رییس دفتر ایشان بود که  تا آخر عمر امام راحل را همراهی کرد.

وی افزود: ایشان محقق تاریخ اسلام و حدیث، مولف بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه قرآنی و تاریخ تشیع، مترجم و گردآورنده آثاری در حوزه تاریخ اسلام و سیره ائمه اطهار (ع) و نخستین رییس دانشکده تبلیغ دانشگاه امام صادق (ع) و از جمله اساتیدی بود که از روز اول تاسیس این دانشگاه در کنار مرحوم آیت الله محمدرضا مهدوی کنی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) یادآور شد: آیت الله رسولی محلاتی چند ماه پیش تحت عمل جراحی قرار گرفت اما به دلیل شدت بیماری شامگاه پنج شنبه در تهران دعوت حق را لبیک گفت.

میرلوحی تصریح کرد: آیت الله رسولی محلاتی از روز نخست رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، مسوول بخش وجوهات و مسایل شرعی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد: آن مرحوم دارای چهار فرزند پسر و پنچ دختر است  که فرزندان پسر ایشان از اساتید کشور هستند.

میرلوحی داماد مرحوم آیت الله مهدوی کنی و از شاگردان آیت الله رسولی محلاتی یادآور شد: حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری و عباس آخوندی از جمله دامادهای آیت الله رسولی محلاتی هستند.

 آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی متولد ۱۳۰۹ محلات بود. وی از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۲ ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور را برعهده داشت.

برچسب‌ها دانشگاه امام صادق امام خمینی(ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه امام صادق امام خمینی ره دانشگاه امام صادق امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۱۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر

در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون با حضور در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی این ضایعه را به وی و اعضای بیت امام خمینی تسلیت گفتند.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسسه حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح دیروز پس از طی دوره‌ای بیماری در گذشت.

 


منبع: جماران

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • قهرمان سنگین وزن جودو ایران درگذشت
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش